• natha87

Vart i Thailand ska man åka med småbarn?

I december ska vi förmodligen åka till Thailand i 2 veckor, men vilken/vilka öar är de bäst för barn? Våra barn kommer vara 2 år och 7 månader resp. 8 månader. Vi tänkte oss ett ställe i 1 vecka och sedan åka vidare till ett annat i 1vecka.
    Så jag vill ha tips på 2 ställen som är hyffat lätt att ta sig till ( från ställe 1 till 2).
    Har försökt läsa lite på internet men de finns ju SÅ mycket att välja på.

• Svar på tråden Vart i Thailand ska man åka med småbarn?
  • KlasKristian

Är det inte schysstare mot alla inblandade att vänta några år med att åka till Thailand så att resan blir samma minne för livet för ungarna som den blir för föräldrarna?

• natha87

Jag tror att vår 2,5 åring kommer ha de super bra. Vi va på mallis förra sommaren då va han 1 år och 2 månader och han stortrivdes!

• ebbebulan

Vi var i Thailand i vintras med våran son o då var han 1 år o 10 månader. Han minns det hur bra som helst o pratar ofta om vad vi gjorde där. Vi bodde i Kamala, Phuket, en lite mysig "stad" med jättefin sandstrand. Var där vintern 2007 utan barn o det var väl lite därför vi återvände dit, eftersom vi gillade stället så mycket. Kamala ligger ca 15 minuter med tuktuk från Patong, vilket är helt okej med tanke på att man kanske vill se lite fart o fläkt nån kväll iaf. Jag kan varmt rekommendera Kamala o skulle det bli en resa till Thailan igen så blir det nog dit vi åker igen. 

♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.frujansson.wordpress.com
  • Kaosmamma

Nu var det några år sedan jag var i Thailand (reste runt där i 3 mån).. Men jag skulle nog tipsa om Phuket och sedan åka över till koh lanta.. Ni kan flyga till Phuket och det finns fina tillhåll där för barnfamiljer och ön koh lanta ligger hyffsat nära med en båttur.. Av mina 3 månader så spenderade jag 1 månad på den ön.. Love it!!!! Eller har ni tänkt landa i Bangkok? Då finns ju hua hin som är fint och inte så långt ifrån tex ön ko tao.. Men den resan är lite längre än från Phuket till ko lanta..

• Liafia

Jag hade sagt Bangtao eller Kamala på Phuket och om man inte bara nöjer sig med att byta ort på Phuket så hade jag åkt några dagar till PhiPhi eller Lanta.

• Smilla75

Vi reser till Ko Lanta varje år med våra barn och tycker där är super.

Svar på tråden Vart i Thailand ska man åka med småbarn?