• Frejan

Skor !?!

En sak jag gunnat på ett tag!!
    När det är kalas
    typ sådant som typ dop födelsedag osv

Ska man då gå in i hus/lägenhet med skorna på????

och strosa runt där i skorna?!?

är det en generastons skillnad på detta eller?
    för jag vill alltid ta av mig skorna :S

• Svar på tråden Skor !?!
  • Sockerbiten

jag tar alltid av mig skorna tror jag iaf, om inte värdarna säger något annat, men vissa har med sig extra skor att ha inne. när det är relativt torrt väder som det är nu så är det okej att ha skor på tror jag men på vintern ska man ta av sig. men så vitt jag vet så tar dom flesta av sig skorna om det är hemma hos någon, är det en bokad lokal så kan det ju vara annorlunda, men det bästa är väl att fråga värdarna om man är osäker

• Cornellia

Jag skulle antingen ta av mig skorna eller ta med rena skor som man kan ha inne.

• Dr Mupp

Av med skorna om inget annat sägs. VI har parkettgolv, jag skulle inte uppskatta om nån gick runt med skor oavsett hur rena de var.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Cornellia
    Dr Mupp skrev 2010-09-06 06:22:22 följande:
    Av med skorna om inget annat sägs. VI har parkettgolv, jag skulle inte uppskatta om nån gick runt med skor oavsett hur rena de var.
    Ni måste ha ungefär världens ömtåligaste golv, om det inte ens tål inneskor...
  • Jennie med ie

Hos oss är det helt OK att ha skorna på när det är fest om de är rena och inte gör märken i golvet och sådär. Ofta är skorna eller stövlarna en del av festoutfiten och jag gillar att gå på ställen där det är kotym att behålla dem på Men jag tar det inte för givet hemma hos folk utan checkar av först.

• Dr Mupp
    Cornellia skrev 2010-09-06 08:14:48 följande:
    Ni måste ha ungefär världens ömtåligaste golv, om det inte ens tål inneskor...
    Inneskor visst. Rena uteskor nejtack.
  • Mummy

Skulle aldrig få för mig att använda skor inomhus. Fest eller inte. Och förväntar mig även att gästerna här tar av sig skorna

• Sennaboo

Gillar inte när folk går in med skor. Och definitivt inte om det är vått ute. Men om det är torrt så blir det ändå smutsigt och vissa skor lämnar svarta märken i golven...

• Suck och suck

Hi, hi Ibland känns det bara lite fånigt, när folk med kostymer, och tjusigt uppklädda, eller tjusig stass helt plötsligt går omkring med strumpor.
    Så det kan nog bli ett dilemma där.
    Är det en informell fest så tar jag med mig innesandaler,
    är det mer en formell fest så...använder jag nog också inneskor.
    Kanske inte värsta nallebjörnstofflorna bara.

• Suck och suck
    Suck och suck skrev 2010-09-06 13:28:34 följande:
    Hi, hi Ibland känns det bara lite fånigt, när folk med kostymer, och tjusigt uppklädda, eller tjusig stass helt plötsligt går omkring med strumpor.
    Så det kan nog bli ett dilemma där.
    Är det en informell fest så tar jag med mig innesandaler,
    är det mer en formell fest så...använder jag nog också inneskor.
    Kanske inte värsta nallebjörnstofflorna bara.
    Ibland har jag frågat värdarna om de har några sockor till mig. Jag är så frusen, och ibland kan folk ha så kallt på golvet, och om jag då är dum nog att ha glömt skor Irriterande!
    Någon gång har jag gått och vaskat och torkat av ytterskorna. Varför? Jag har ergonomiska hinder som gör att jag kan ha knepigt att gå i strumlästen.
  • Cornellia
    Dr Mupp skrev 2010-09-06 12:57:55 följande:
    Inneskor visst. Rena uteskor nejtack.
    Skor som man kan ha inne= Inneskor?
  • Dr Mupp
    Cornellia skrev 2010-09-06 16:07:26 följande:
    Skor som man kan ha inne= Inneskor?
    Inneskor som inte risker att lämna märken. Klackskor går tex bort och skor med svart sula
  • Cornellia
    Dr Mupp skrev 2010-09-06 16:09:47 följande:
    Inneskor som inte risker att lämna märken. Klackskor går tex bort och skor med svart sula
    I min värld så kallas inte heller dom "skor som man kan ha inne". Men jaja, jag tror vi förstår varandra.
Svar på tråden Skor !?!