• Anonym (snart :-))

Sleeve på CFTK??

Jag ska i oktober genomgå en sleeve gastrectomy på CFTK.
    Jag vet att det finns fler medlemmar här inne som också genomgått en sådan och er skulle jag gärna vilja komma i kontakt med
    Har miljoner frågor känns det som

• Svar på tråden Sleeve på CFTK??
  • Anonym (:::)
    Anonym (snart ) skrev 2010-09-15 12:24:32 följande:
    Jag jobbar som trafiklärare och känner att en ev. dumpning på en lektion inte blir så bra
    Vad jobbar du med?
    nej det är sant att det inte vore så bra med dumpningar om man har lektion. jag är själv lärare men i "vanlig" klass -inte heller så bra att vara tvungen att gå iväg i tid och otid men iofs inte direkt livsfarligt. Klarar man sig med bara en sleeveoperation? Det jag läst på nätet så är oftast en sleeve en första op (sen görs en till op) för de som är väldigt väldigt överviktiga el har stora hälsoproblem.
  • Anonym (snart :-))
    Anonym (:::) skrev 2010-09-15 12:30:40 följande:
    nej det är sant att det inte vore så bra med dumpningar om man har lektion. jag är själv lärare men i "vanlig" klass -inte heller så bra att vara tvungen att gå iväg i tid och otid men iofs inte direkt livsfarligt. Klarar man sig med bara en sleeveoperation? Det jag läst på nätet så är oftast en sleeve en första op (sen görs en till op) för de som är väldigt väldigt överviktiga el har stora hälsoproblem.
    De rekommenderar sleeve till patienter med bmi mellan 30 - 40, jag har 33 så då tycker jag att det borde räcka med en sleeve. Har man över 40 i bmi så är det gbp som gäller.
    Som jag fattat det så kommer det inte krävas en till operation, såvida jag inte missköter mig med mat och så.
    Sleeve´n är ju en del av en större operation som görs på väldigt överviktiga människor, men dom har kommit på att bara sleeven funkar bra som den är, om man inte har för hög bmi. Finns bra fakta på www.cftk.se
  • Fia och Odin

hej hur har ni gått tillväga med den ekonomiska biten , operationen kostar ju väldigt mycket, kan man få en sådan operation av landstinget?? 
    jag har också problem med vikten och så har jag opererat ett knä som aldrig vill bli helt bra ( troligtvis pga vikten).. så träning går inte och maten ja den biten e jag inget vidare på har bantat en massa ggr men vad hjälper det går upp lika fort igen.
    jag orkar inte med dessa smärtor från knät längre och inte heller se mig i spegeln skitjobbigt e de ... skulle kunna tänka mig en sleeve operation men känner att 98000kr e mycke pengar.. 

• Analoga
    Anonym (snart ) skrev 2010-09-06 08:35:14 följande:
    Jag ska i oktober genomgå en sleeve gastrectomy på CFTK.
    Jag vet att det finns fler medlemmar här inne som också genomgått en sådan och er skulle jag gärna vilja komma i kontakt med
    Har miljoner frågor känns det som
    TS: Har du gjort operationen?? Hur har det gått i så fall??
  • anezka

Skulle aldrig göra det pågrund diaren som kan uppstå, jag gjorde en gbp för 10 år sedan är mycket nöjd med den.

• anezka
    Anonym (snart ) skrev 2010-09-15 08:29:08 följande:
    Har nu pratat med CTFK och risken för diarré är i stort sett obefintlig vid en sleeve, däremot väldigt vanlig vid en GBP.... Känns skönt att få ett svar på den frågan i allafall

Återkommer till er andra senare
    diarre vid en gbp är inte stor utan enbart om du äter för onyttigt.
  • anezka
    Fia och Odin skrev 2010-10-17 18:25:34 följande:
    hej hur har ni gått tillväga med den ekonomiska biten , operationen kostar ju väldigt mycket, kan man få en sådan operation av landstinget?? 
    jag har också problem med vikten och så har jag opererat ett knä som aldrig vill bli helt bra ( troligtvis pga vikten).. så träning går inte och maten ja den biten e jag inget vidare på har bantat en massa ggr men vad hjälper det går upp lika fort igen.
    jag orkar inte med dessa smärtor från knät längre och inte heller se mig i spegeln skitjobbigt e de ... skulle kunna tänka mig en sleeve operation men känner att 98000kr e mycke pengar.. 
    Kontakta vc för en remis till överviktskliniken eller direkt till kirurgen som gör operationerna
  • Analoga
    anezka skrev 2011-02-12 13:05:10 följande:
    Skulle aldrig göra det pågrund diaren som kan uppstå, jag gjorde en gbp för 10 år sedan är mycket nöjd med den.
    Är det vanligt med diarré efter en sleeve menar du? Övergående i så fall?
  • anezka
    Analoga skrev 2011-02-12 22:05:21 följande:
    Är det vanligt med diarré efter en sleeve menar du? Övergående i så fall?
    Har en kompis som gjort den operationen och har ständig diarre
  • Analoga
    anezka skrev 2011-02-13 08:31:19 följande:
    Har en kompis som gjort den operationen och har ständig diarre
    Men fy låter inget vidare Obestämd  Hur länge sedan är det då?
Svar på tråden Sleeve på CFTK??