• Tozz82

    Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

    hoppgungan menar jag ju självklart i mitt inlägg.. Inte bra o sitta me önskelista inför dopet samtidigt som man skriver här :)

  • Tozz82

    Sommaren lider mot sitt slut så vi bestämde att det va dags o testa det där me gunga..
    Lagom skeptisk :)
    Ang det många skrivit om att deras små står.. Malcolm har stått på benen sen han va typ 3 veckor gammal o bvcsköterskan såg det när han va typ 1 månad o hon sa inget mer än att han säger ifrån när han inte vill mer..  


  • Tozz82
    AlbusMinerva skrev 2011-08-05 20:16:49 följande:
    texx - varför ser din lille så mkt äldre ut än alla andras?

    Pluppe E skrev 2011-08-07 12:39:11 följande:
    Har jag med tänkt på Skrattande

    Han har ju rätt mycket hår för sin ålder.. Storebror såg oxå rätt stor ut.. Såg ut som en liten gubbe när han va på tidningsfotot vid ca 2 månaders ålder :) 

    Ska se om jag hittar nåt foto på han som jag kan lägga in o visa :) 
  • Tozz82

    Såhääär glad e jag när jag äntligen fått paket för första gången :)
    Dopdagen e avklarad för mamma o pappa 


  • Tozz82
    AlbusMinerva skrev 2011-08-14 19:24:05 följande:
    Texx - vilket datum fick du lilleman?

    som lilltussen skriver så fick jag den 30 mars.. Många tycker han ser "lagom" ut när han har mössa på sig men så tar man av den o nästan alla blir chockade o frågar om han verkligen inte e äldre..
  • Tozz82

    Här hitta jag äntligen den utlovade bilden på storebror.. Här e han runt 4-5 månader han oxå..
    O snart fyller han 10.. Tiden försvinner iväg alldeles för fort..


  • Tozz82

    Lilleman har även börjat ta lite större krypsteg nu så nu gäller det o hålla ögonen på honom hela hans vakentid.


  • Tozz82
    ElAn16 skrev 2011-08-15 21:05:13 följande:
    Imponerande!!!! Haha jisses vad det skiljer! Leah som är född den 7:e har vi precis kunnat börja lägga på mage längre stunder utan att hon blir vrålförbannad direkt, dock vänder hon sig rätt snabbt så hon slipper det jobbiga =)
    Malcolm har ju sovit på mage sen dag 1 så han har väl lite försprång med o "tycka om det" o sen e han väldigt nyfiken av sig så han kravlar sig gärna till saker han vill titta på..
  • Tozz82
    SofieMarcus skrev 2011-08-17 19:16:12 följande:

     


    att leka med pappa i hoppgungan va såhär kul!

     


    det där händer alltid hos oss oxå :)
  • Tozz82
    Vilgots mamma skrev 2011-08-28 10:11:53 följande:
    Tänk vilket minspel en 4-månaders har byggt upp!
    E det en race ni har eller dom har samma färger på duon?
    Vi tittar nämligen på en race i just dom färgerna :)
  • Tozz82
    danosani skrev 2011-08-30 12:16:23 följande:
    Men Race är ju framåtvänd... Förvånad
    ja det e den.. men sa inte vi skulle köpa nu.. :) Titta men inte röra som man brukar säga.. Dock är Malcolm förtjust i o sitta framåtvänd redan nu.. Han vänder sig gärna om i vagnen bara för o försöka få en glimt framåt för det e ju därifrån ljudet kommer..
  • Tozz82
    Pluppe E skrev 2011-09-01 11:21:33 följande:
    Vad är det för smart grej? Är det en sådan där provsmakar grej som finns att köpa i affären?

    Arwen hatar banan! Men hon är stormförtjust i sin banangröt...Förvånad
    Samma med Malcolm.. Får han banan så spyr han men gröten går ner i ett nafs... OM man blandar den med något.. Brukar nästan alltid ha i katrinplommon bara för hans mage..
  • Tozz82
    Pluppe E skrev 2011-09-01 11:21:33 följande:
    Vad är det för smart grej? Är det en sådan där provsmakar grej som finns att köpa i affären?

    Arwen hatar banan! Men hon är stormförtjust i sin banangröt...Förvånad
    o ja det e en sån "provsmakargrej" :) finns i dom flesta affärer som säljer barnsaker.. Vi köpte vår på ICA.. Dom e svindyra men bra för barnet o kunna testa själv..
  • Tozz82
    Patetiskanka skrev 2011-09-06 18:09:04 följande:

     


    Var hitta ni den mössan? Vi har letat som galningar..
  • Tozz82

    Malcolm har nu börjat med ännu en ny grej.. O låta som en bil/koka kaffe.. Så ni som pratar om mycket dregel.. Vänta bara.. Han producerar tonvis genom o göra så.. O här lyser tänderna med sin frånvaro än.. Trots att jag för en vecka sen hade en spets ute så e dom som bortblåsta nu.. :(

  • Tozz82
    MsSharon skrev 2011-09-12 14:46:23 följande:
    Vilken liten gladis! Ser att ni också kör "nakenstilen" vid matning, härligt! De ser så roliga ut med mat överallt, mindre kul när M börjar tröttna och gnider sig med händerna i hela ansiktet. Hittade precis gröt i hans öra...
    hahah det där har vi varit med om måååånga gånger här.. för o inte tala om hela håret.. o det e verkligen en pärs när han e så långhårig som han e.. o när han börjar bli trött så ska man verkligen iiinte försöka få hans händer från ansiktet för då blir det bara värre..
  • Tozz82
    DevilsDaughter skrev 2011-09-12 19:22:44 följande:
    Oj, Safir är nog första kryparen i tråden? Sötis hon e! 

     Moa har börjat lyfta på rumpan och så gör hon ett litet "hopp" med hela kroppen, det funkar, för hon kommer framåt en liten bit! haha, hon blir helt exalterad när hon gör det! Tror jag ska försöka få med det på film, man glömmer sånt så lätt!
    Malcolm börja för lite över en månad sen :) Krypa alltså.. Dock bara dit han vill o bryr sig inte direkt om man kallar o ber han komma.. Roligare o krypa ifrån en då :)

    Nu har han dock lagt krypet på hyllan ett tag verkar det som efter en större vurpa här hemma..
    Nu förflyttar han sig mer genom o gå över från krypställning till o sitta o sen skutta iväg :)
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.