• M  och  M

Ersättning eller välling?

Vår dotter dricker Baby Semp 2 Lemolac och det täcker ju näringsbehovet till 12 månader. Behöver vi byta till välling innan dess då eller kan vi fortsätta ge ersättning istället? Varför börjar man ge välling istället för ersättning?  Vad är näringsmässigt bättre, ersättning eller välling? Vad är fördel och nackdel med de båda?

• Svar på tråden Ersättning eller välling?
  • M  och  M

Men egentligen är det näringsmääsit bättre att hålla kvar ersättningen istället för välling då så länge hon tycker om det och är nöjd utav ersättning?

• M  och  M
    La Lola skrev 2010-09-07 15:28:02 följande:
    Ja.

Hedda är 17 mån o äter ingen välling (men ersättning moron o kväll).
    Aha, vad har ni för ersättning då?
  • M  och  M
    sahara sahara skrev 2010-09-07 15:35:54 följande:
    Ja, jag ser egentligen ingen anledning att byta ut ersättning mot välling om barnet blir mätt och är nöjt. Det skulle möjligtvis vara priset, då, om man har en tajt budget.
    Jaha ersättning kanske är dyrare än välling?
  • M  och  M
    La Lola skrev 2010-09-07 15:35:15 följande:
    Nan2 kör vi med.
    Täcker den näringsbehovet till så stora "bebisar"? Baby Semp 2 täcker ju bara till 12 mån...
  • M  och  M
    La Lola skrev 2010-09-07 15:28:02 följande:
    Ja.

Hedda är 17 mån o äter ingen välling (men ersättning moron o kväll).
    Nyfiken, varför har ni valt att fortsätta med ersättningen så länge?
  • M  och  M
    Kazeer skrev 2010-09-07 16:11:59 följande:
    Min yngste är 8 månader.

Han får gröt på morgonen.
    Ersättning på förmiddagen.
    Vanlig mat till lunch.
    Ersättning på eftermiddagen.
    Vanlig mat till middag.
    Välling eller ersättning inför natten.
    Aha bra att få se ett matupplägg Jag tänkte min dotter äter ju ersättning 4 ggr per dag nu, kommer det bli att hon äter oftare nu sen då det blir måltider och så? Jag ser ju som ditt barn äter ju 6 ggr per dag
  • M  och  M
    La Lola skrev 2010-09-07 16:15:36 följande:
    För att under den veckan när hon var 9 mån o fick prova välling så åt hon mindre vanlig mat o så vill inte jag ha det.
    O jag gillar att ge nån fom av flaskkäk när det är sovdags (eller när hon nyss har vaknat).
    Nä precis, man vill ju inte att välling ska ersätta mat direkt
Svar på tråden Ersättning eller välling?