Emmy K skrev 2010-09-06 23:24:12 följande:
Priset är ännu en fråga som får funderas över men det blir omkring 50 kronor. Större delen av kostnaden kommer att tillfalla någon välgörenhet. Jag har fått in förslag om Lilla barnets fond som har ett 90-konto. Däremot kan det bli problematiskt vid en internationell spridning vilket är förhoppningen. Därför kan det kanske vara bra att låta köparen välja välgörenhet. March of dimes är stort i USA och Ronald McDonalds Hus är globalt. Det sistnämnda ligger mig varmt om hjärtat men riktar ju sig till alla barn och inte bara prematurfödda barn. Har någon ett förslag?
För föreningar som säljer pinsen skall en del av kostnaden tillfalla föreningen.
Jo, det kanske är möjligt att ordna med förhandsbokning via Pytteliten, vi får se. Det är ännu en av de stora frågorna, hur många jag skall våga beställa :)
Tror du inte det blir krångligt om alla själva ska välja välgörenhet för varje beställning? Är lilla barnets fond för alla spädbarn eller bara prematurer? Jag tycker självklart att alla barn och välgörenhet till dessa är viktiga, men i just det här fallet med prematurbandet, så känns det som om det ska gå till renodlat prematurvälgörenhet. Om det nu är lösbart. Jag kommer självklart köpa den i vilket fall
Det måste vara jättesvårt att veta hur många du ska beställa... Jag hade nog tänkt köpa ca 30st och sen sälja/ge dem vidare till min bekantskapskrets, för de flesta av dem skulle nog inte gå in på nätet och köpa men däremot köpa om det erbjöds