• anesthesia

Ta med hund på behandlingshem?

Hejhopp! Nu är jag här igen.

Vet någon nåt behandlingshem där man får ta med sitt husdjur?
    Jag har en hundvalp jag absolut inte vill lämna bort under tiden. Det blir absolut sista, sista utvägen.
    Jag vet att det ska finnas minst 3 ställen i sverige som tar emot husdjur men hittar dom ingenstans!

Någon vänlig själ som vill hjälpa?

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Ta med hund på behandlingshem?
  • Tant Herta

Det fanns ett ställe vid Taxinge som hette Drottningens källa, de tog emot hundar, vet dock ej om dom fortfarande håller på!

Grattis till ett bra beslut om att söka in på behandlingshem! Lycka till å hoppas att du får ta med hunden!

• Nightmare

Har för mig att man får ha med sig hund på Basta också!

• Anonym (Kolla upp!)

Vill vara anonym här, men jag vet folk som haft med sina husdjur på kvinnohemmet i hudiksvall! Obs ej nianfors. Kolla upp kvinnohemmet, klamparegratan i hudiksvall!

Lycka till.

• Fridapida

Jag tror att Rockesholm tillåter att man har med husdjur, men jag är inte 100... Rockesholm tar emot SoL-placeringar och är ett 12-stegs inriktat behandlingshem.

Jag har ett vagt minne av att Ekeby Lund tar emot husdjur också. Men även där - inte säker.

• Anonym

Basta är jag inte säker på, jag tror att det är "åringarna" dom som varit där ett år som får ta dit hund.
    Men du kan ju prova att ringa dom å fråga.

• annelie1977

Finjagården i Finja(Hässleholm)där får man ha djur!

Oliver,Filip och Mamma
  • Anonym (S)

Jag bodde på Drottningens källa i Taxinge,jag hade hund med men dessvärre så har detta ställe gått i konkurs så det kan du ge upp på engång.

• Anonym (S)
    Fridapida skrev 2010-09-14 23:15:23 följande:
    Jag tror att Rockesholm tillåter att man har med husdjur, men jag är inte 100... Rockesholm tar emot SoL-placeringar och är ett 12-stegs inriktat behandlingshem.

Jag har ett vagt minne av att Ekeby Lund tar emot husdjur också. Men även där - inte säker.
    Jag har bott på Ekebylund. Dom tar inte emot djur i inledningsfasen utan som det var då (2006) så kunde det vara aktuellt först när man bodde på utslussningen.
Svar på tråden Ta med hund på behandlingshem?