Takhiza skrev 2010-09-06 19:32:24 följande:
Aha ok!
Fick reda på idag i vecka 33 att liten ligger i säte och ska göra vändningsförsök om tre veckor om den inte vänt sig själv innan dess. Tror de lutar åt kejsarsnitt för min del också om det inte går. Sonen är 3veckor tidigt född och vägde trotts det 3660g och var 53cm så de finns ju anlag för barn åt de större hållet.
Har också tyckt att de inte kännts som de andra graviditeterna! Plus att mina jumskar gör ont som jag vet inte vad men tydligen blir trycket annorlunda när de är i säte vilket man klart kan förstå.
Hur upplevde du kejsarsnittet?
oj, stor för o va 3 v tidig! =)
ja, jag va så inställd hela tiden på att jag skulle få göra snitt faktiskt..
sa så fort nån frågade att det blir en snittbebis, att vändningsförsöket inte kommer o lyckas.. :-P
så läste på massor innan om snitt..
så va inte alls minsta orolig under en enda ggn!
fick komma in på morgonen, byta om o sen satte de kateter o körde iväg mig..
ryggbedövningen va väl de jag minst gillade *rädd för nålar!*
men de gick bra,, inte så farligt ont..
lite konstigt när man känner hur kroppen börjar domna bort bara :-P
typ som när foten somnar? =)
hörde allt, men såg inget..
hon skrek så fort hon knappt kommit ut, o ja..
blödde lite mycket under operationen, men de kan man göra under snitt.. *ingen fara dock, bara lite mer än vanligt*
lite knepigt o ta sig i o ur sängen va de, o ganska ont första natten, så fick nån spruta.. sen bara tabletter o de funka..
lite stramt o så, lite öm, o framförallt när jag hosta eller skratta så sved de lite några dagar efter..
*att jag hade magmuskler jag anv när man lägger sig, de visste jag knappt

men de fick jag lära mig att anv andra sätt o lägga sig på =) *
men överlag, helt ok.. tror dock min upplevelse berodde mycket på att jag va så påläst innan om de, o kollat en del om hur de går till mm.. så mitt lugn gjorde att både läkare, sköterskor o framförallt sambon va lugna.. han förstog inte mig sa han