• Anonym (Undrar)

Ni som haft ofostrig graviditet, kändes den graviditeten annorlunda?

Min fråga är till er som har möjlighet att jämföra med en graviditet där allt gick vägen....

Tack på förhand!

• Svar på tråden Ni som haft ofostrig graviditet, kändes den graviditeten annorlunda?
  • Teskedsmamman

Jo, min första ofostriga hade konstanta symtom men väldigt svaga jämfört med när jag är gravid "på riktigt". Den andra hade jag ingen känningar alls i.

4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Anonym (Undrar)
    Teskedsmamman skrev 2010-09-07 15:59:41 följande:
    Jo, min första ofostriga hade konstanta symtom men väldigt svaga jämfört med när jag är gravid "på riktigt". Den andra hade jag ingen känningar alls i.
    Tack för ditt svar. Jag beklagar att du upplevt det två gånger, men är glad att det gått vägen för dig ändå.
  • Anonym (ett)

Jag hade en ofostrig graviditet som jag gick med till v 9 innan kroppen fattade att det inte fanns något där inne. Under den tiden hade jag inga som helst graviditetssymptom men eftersom det var min första graviditet visste jag inte vad som var normalt eller inte. När jag sen blev gravid med dottern kände jag direkt att det var annorlunda, brösten ömmade,jag mådde illa och det blev som sagt en fin tjej av det!

• flippan81

jag kände på mig att något inte stämde, illamåendet gick som en berg och dalbana istället för att konstant förvärras som det gjort när jag var gravid med min son. på det stora hela hade jag mindre symptom. blev missfall i vecka 9. Men nu e jag gravid igen i vecka 14! 

• Anonym

Hade inga jättetydliga symptom under mina två första (normala) graviditeter, och det var ungefär samma nu tredje gången. Kanske att de var något svagare symptom... (och det visade sig att det inte fanns något foster )

• Anonym

Jag mådde fruktansvärt illa ända fram till veck a 9 ungefär.
    Sen försvann ALLA symtom över en hel natt.
    Jag fick en känsla utav att något inte var som det skulle.
    Eftersom jag mått jätte illa och kräkt å hela kittet.

Jag ringde till gyn och bad om att få komma in.
    Jag överdrev lite i mina symtom och sa även att jag hade haft lite brunaktiga flytningar enbart för att få komma in och göra ett VUL.

Och på VUL såg dem inget foster. Och jag skulle då gå in i vecka 11.
    MIn livmoder var så stor som den skulle vara i denna veckan men det fanns inget foster.
    =(

Usch fy det var en hemskt upplevelse.

Hoppas du inte får vara med om samma sak.

• Anonym

För min del hade jag graviditetssymtom, men inte så mkt illamående som jag hade haft men dottern. Men var istället väldigt yr, och även om jag oroade mig lite ffa i början, så var jag helt inställd på att det bara var en annorlunda graviditet när vi fick veta på VUL i v. 9 att det var en ofostrig graviditet. 

• Anonym (Undrar)

Tack för alla svar. Det visade sig att jag oroade mig i onödan. Är nu i v.14 och allt ser bra ut.

• ACR77

Jag fick en relativt kraftig blödning (tyckte det var för mycket för att vara OK i en graviditet men inte mer än när jag haft mens) i v.9, men på VUL såg man inget foster. Jag hade några småblödningar tidigare men BM sa att det var inget att oroa sej för. Då dom kom en stund efter samlag. Jag har haft riktigt strama rattar kan man lungt säga, tur nog hann jag aldrig köpa en ny BH för den symtomen försvann nästan över en natt (två dagar). Tröttheten som kom på eftermiddagarna upphörde och tarmfunktionen kom igång även den.

Så förra söndagen kom då denna sista blödning och inne på Gyn i tisdags så hittade man inget, helt tomt men urinprovet visade att jag var gravid så dom tog ett blodprov. Va på ett återbesök i går för att ta ett till blodprov, trodde att dom skulle ringa och ge besked men icke...får väl själv ringa dom på måndag och höra så att hcg:n går ner som den ska. Blödde i 4,5 dagar och det kom aldrig några "klumpar".

Kan det ha varit en ofostrig graviditet??? Hade vid min första graviditet för 7 år sen mer känningar av en graviditet men jag har haft turen att inte må särskilt illa. Har aldrig hört talas om ofostrig graviditet så jag bara undra lite??? Hur länge går man med hormonerna i kroppen?? Troligen olika från person till person men på ett ungefär....När kan man köra igång igen? Vet inte men på nåt sätt så känns det mer hanterbart att man inte misste nåt som inte fanns typ men lite snuvad på flera veckors längtan....nu får man ju börja om på nytt igen. Trist men fantastiskt att kroppen ändå kan hantera sånt här.

Oj va långt det blev....

• Anonym
    Åh vad härligt att höra =)

Stort grattis & lycka till!

Kram
  • Anonym (Undrar)
    Anonym skrev 2010-10-16 19:33:54 följande:
    Åh vad härligt att höra =)

Stort grattis & lycka till!

Kram
    Tusen tack och kram tillbaka!
Svar på tråden Ni som haft ofostrig graviditet, kändes den graviditeten annorlunda?