• Mej 70

Hjälp med val av overall!! Nanook Dermizax el Entrance?

Hej hej!!!

Jag sitter i valet och kvalet av vilken vinteroverall vi ska välja till sonen..
    Förra året hade vi en Nanook Entrence och var supernöjda med den.
    Den var liiite smal i modellen bara, men höll värmen otroligt bra och var slitstark och stod
    emot fukt.
    Nu undrar jag om man ska välja en med gore-tex istälellet? Som andas ordentligt?
    Eller är det överkurs?
    Jag väljer mellan Nanook Entrance eller dermizax eller ev. en Altitude 8848?
    Någo som har erfarehet av dessa?

Hälsn
    M

• Svar på tråden Hjälp med val av overall!! Nanook Dermizax el Entrance?
  • alvide

Gore-tex andas inte bättre. Dock är Gore-tex snäppet bättre än Entrant. Dermizax är jämbördig med gore-tex. Jag gillar personligen Dermizax mer än Entrant. Vi har skalkläder i Entrant och Dermizax i vinteroveraller. Nästa gång jag ska köpa skalkläder ska jag leta efter Dermizax om det går att få tag på?
    Altitude 8848 har jag ingen erfarenhet. Dock de (vuxna) som har det märket har varit nöjda överlag.

• mm09

Hej hej!
    Säkert har du redan valt, men om nån annan undrar så kanske det är värt att läsa ändå....

Nanook, som numera heter Isbjörn, säger själva att vattentätheten är densamma men att andningen är något bättre på Dermizaxen. Dock har Entranten helt suverän andning så det är som att väja mellan guld och platina :)

Jag skulle därför råda dig att välja modell före material istället. Entrant-overallen har resår nedtill medan Dermizaxen dras åt med kardborre. Om overallen är lite lång så är därför Entranten lättare att hantera eftersom man inte riskerar trampa sönder den.

Lycka till! 

PS - såg att MadeForKids.se har mössa på köpet nu.... 

Svar på tråden Hjälp med val av overall!! Nanook Dermizax el Entrance?