• Loreena

Hurra för tygblöjan!

Nu som inte vågat testa - prova!

Jag har minimundus vikblöjor och Imse vimses blöjbyxor med bitar av fleece som fuktstoppare. Sedan jag övergick till tygblöjor så försvann sonens blöjexem. Eftersom han är så liten än så luktar inte de våta blöjorna någonting. Tvätten är inte betungande alls eftersom att jag bara toppfyller maskinen när jag ändå tvättar lakan och handdukar. Jag tvättar varannan/var tredje dag med flytande parfymfritt.
    De enda hudvårdsprodukter som behövs nu är potatismjöl och lite babyolja.

• Svar på tråden Hurra för tygblöjan!
  • Tow2Mater

Aldrig! Blojor är inte så himla dyra. Att tvätta lakan o handddukar med blojor låter ju uuurrk.... :) Men om det funkar hos er, fint.

• Svana

Håller med TS! Tygblöjor är toppen!

• Loreena

Äsch.. jag har inte så mkt bacillskräck när det gäller min egen bebis. Och än så länge är det ju bara amningsbajs. Sen när det blir "matbajs" så finns det ju våtstarkt papper att lägga i så då kan man plocka bort bajset och kasta eller ev. spola ner i toan. Sen går det ju åt en uppsjö med handdukar ändå eftersom att jag har de som underlägg på skötbordet om min lilla kissnisse oftast kissar när jag byter på honom. +alla kräkhanddukar etc.

• Loreena
    Tow2Mater skrev 2010-09-07 14:57:36 följande:
    Aldrig! Blojor är inte så himla dyra. Att tvätta lakan o handddukar med blojor låter ju uuurrk.... :) Men om det funkar hos er, fint.
    Joo.. om bebisen kissar och bajsar heeela tiden så att det går åt ca 20 blöjor/dygn så blir blöjorna dyyyra.
    Då lägger jag hellre de pengarna på att vara föräldraledig längre med min bebis. :)
  • sahara sahara

Jag förstår inte riktigt vad som är äckligt. Tvätten blir liksom ren i tvättmaskinen.

Min bebis bajsar i och för sig mest på toaletten, men visst blir det en och annan bajsblöja som jag tömmer/sköljer ur innan jag lägger den i tvättmaskinen.

Tygblöjor är fantastiskt.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Loreena
    älskarlivet81 skrev 2010-09-07 15:03:08 följande:
    Usch och fy för att hålla på att tvätta blöjor.. 
    Att slänga i en tygpåse/tvättpåse med blöjor i maskinen ist för en soppåse i soptunnan tycker inte jag är usch och blä alls.
  • älskarlivet81
    Loreena skrev 2010-09-07 15:05:00 följande:
    Att slänga i en tygpåse/tvättpåse med blöjor i maskinen ist för en soppåse i soptunnan tycker inte jag är usch och blä alls.
    Nej, men jag tycker..
  • Mariohn
    Loreena skrev 2010-09-07 15:03:12 följande:
    Joo.. om bebisen kissar och bajsar heeela tiden så att det går åt ca 20 blöjor/dygn så blir blöjorna dyyyra.
    Då lägger jag hellre de pengarna på att vara föräldraledig längre med min bebis. :)
    När min bebis var nyfödd hade han inget alls på underkroppen. Fanns ingen vits med det. Nu är han tio månader och tro mig. Jag vill inte ha något annat än riktiga blöjor när han bajsar. 
Svar på tråden Hurra för tygblöjan!