• nunu

Snälla hjälp mej!

Snälla om det är någon som har ett svar på det här skulle jag bli väldigt tacksam.

Jag är inne på mitt andra försök med Puregon+Ovitrelle ( har gjort fyra försök med Pergotime innan utan att lyckas bli gravid). Jag fick spruta Puregon i 13 dagar nu innan jag hade fått två ägg som var lagom stora. I söndags fick jag ta Ovitrelle sprutan och sedan skulle vi försöka hemma. Sagt och gjort, jag tog Ovitrelle i söndags, vi hade sedan sex på måndagen..
    På natten mellan måndag och tisdag vaknar jag av att jag börjar blöda. Sedan dess har jag blödit precis som vid en mens. Jag har hört att man kan blöda lite vid ägglossningen men det borde ju inte blöda så här mycket?
    Jag ringde min läkare idag, men fick inget vettigt svar. Det enda dom sa var "oj, det var ju ovanligt" Jag frågade efter en undersökning men det fick jag inte..

Snälla om någon har något råd eller vart med om samma sak, så hjälp mej. Jag vet inte vad jag ska ta mej till.

• Svar på tråden Snälla hjälp mej!
  • nunu

Finns det verkligen ingen som kan ge mej nåt råd?

• Saga33

Hej! Jag har inte varit med om det, däremot efter behandlingar med ovitrell och pregnyl så har jag blött strax efter ägglossning i nästa cykel och det har jag aldrig gjort annars. Jag fick precis samma svar som du! Jag tror att man framkallar så kraftiga ägglossningar att det blir ngt knas. Det här var ju ingen direkt hjälp, i i för sig...

• nunu

Hej Saga33!
    Tack för ditt svar! Jag funderar om du vet att du hade ägglossning de gånger du blödde? Gjorde du några ägglossningstest?
    Är du inne i nån behandling nu? :)

• Saga33

Hej!!!
    jag har ganska nyss gjort min andra ivf och jag fick ovitrell för att ge ägget tid att fästa nu också. Tyvärr gick det inte och nästa cykel har jag blött 3 ggr! Jag tror faktiskt att det är 3 ägg som lossnat vid olika tider, för jag har fått utslag med stickorna i alla fall 2 ggr...
    Men jag har aldrig blött som vid en mens, dåligt att de inte kollade dig!!
    Ska ni försöka igen med insemination? Är det ngt med din ägglossning, eller varför kör ni med pergotime?

• nunu
    Saga33 skrev 2010-09-20 10:17:57 följande:
    Hej!!!
    jag har ganska nyss gjort min andra ivf och jag fick ovitrell för att ge ägget tid att fästa nu också. Tyvärr gick det inte och nästa cykel har jag blött 3 ggr! Jag tror faktiskt att det är 3 ägg som lossnat vid olika tider, för jag har fått utslag med stickorna i alla fall 2 ggr...
    Men jag har aldrig blött som vid en mens, dåligt att de inte kollade dig!!
    Ska ni försöka igen med insemination? Är det ngt med din ägglossning, eller varför kör ni med pergotime?
    Ja man blir så förbannad, känner sej så hjälplös när dom vägrar att ens göra en undersökning.. :( Idag är det två veckor och en dag sen jag tog Ovitrellen, ska ta grav.test imorrn men antar att det kommer att vara negativt, precis som alla andra gånger..
    Vi kör inte med Pergotime, utan Puregon-sprutor. Det här var andra gången med sprutorna... har gjort fem omgångar med Pergotime innan det. Jag har PCO och ingen egen ägglossning. Tror det blir insimination nästa gång, sen IVF..
    :(
  • Saga33

Pissigt, men vem vet, vi hoppas på pluss ändå, tillslut händer det.
    Kram!

• nunu

Testade negativt imorse, som ja trodde men man har ju alltid ett litet litet hopp om att det ska ha funkat.. men som vanligt blir man besviken.
    Ska ringa läkaren idag, trots att jag vet vad svaret blir: "vänta två veckor och ta ett nytt grav.test" Vad är det för mening med det när jag vet att det inte blivit nåt. Nä fy fan för det här, jag är så less på hela skiten.

Kram

• GakkenLive

....väldigt dum fråga nu.Men kan man inte kräva en undersökning, med tanke på som du skrev att dem tyckte det var ovanligt, ....
    Finns det någon annanstans du kan fråga om hjälp, eller gå till?

Blir så ledsen då jag läser sånt här, tycker det ska vara självklart med en koll då man klart märker att ens kropp inte beter sig so mden ska...

• nunu
    GakkenLive skrev 2010-09-22 19:51:50 följande:
    ....väldigt dum fråga nu.Men kan man inte kräva en undersökning, med tanke på som du skrev att dem tyckte det var ovanligt, ....
    Finns det någon annanstans du kan fråga om hjälp, eller gå till?

Blir så ledsen då jag läser sånt här, tycker det ska vara självklart med en koll då man klart märker att ens kropp inte beter sig so mden ska...
    Tro mej, jag försökte kräva en undersökning men läkaren sa bara att det var inget han kunde göra (hälsade han genom receptionisten).. Jag provade att ringa andra kliniker men de ville inte "lägga sig i" en annan läkares behandling..
    Igår fick jag en tid iaf, men inga vettigare svar för det. "Det var ovanligt" och "Så ska det inte bli" är tydligen standard-svaren när jag frågar nåt. Nu blir det IVF för oss i Falun..
  • GakkenLive
    nunu skrev 2010-09-23 07:10:22 följande:
    Tro mej, jag försökte kräva en undersökning men läkaren sa bara att det var inget han kunde göra (hälsade han genom receptionisten).. Jag provade att ringa andra kliniker men de ville inte "lägga sig i" en annan läkares behandling..
    Igår fick jag en tid iaf, men inga vettigare svar för det. "Det var ovanligt" och "Så ska det inte bli" är tydligen standard-svaren när jag frågar nåt. Nu blir det IVF för oss i Falun..
    ...arghh....Jag blir så arg...idioter.com, typ...usch.
    Hoppas du får hjälp i Falun.Kram
Svar på tråden Snälla hjälp mej!