• fåliten

Förälder/Blivande Förälder i Bryssel

Hejsan,
    Jag söker efter föräldrar i Bryssel med omnejd. Finns det några därute?

Själv har jag bott här i 10 år och har en dotter på 2år och hoppas att snart kunna få ett till barn om möjligt.

MvH,
    Sanna 

• Svar på tråden Förälder/Blivande Förälder i Bryssel
  • FruKF
    marzilb skrev 2013-02-21 12:18:30 följande:
    Hej!

Ja vi fick en liten flicka den 25 januari, en vecka tidigare än beräknat. Imorgon fyller hon redan fyra veckor, tiden går så fort!!! Vi börjar så smått vänja oss vid allt det nya, och nu i mars kommer den stora invasionen med alla föräldrar och syskon som kommer och hälsar på :))

Stort grattis! Gick förlossningen bra?

Roligt med besök, klart alla vill se sin nya släkting!  
  • fåliten

Hejsan,
    Ingen bebis ännu, men hon kan komma när som helst. Väskorna är packade och slutar strax med medicinen som ska hindra sammandragningarna. Har dock haft många och ganska onda de senaste veckorna. Bebisen mår bra och jag försöker att vila mig i form.

Kram  

Dotter född 2008, Missfall 2011, Gravid BF 9 Mars 2013
  • marzilb

Tack! Ja förlossningen gick bra, jag kände mig väldigt trygg på St Luc. Skönt också att få ligga kvar i fyra dagar, speciellt med första barnet.

FruKF: hur många barn har du? Hur länge har du bott här i Bxl?

• FruKF

Vad skönt marzilb! Jag kände mig också trygg på st luc även om det då och då blev lite språkproblem iom att jag inte pratar franska. Gör du det?

Jag har två pojkar, en född i sverige januari 2010 och så lillebror som är född här i februari 2012. Vi har bott här sen november 2010. Du då? (kanske jag kan hitta om jag bläddrar tillbaka lite i tråden, eller)

• fåliten

Hejsan,

Den 7 mars föddes vår lilla flicka. Allt är bra med henne. Det är bara jag som är lite medtagen, har förhöjd vilopuls 95-106 fortfarande. Ganska mycket blödningar fortfarande och huvudvärk av och till. Så fort jag mår bättre ska vi ge oss ut i världen och vara mer aktiva på forumen också.

Dotter född 2008, Hormonbehandling 2010-2011, Missfall 2011, Hormonbehandling 2012, Gravid BF 9 Mars 2013
  • FruKF

Grattis till lilla tjejen! Hoppas ni mår bra!

Hur gick förlossningen, blev det vaginal?

• marzilb

Grattis fåliten till er lilla prinsessa!!

FruKF: jag hankar mig fram på franska men är inte särskilt bra tyvärr. De flesta kunde hjälplig engelska på St Luc så det funkade.

Jag har bott här sen 2008. Vi har inga barn tidigare utan fick vår första flicka nu i januari.

Är du hemma med barnen eller jobbar du?

• FruKF
    marzilb skrev 2013-03-18 16:08:48 följande:
    Grattis fåliten till er lilla prinsessa!!

FruKF: jag hankar mig fram på franska men är inte särskilt bra tyvärr. De flesta kunde hjälplig engelska på St Luc så det funkade.

Jag har bott här sen 2008. Vi har inga barn tidigare utan fick vår första flicka nu i januari.

Är du hemma med barnen eller jobbar du?
    Har du jobbat innan ni fick barn? Hur länge ska du vara hemma i så fall?

Jag är hemma med barnen. Den stora killen (som är tre) har varit lite hos dagmamma förut, så jag kunnat läsa franska och nu går han på internationell maternelle fyra dar i veckan. Till hösten ska jag ev försöka få ett jobb eller läsa mer franska.

Var bor du? Jag bor i stockel (woluwe st pierre).   
  • marzilb

Ja jag jobbade fram till innan jul men sen blev jag sjukskriven. Räknar med att börja jobba 1 oktober.
    Vi bor också i Stockel, vi flyttade hit i december. Vi kanske kan ses på en fika nån dag?

• Wagram

Hej allihop! Hoppas det är okej att jag lånar er tråd lite. Min man är från Belgien, men vi bor i USA. Till sommaren kommer vi att hyra en lägenhet i en månad i Bryssel eftersom min man skall jobba där. Han är från Liege och känner inte till Bryssel så bra. Skulle någon kunna rekommendera en bra och trevlig stadsdel eller förort med bra kommunikationer? Vi kan nog välja ganska fritt var vi vill bo eftersom företaget kommer att betala hyran. Enda kraven från vår sida är att det skall vara lätt att ta sig runt utan bil och att det skall vara tryggt och barnvänligt.

Svar på tråden Förälder/Blivande Förälder i Bryssel