• Lokatt

Pluggar du till körkort nu?

Jag håller på och försöker ta körkortet nu, kör både privat och på körskolan, samt att jag pluggar på med teorin.
    Tänkte om vi var fler här inne som håller på, kanske vill ni diskutera och stötta varandra i denna tråd?

Hur långt har ni kommit, hur går det och vilka svårigheter har ni stött på?

Jag har inte nog med tid!
  • Svar på tråden Pluggar du till körkort nu?
  • rocknroll44

Jäpp,  jag håller oxå påGlad
    Min man ska köra privat med mig + att det ska bli några lektioner på körskolan oxå.
    Håller på att läsa teori nu  + att vi har kört några ggr på plan mark.

• Lokatt
    rocknroll44 skrev 2010-09-09 20:14:03 följande:
    Jäpp,  jag håller oxå påGlad
    Min man ska köra privat med mig + att det ska bli några lektioner på körskolan oxå.
    Håller på att läsa teori nu  + att vi har kört några ggr på plan mark.

vad kul!
    Jag kör också med min man och med min plastpappa. Samt på körskola.
    Imorgon har jag körlektion igen.

Tipset jag kan ge om du är i början av körningen är att gå en lektion ganska tidigt, ta med din man i baksätet så han också för höra lektionen. Körskolan lär ut på ett välldigt annorlunda sätt mot de flesta privatpersoner.
    Jag gjorde misstaget att lära mig köra nästan helt innan jga tog lektion, det var bara att lära om körstil helt när jag kom till körskolan!

Hur läser du teorin?

• rocknroll44

Oki....Glad

Jag har 3 böcker - 1 normaltjock bok med teori + några uppgifter, en tjock bok med teori + en tunn bok med uppgifter.
    Läser 1 kapitel och gör sen uppgifterna i boken, efter nån dag förhör min man mig.

• Cailyn

Ja jag är också gärna med här :)

Jag har övningskört lite med körskollärare för ca 1 år sedan och sen blev jag gravid med andra barnet, jag mår tokdåligt när jag är gravid så det blev inget kört då...

Nu har jag börjar köra lite med min man och idag hade jag första körlektionen, men vi provade att ha med lillkillen som bara skrek och skrek, så det blev bara en halvtimmes körning. Men det gick riktigt bra, jag är supernöjd!!

Jag har varit otroligt rädd för att köra bil och jag tycker fortfarande att det är ganska läskigt, men det känns mycket bättre nu. Jag gör det här fö mina barns skulle, för att de ska kunna åka till saker med mig (min man jobbar ganska mycket också).

Jag har läst teoriboken och gjort lite test på datorn, men jag är inte alls orolig för den biten...

• rocknroll44

Cailyn, vilken sida på nätet kan man göra tester?

• Belleles

Jag ska precis börja läsa. Har pluggat förut men aldrig haft råd att fullfölja. Men nu har jag lagt undan pengar så jag ska göra ett försök :)

• Lokatt

på lektionen i fredags tyckte körläraren att det gått såpass framåt att jag fick boka halkbana, så jag har det om en månad ca!

Jag måste verkligen ta tag i teorin, pluggade den ganska hårt i somras, men nu har det blivit sämre med det.

Cailyn, roligt att ni kom ut och körde lite, jag tyckte i början att det var jobbigt att köra med barnen, man blir ännu nervösare att man ska krocka och annat då. Men nu är det inga problem, kör tom. motorväg med hela familjen.

rocknroll44 skrev 2010-09-13 13:51:10 följande:

gissar att hon kanske menar cd-skivorna, tex. bonniers. Den har jag med.

Belleles skrev 2010-09-13 13:53:25 följande:
    Jag ska precis börja läsa. Har pluggat förut men aldrig haft råd att fullfölja. Men nu har jag lagt undan pengar så jag ska göra ett försök :)

ja, det är verkligen dyrt!! håller tummar att du kommer hela vägen denna gång då

• miracle20

Se till så att de inte utnyttjar er, att de t.ex. håller på med ett moment flera gånger fast om ni kan det. Så gjorde min förra körskola och kom aldrig någonstans i utbildningen.

• Missy M

Hej..
    Jag har också börjat köra.. Kör med min sambo.. vi började förra hösten men sen tog magen stop och sen ville jag inte köra när lillkilen var så liten men sen i sommras har vi börjat på allvar igen och nu kör jag utan att tänka på vilka hinder det finns på vägen (förut ville jag inte köra om det krävdes att jag körde på motorväg eller liknande) och i helgen fick jag göra min första "lång" körning en timme på motorväg och så lite i stan (göteborg-varberg och hem igen) Min kille är bara 24 så han kommer ihåg det mesta ifrån körskolan och kör fortfarande efter deras regler (det brukar ju släppa lite annars när man bli äldre) men nu i oktober tänkte jag att jag skulle ta en lektion iaf och se vad körskoleläraren tycker.. spännande..

BF 14 april
  • Cailyn
    rocknroll44 skrev 2010-09-13 13:51:10 följande:
    precis, har köpt en cd med frågor på, suuuuuuperbra!!!
    Missy M skrev 2010-09-13 14:07:09 följande:
    Hej..
    Jag har också börjat köra.. Kör med min sambo.. vi började förra hösten men sen tog magen stop och sen ville jag inte köra när lillkilen var så liten men sen i sommras har vi börjat på allvar igen och nu kör jag utan att tänka på vilka hinder det finns på vägen (förut ville jag inte köra om det krävdes att jag körde på motorväg eller liknande) och i helgen fick jag göra min första "lång" körning en timme på motorväg och så lite i stan (göteborg-varberg och hem igen) Min kille är bara 24 så han kommer ihåg det mesta ifrån körskolan och kör fortfarande efter deras regler (det brukar ju släppa lite annars när man bli äldre) men nu i oktober tänkte jag att jag skulle ta en lektion iaf och se vad körskoleläraren tycker.. spännande..
    va duktig du är!!! jag är långt ifrån att ge mig ut på motorvägen, men det kommer...:)
Svar på tråden Pluggar du till körkort nu?