• Lokatt

Pluggar du till körkort nu?

Jag håller på och försöker ta körkortet nu, kör både privat och på körskolan, samt att jag pluggar på med teorin.
    Tänkte om vi var fler här inne som håller på, kanske vill ni diskutera och stötta varandra i denna tråd?

Hur långt har ni kommit, hur går det och vilka svårigheter har ni stött på?

Jag har inte nog med tid!
  • Svar på tråden Pluggar du till körkort nu?
  • rocknroll44

Jäpp,  jag håller oxå påGlad
    Min man ska köra privat med mig + att det ska bli några lektioner på körskolan oxå.
    Håller på att läsa teori nu  + att vi har kört några ggr på plan mark.

• Lokatt
    rocknroll44 skrev 2010-09-09 20:14:03 följande:
    Jäpp,  jag håller oxå påGlad
    Min man ska köra privat med mig + att det ska bli några lektioner på körskolan oxå.
    Håller på att läsa teori nu  + att vi har kört några ggr på plan mark.

vad kul!
    Jag kör också med min man och med min plastpappa. Samt på körskola.
    Imorgon har jag körlektion igen.

Tipset jag kan ge om du är i början av körningen är att gå en lektion ganska tidigt, ta med din man i baksätet så han också för höra lektionen. Körskolan lär ut på ett välldigt annorlunda sätt mot de flesta privatpersoner.
    Jag gjorde misstaget att lära mig köra nästan helt innan jga tog lektion, det var bara att lära om körstil helt när jag kom till körskolan!

Hur läser du teorin?

• rocknroll44

Oki....Glad

Jag har 3 böcker - 1 normaltjock bok med teori + några uppgifter, en tjock bok med teori + en tunn bok med uppgifter.
    Läser 1 kapitel och gör sen uppgifterna i boken, efter nån dag förhör min man mig.

• Cailyn

Ja jag är också gärna med här :)

Jag har övningskört lite med körskollärare för ca 1 år sedan och sen blev jag gravid med andra barnet, jag mår tokdåligt när jag är gravid så det blev inget kört då...