• sushikatten

4 missfall.. Finns det hopp?

Bettan: härlgit att det äntligen lyckats! Jag har varit med samma tråd vissa perioder. Jag fortsätter att kämpa efter 4 missfall och nu ska vi göra vårt sista ivf och jag ska försöka tjata till mig prednisolon denna gången men tror att det är omöjligt! Vecka 18 hurrra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• sushikatten

Bettan B: När börjar man med predinosol? Jag köper det gärna av dig. Jag kommer att kolla med kliniken först om det kan tänka sig skriva ut det. Annars får jag fixa själv med predinosolen. Problemet nu på sista tiden är att det inte ha fäst och jag har inte blivit gravid. Vi gör IVF och är inne på att börja med fjärde omgången. Första FET fastnade det och sen missfall. Fragmin har jag fått innan.

Hur ser det ut nu igen.
    Fragmin från Insättning eller ÄL?
    progesteron har jag tagit strax innan insättning.
    folsyra har jag tagit hela tiden.

Jag kommer att satsa nu sista gången och får sen om det tar sig eau naturel i så fall.

Det är så skönt att ha dig här med all din kunskap för det känns inte tillräckligt bra att diskutera min situation med mina närmaste för de förstår inte riktigt hur man känner. Det är inte konstigt!

ps. Kommer att ta mig över till Spanien bara för att få sprutorna i så fall. Skönt med lite semester också! tack för tipset!

• sushikatten

Bettan B: Tack för ditt svar! Jag har köpt boken och tycker att den är svår att läsa och många nya begrepp men det går sakta säkert fram.  Jag har inboxat dig!

Timoa: Det är sorgiligt när nära ochkära blir gravida samtidigt och de fortsätter grav som vanligt. Det har hänt nu samma sak för mig några gånger och alltid lite svårt att hantera. Skönt att du kan prata ut. Ja ge inte upp och även om det känns väldigt jobbigt emellanåt. Vi går också in i vårt fjärde ivf och hoppas givetvis mer och mer att det ska ta sig. Och givetvis att det går hela vägen. Håller tummarna för ER i nov.

Kaakis: Stå på dig och försök vara bestämd och väl påläst för jag upplever ofta att läkarna snabbt bestämmer sig för att inte hålla med och säger att det inte finns tillräckligt med forskning som stödjer den typen av medicinering. När jag var på Sahlgrenska blev jag avvisad direkt. Jag kommer att försöka också! HJåller tummarna!

• sushikatten

Kaakis: funderar bara på trombyl! skulle man inte ta den hela tiden förrutom under mens. Nääää måste kolla igen.

• sushikatten
    Hannnas skrev 2010-09-22 17:53:46 följande:
    Har bara läst TS

Visst finns det hopp.... jag fick 4 mf innan jag blev gravid med sonen... medicinerades med trombyl under hans graviditet...

bloggade lite lätt om det idag brunnegard.blogspot.com/

Hannnah : Var inne på bloggen jätte kul skrivet och roligt med människor som du ! Härligt at tman vågar vara sig själv;)))
  • sushikatten

timoa: har du kört ivf innan? Hur kommer det sig att det blev långa metoden? För jag funderar starkt varför min läkare ordinerar den långa för oss.

Marieh: Jag det är ett elvet att man ska gå igenom det här och man blir så nere ibland.  Hoppas att det leder till ett barn för annars vet jag faktistkt inte om det är värt besväret med alla IVF!

• sushikatten

Timoa: Jag har också hör att det ger bättre resultat med fler ägg ,med den långa metoden och menopur  rek. Dock som du säger jobbigt att bland alla vätskor. Blir det nån nästa gång så kommer jag absolut be om att få göra den långa metoden.

• sushikatten
    timoa skrev 2010-09-29 21:11:14 följande:
    sushikatten- vad ör det som gör att ni inte är säkra på att köra en ivf till? om jag får fråga, alltså.
    Jag är egentligen inte så osäker på att fortsätta det är framför allt min man. Jag börjar närma mig 42 år och det blir sämre chanser. Dock har jag fått helt ok resultat hittillls. Min man känner att det är som att kasta pengarn i sjön om det inte blir något. Vi kan fakttiskt fortsätta på vanlig väg. Vet inte riktigt än hur vi ska göra. Vi kör denna gången och få se om jag kan övertala min man en gång till. Vet inte om jag vågar tänka på det. Fick fakturan igår 30 lakan igen. det är inga pengar om det lyckas men att det går åt h-et några gånger känns inte bra. Näää nu kör vi denna gången och hoppas på att jag slipper fler gånger.
    svampbob78 skrev 2010-09-30 23:24:06 följande:
    Måste tillägga att den här cremen först förkortade min menscylel från ca 50 dagar till 32 dagar efter bara några månaders användning. Så ni med PCO och rubbad cykel, det här är verkligen värt att prova! Gravid blev jag på andra försöket när vi bestämde oss!
    Ett stort lycka till! Och kram , för det vet jag att ni behöver.
    Jätte bra kollar tills nästa försök!
  • sushikatten

marieh; Gud vad svårt! Förstår att du får panik!  Jag hade nog op mig men det är så ytterst olika vad man tänker. Det verkar ändå som du tänker göra det. Frågan är väl om du ska vänta en månad eller inte.  ska du ändå göra det är det lika bra ha det gjort direkt.  Jag hade bara blivit arg på mig själv när det visade sig att det inte funkande denna månaden och få vänta till nästa och då är det 7 månader. Men förstår också tankegångerna. Lycka till!

• sushikatten

marieh: Spiermprov tar det inte i början om du blir gravid sade de till mig på SU men jag bad dem göra det ändå.

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?