• Bubbibalubbi

4 missfall.. Finns det hopp?

Nu har jag läst igenom hela tråden, och oj vad jag håller tummarna för dig marieh!

Jag har själv tre missfall i ryggen, och har börjat med progesteron (från två dagar efter ÄL) och trombyl (från ÄL) sedan två cykler tillbaka. Nu ska jag bara lyckas bli gravid också.

• Bubbibalubbi
    Barbaboo skrev 2011-02-12 11:10:39 följande:
    Nej det gick inte den här gången heller!

Jag åkte in på ett privat VUL igår för att jag ville kolla så att allt var bra.
    V 10+4..

Jag såg direkt att något var fel, livmodern var lika stor som v10 men embryot endast 6 mm, inget hjärta...
    Det var tomt tomt tomt i den stora ytan som fanns där..

Nu vet jag att den smärta  jag kände i ljumskarna för några veckor sedan INTE var växtvärk..
    Jag "borde" åkt upp och kollat redan då.. Men jag hade just gjort ett VUL i v6 och såg ett hjärta...

Nu har jag gått 4 veckor med ett dött embryo i magen.. 4 veckor är lång tid i en graviditet...

Nu är allt hopplöst igen och jag tror inte jag orkar fler gånger nu...
    Neeej! :(
    Fy, stackare stackare! Hjärta 
  • Bubbibalubbi
    timoa skrev 2011-02-18 09:50:59 följande:
    gulle dig som klippte ut det, tack!
    intressant, då fick jag en förklaring...känns så jobbigt bara då jag knappt kommer i byxorna... märker att folk på jobbet tittar lite... det är ju ok om det nu finns liv därinne...
    sen kan det ju ha att göra med alla dessa hormoner jag sprutar ii mig i samband med alla ivfer, det gör ju inte saken bättre...
    Vid mina senaste tre graviditeter så har jag genast svällt upp tre kilo i vatten (och kissat ut dem direkt efter missfallen). Du kanske binder mycket vatten när du är gravid?
  • Bubbibalubbi

Marieh, är du sjukskriven? Får man bli det efter många missfall (jag har själv fyra i bagaget).

• Bubbibalubbi

Jag har funderat lite på det där med träning. Jag har inte tränar ngt alls vid mina fyra mf, men har kommit igång nu med cykling. Jag mår så bra av att träna igen, och det skulle kännas så dumt att sluta om jag skulle bli gravid. För jag har blivit både gladare och piggare.

• Bubbibalubbi

Intressant att läsa om ivf. Vi håller på att fundera på ivf, och detta gör mig mer övertygad. Vi har ett barn redan, så vi får betala själva.

• Bubbibalubbi

Jag var på superprivat ultraljud häromdagen för att kolla folliklar, och det gick att få tid på en gång. Men då kostade det 600 kr.

• Bubbibalubbi
    Saftmedbulle skrev 2011-11-23 17:13:30 följande:
    Wow! "Superprivat"... ? Låter ju spännande... Hemma hos dig eller? (finns det privata och superprivata UL?)
    Nej, men det finns ju privata som är med i Landstinget, och man får betala vanlig taxa. Sedan finns de de privata som inte är med i landstinget, och där man får betala vad det kostar. Och det var det jag menade med superprivat. :D
  • Bubbibalubbi
    Saftmedbulle skrev 2011-11-23 17:52:51 följande:
    Ok... (nästan lite besviken... tyckte superprivat lät spännande, men jag fattar vad du menar ;)
    Absolut! :D

Jag tror inte att jag skulle vilja kolla ofta även om jag hade UL.
    Är lite rädd för strålningen, och OM jag blir gravid igen så funderar jag på att vänta till vecka nio, eller ännu hellre v 12 med UL. Men vi får se... 
  • Bubbibalubbi

Jag började med Pergotime denna cykel, och nu fem dagar efter ÄL så känner jag mig så otroligt gravid. Mina bröstvårtor ömmar enormt, och det gör de bara om jag är gravid (foglossning, trötthet, järnsmak, ömma bröst brukar jag kunna få som falska symptom, men aldrig ömma bröstvårtor)
    Men, jag vet ju inte hur Pergotime funkar.
    Har riktigt jobbig molvärk mellan varven med.

• Bubbibalubbi

Vi funderar starkt på sofiahemmet efter nyår. Är lite väl segt att bara bli gravid en gång om året nu. När man dessutom får missfall.

• Bubbibalubbi
    Den lilla M skrev 2011-11-30 15:31:19 följande:
    Ja jag vet hur det känns!! Har dem hittat nått fel hos er? Vi får hoppas att 2012 blir vårat år . Kramar till dig

Najje: Tack så mycket för lite peppning en dag som denna, det behövdes !  {#emotions_dlg.flower} 
    Nej, ingenting alls. kanske att min bacteriella vaginos ställt till det, men det är inte säkert.
    Kram på dig med! Hjärta 
  • Bubbibalubbi

Sitter i dr Nies väntrum i väntan på behandling. Och inser att jag glömt kontanter. Pinsamt!

• Bubbibalubbi

Marieh, vilken tur du haft! Men nu blir jag nyfiken. Var ska hon flytta?

• Bubbibalubbi

Någon här som gått hos dr Nie? (akupunktör)
    Jag testade henne denna cykel, och känner mig full med hopp.
    Har fått en massa akupunkturbehandlingar (7 grr, 7 dagar i streck), dricker en hemsk örtblandning (den är mot missfall). Fick även moxa, men det luktar så illa, så det skippar jag.
    Här ÄL i dagarna, så det känns lite spännande att se hur det går. 

• Bubbibalubbi
    Kärt barn har många namn skrev 2011-12-16 18:04:32 följande:
    Spännande! Vad är moxa?
    Ngn rökelse som inte luktar gott, som man ska sätta på magen.
  • Bubbibalubbi

Jag skrev i denna tråd förra året. Jag har fyra missfall bakom mig. Utspridda över 2,5 år. Första upptäcktes i v 13, men hade avstannat i v 6-7. De andra tre var ofostriga, och kom alla runt v 6.

Så testade vi tillslut ivf, med lång nedreglering för att dämpa min endometrios. Och det verkar ha fungerat! Är i vecka 14 nu, och känner en liten splattrande filur därinne mellan varven.
    Det skumma denna graviditet har varit mitt lugn. Tror på denna filur.

• Bubbibalubbi

Ninninn, vilken lycka!

Jag har också kört med delmål denna graviditet. Efter pluset så behandlade vi det som ett positivt ägglossningstest. Och det riktiga gravtestet blev VUL i v 7. Sedan väntan på nästa VUL i v 10, efter det KUB (1:20 000 fick vi). Nu är det en lång väntan på RUL om en månad.
    Men jag känner den då och då. Får se det som en bonus istället för en självklarhet, så gör det inget om det tar dagar mellan gångerna.

• Bubbibalubbi

Ninninn, vad otroligt sorgligt :(

Hoppas att du kan spara ihop pengar för att åka till Aten.

Hur är din mens? Har du väldigt ont vid mens?

Jag har själv varit uppe hos Ondrasek, för jag var övertygad att det var bakteriell vaginos som ställde till det för mig. Jag blev av med bv tre månader efter att ha varit hos henne. Men sen kom den tillbaka. Så gjorde jag ivf, med extra lång nedreglering pga endometrios (därav mina mensfrågor), och det verkar ha gått vägen (peppar peppar) trots bakteriell vaginos.

Läkarna famlar i mörker runt våra missfall, gäller att hitta rätt person och vara om sig och kring sig (och ha en massa pengar).

Hoppas verkligen på din tur snart.

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?