• Singoallan

4 missfall.. Finns det hopp?

che71 skrev 2013-06-04 16:18:14 följande:
    Ja snart har du din lilla hos dig! Så härligt!Glad

Tyvärr blev det ingen Alla hjärtans dag bebis 2014 här, verkar som mensen kommer extra tidigt istället.Obestämd
    Så nu ska jag bara vänta in att det börjar blöda på riktigt o så trappar jag ner prednisolon o slutar med de andra medicinerna o så på det igen inför nästa ÄL.
    Så börjar vi om igen, nästa cykel pergotime o det brukar ju funka för det mesta på mig.
    Hoppas semestern börjar med plus som förra sommaren! (men slutar med bebis nästa Mars)Drömmer
    Min mens kom också för tidigt den här månaden! Märkligt... Brukar ha mycket regelbunden. Lycka till med pergotime nästa månad. Jag funderar själv på att testa det igen (kanske nästa menscykel om jag hinner få ett recept).
  • Singoallan
    arasall skrev 2014-03-17 21:50:35 följande:
    Hej!
    Jag är 36 år gammal och jag skrev i den här tråden i augusti, när jag fick mitt fjärde missfall (V6 (naturlig graviditet), v11 (naturlig graviditet), v6 (ivf, färskförsök, pga att vi efter andra missfallet inte blev gravida på 18 månader) och V8 (FET)).

Sedan vi började försöka för mer än fyra år sedan har jag haft fyra missfall, vi har utretts för varför vi inte får barn (utan resultat) samt en missfallsutredning efter tredje missfallet, där man inte heller hittade något. Den här hösten, efter missfallet, gjorde vi två till FET, utan att jag blev gravid.

Månaden efter, en ganska stressig månad (mycket på jobbet, inte så mycket sömn etc.) så blev jag gravid, naturligt. Jag är nu i v 22, och börjar så smått hoppas på att det kan fungera.

Jag ville bara säga att det kan finnas hopp. Jag kan inte hitta någon förklaring till varför det verkar gå bättre denna gång, jag tror bara det är slumpmässigt. Ett bra ägg, jag vet inte. Vi får hjälp i denna cykel (Boråsstudien), äter trombyl eller placebo. Men jag har ändå en känsla av att det inte är det som gör det. Jag tror att det bara var så att det gick den här gången.

Kram till er alla!
    Grattis! Kommer ihåg dig från min gamla tråd! Känns underbart att det gått så bra för flera utav oss. Själv är jag i vecka 37 och hoppas att lilleman snart vill kika ut! Glad
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?