• che71

4 missfall.. Finns det hopp?

CN83 skrev 2013-04-23 13:11:13 följande:
    Usch Che, blir så himla ledsen för din/er skull. Det finns inte ord nog att trösta med.
    Lite dumt läge kanske att då berätta att våran Elias kom till världen för nu en v sen. 4110g och 52 cm lång. Vi har haft en ganska tuff start och idag ska vi på ytterliggare hörseltestet eftersom att lillkillen inte fick godkänt på 1a. Detta känns otroligt jobbigt då vi har en ärftlig faktor i släkten. Hoppas hoppas att vår son inte är hörselskadad.
    Grattis till lille Elias!!!GladSkål
    Hoppas hörseltestet går bra!!

• che71

Igår blödde allt ut, det satte igång rejält, så idag på VUL var inget kvar, kroppen skötte det själv i v 9+1.

• che71
    Snusann skrev 2013-05-30 14:27:59 följande:
    Hej...

Ny här på denna tråden.... Har inte läst alls mycket men det låter som att många är gravida. Är det någon som fortfarande försöker efter många missfall?

Haft tre missfall på rad nu, ytterligare ett innan jag fick sonen 2010...

Skitjobbigt.    
    Jag är kvar men inte gravid nu.

fyller 42 i sommar , har inga barn o vi har försökt i nästan 3 år

6 missfall (längst vi kommit är v 11)

immunbehandling via Aten sen Mars (men ändå missfall nu i April, då  var det "ofostrig graviditet")

1 vecka efter ÄL idag

• che71
    annlis72 skrev 2013-05-31 07:06:32 följande:

Hej!

Jag är kvar oxå, men inte heller gravid än.

Är 41 o inga barn sen innan. Haft 3 missfall raken, första nyårsafton 2011. Vi har försökt i snart 2 år.
    Inga direkta fel hittas på oss.

mitt första missfall var på Nyårsafton 2010

Snart blir det vår tur!!!
    Kram
  • che71
    Minus75 skrev 2013-06-04 14:20:03 följande:
    Jag håller tummarna allt jag kan för er här inne. Det bidde ju sjunde gången gillt för oss och snart är det dags för den lilla bebisen att titta ut. (Jag pustar ju inte ut förrän jag har en frisk liten i famnen, men det känns ganska bra nu i alla fall. )

Hoppas att ni andra "får till det" snart!

Kram
    Ja snart har du din lilla hos dig! Så härligt!Glad

Tyvärr blev det ingen Alla hjärtans dag bebis 2014 här, verkar som mensen kommer extra tidigt istället.Obestämd
    Så nu ska jag bara vänta in att det börjar blöda på riktigt o så trappar jag ner prednisolon o slutar med de andra medicinerna o så på det igen inför nästa ÄL.
    Så börjar vi om igen, nästa cykel pergotime o det brukar ju funka för det mesta på mig.
    Hoppas semestern börjar med plus som förra sommaren! (men slutar med bebis nästa Mars)Drömmer
  • che71
    Kärt barn har många namn skrev 2013-06-07 21:31:14 följande:
    Massor av kramar till er tjejer!

Här kom äntligen bebis nr 2 på fjärde pluset. Lyckan är stor.

Om någon bor i Västerås o tror på alternativa vägar. Inboxa mig.
    Jag har hittat en såå bra kille. Tänk om jag vetat detta förut!
    Extra kram till Che! Tänker på dig ofta!
    Och komihåg massor av B vitamin o D vitamin!
    Stort Grattis!!!SkålGlad
    pojke eller flicka?
    Hoppas ni mår bra.
    Kram
  • che71
    Singoallan skrev 2013-06-09 22:34:49 följande:
    Min mens kom också för tidigt den här månaden! Märkligt... Brukar ha mycket regelbunden. Lycka till med pergotime nästa månad. Jag funderar själv på att testa det igen (kanske nästa menscykel om jag hinner få ett recept).
    Tack!
    Jag tar varannan så att jag inte ska bli överstimulerad.
  • che71
    Minus75 skrev 2013-06-18 01:32:53 följande:
    Jag får ju meddela i denna tråd också. Efter 20 timmars värkarbete gav barnmorskorna upp och det blev snitt istället. Så i söndags kom äntligen vår efterlängtade lilla kille efter alla missfall och allt kämpande. Vi mår bra och är så glada över att ha kommit hit! Jag hoppas verkligen att ni alla snart är i samma sits som vi!
    Kramar och pepp till er! :)
    Stort Grattis i den här tråden med!!Glad
  • che71
    Mamma77 skrev 2013-07-02 12:23:43 följande:
    Ni som ätit/ äter prednisolon. När slutade ni med detta eller ska sluta?
    Jag äter det (i immunbehandlingen via Aten både från innan varje ÄL o sen under graviditet)o har ingen aning om hur länge men tror att de andra tjejerna i Atentråden "trappade ner" mot slutet av graviditeten..kolla där.
  • che71
    arasall
    " Är det blodet eller immunförsvaret som spökar när man kastar ut ett levande embryo i v 8? "

det kan vara immunförsvaret som ser till att det bildas proppar som tar död på embryot om jag förstått det rätt
    därför ingår blodförtunnande i immunbehandling
    (via Life Clinic o Dr D i Aten)
    Jag tar prednisolon från några dagar innan ÄL o sen intralipid dropp efter ÄL o sen Fragminsprutor ca 1 vecka efter ÄL o fram till ev mens annars nästan hela graviditeten
    samt babyaspririn (eller 1/3 barnalbyl)
    (sen förstås folsyra o fiskolja o tomatjuice, som ev kan sänka mitt höga tnf a)
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?