• che71

4 missfall.. Finns det hopp?

Det gick bra på VUL idag !!Glad
    En sprattlande liten fisk (eller kanske mer sjöjungfruliknande varelseFlört) såg vi.
    Så underbart!
    v 10+4 precis som jag visste
    ett steg till i rätt riktning
    Nu är det semester 1 vecka, den kunde inte börja bättre.
    Kram

• che71
    Mamma77 skrev 2013-10-18 19:36:22 följande:
    Grattis Che !!!! Jag vet precis hur du känner. När jag fick se min lilla första gången trodde jag att jag drömde. Efter 16 missfall är man inte optimist. Men nu ligger min Emelie här i knät 5 v gammal. Varenda spruta, tablett, ständiga läkarbesök, foglossningar mm skulle jag göra om 100 ggr om jag visste det gick vägen.
    Underbart att det gick bra till slut för dig!
    Jag har nu gjort VUL 2 gånger denna graviditet, längre än så här har vi aldrig kommit.
    Nästa ultraljud 7 Nov då är det KUB i v 13+3, vilket är sent tycker jag, men de sa att det var ok ändå.
  • che71
    CN83 skrev 2013-11-05 22:53:44 följande:
    Che, hur går det? Är så himla nyfiken? Håller tummarna stenhårt :) när va det vul/ul igen?

Kub imorgon då 13+3

Hoppas så att det går bra!
  • che71

Allt gick bra o vi är så lyckliga!Glad Bebisen vinkade o sprattlade o sög på tummen!
    BF 12 Maj
    13+2 (innan var det 13+3)

• che71
    Mamma77 skrev 2013-11-10 12:57:59 följande:
    Grattis Che 71! Härligt:))) vad har du för medicinering nu? Är tokglad för er skull:)
    Intralipiddropp vid behov (alltså beroende på hur mina blodprover ser ut) går o tar blodprover titt som tätt o skickar svaren till Dr i Aten...har blivit 4 dropp hittills denna graviditet, för immunförvaret är stabilt o lugnt
    prednisolon 10 mg
    babyaspirin 100 mg
    Fragmin 5000
    (progesteron varje kväll)

(samt fiskolja, tomatjuice, apelsinjuice o multivitamin gravid)
  • che71
    Najje79 skrev 2013-11-14 23:08:29 följande:
    Hej tjejer! Jag har en kompis som går igenom missfall, sitt fjärde, just nu. Kan någon inboxa Lennart Blomqvists nummer till mig? Jag hade verkligen uppskattat det!
    Kram!
    Tipsa också om Atentråden o immunförsvaret som kan vara orsak till upprepade missfall.
  • che71
    Kuben skrev 2013-11-15 12:43:46 följande:
    Hej!

Jag har haft 6 mf och har nu vågat mig på att försöka igen. Om jag nu mot all förmodan blir gravid igen, och om jag (må det aldrig ske) får ytterligare ett missfall så låter detta jätteintressant!!

Hur kom du i kontakt med Aten? Åker man dit, eller skickar man prover? Är det jättedyrt?

Hoppas det inte blir för jobbigt att svara!

Stort tack!       

Life Clinic heter det googla o maila Dr D o berätta om dina missfall

Det kostar mellan 20-23000 beroende på om du får dropp i Aten o om du vill ha follow up under graviditet. ..plus flyg o hotell o köp mediciner där tex prednisolon o Il dropp nom du inte har en hjälpsam läkare här hemma.
  • che71
    Minus75 skrev 2013-11-16 01:15:52 följande:
    Aten är säkert jättebra, jag har inget alls att säga om det, men Lennart är ju lite närmre och kostnadsfri om man deltar i studien så det skadar ju inte att försöka där! 
    Ring till Södra Älvsborgs sjukhus och sök Lennart den vägen så de kommer in via studien osv. Vi fick tag på honom på så sätt!

//Hon som döper sin lilla goding nästa helg och då får han bland annat Lennart som mellannamn! Hjärta

Ps: Vill din vän ställa några frågor mer ingående eller privat så kan du bara inboxa mig!
    Gulligt med Lennart som namn!!
    Kram
  • che71
    Blåklinten skrev 2013-12-08 22:20:20 följande:
    Jag håller på att bli tokig på alla missfall!!! 
    Först fick vi två friska barn efter helt okomplicerade graviditeter. Därefter fyra relativt sena missfall, eller MA, om man hellre vill kalla det så.

1. I vecka 19 (fostret dött i v 18)
    2.. I vecka 12 (fostret dött i v 10 -11)
    3. I vecka 15 (fostret dött i v 10 -11)
    4. I vecka 17 (fostret dött i v 14) 

Vad har hänt???
    Varför dör mina foster i andra trimestern, gång på gång???? 
    Vad kan ha ändrats sedan de lyckade graviditeterna???
    Är det någon som har liknande erfarenheter?
    Beklagar verkligen...så hemskt att gå så långt som v 19
    Har de inte kollat det alls, jag menar tagit prover på moderkaka, fostret osv?

• che71

Blåklinten
    va konstigt att de inte hittar något fel! Det måste ju vara något som gör att du får så sena missfall?!
    Har de kollat livmodern ordentligt, hysteroskopi? Gissar att de har kollat efter blodproppar i moderkakan?!

Mina missfall var alla i första trimestern, som längst kom vi till v 11 o hade sett hjärtat slå på VUL några veckor tidigare.

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?