• Saftmedbulle

4 missfall.. Finns det hopp?

Mamma77 skrev 2013-03-21 14:16:49 följande:
    Hej! Det gick bra:)))) Fick kanon resultat och fick se han/hon. Blev beräknad till 27 september, precis som jag räknat ut själv. Nu hoppas man bara att allt går bra. Oron på missfall släpper liksom inte. Sen all stress på jobbet gör inte saken bättre. Tack för att ni finns alla här! Kram
    Så klart! Vi peppar och håller tumme! Vad skönt att det såg bra ut.
  • Saftmedbulle
    Mamma77 skrev 2013-03-22 10:47:15 följande:
    Ni som ätit Prednisolon, trombyl , Fragmin, progesteron mm. När slutade ni? Kram
    Mamma77 skrev 2013-03-22 10:47:15 följande:
    Ni som ätit Prednisolon, trombyl , Fragmin, progesteron mm. När slutade ni? Kram
    Hann aldrig sluta...dottern kom tio veckor för tidigt, men BM rekommenderade att sluta i v. 36.

• Saftmedbulle
    Mamma77 skrev 2013-03-22 15:38:04 följande:
    Saftmedbulle, tog du prednisolon, trombyl, Fragmin och progesteron så länge?
    Tog Trombyl och Fragmin och hade tänkt sluta med det v. 36, på läkarens inrådan, men min lilla stumpa föddes i vecka 30 så jag hann inte sluta, så att säga. Vi blev ju inte direkt förvarnade ;)
    Prednisolon och progesteron har jag inte tagit...

Fast... liten förklaring kanske...Trombylen tog jag för mina tidigare missfall, men Fragminet var för att jag brutit benet (och var gravid), för att det fanns risk för blodpropp...så Fragminet var inte för missfallsrisken.

Pepp och lycka till med bebisverkstaden! Håller tumme!
  • Saftmedbulle
    siolina skrev 2013-04-01 08:48:40 följande:
    Che ja den här gången bara måste det gå! Jag vet hur det är med oron, har fyra graviditeter i bagaget och det räcker ju med ett för att man ska oroa sig. Men den här gången har du ju så bra stöd du bara kan ha! Varje dag är en seger! Plussade i morse på ruvardag 11. Har bestämt att det ska gå vägen för mig också nu. Äter mängder av d-vitamin, fiskolja och babyaspirin (inte mängder av babyaspirinet dock hihi) och håller tummar! Nervösa veckor fram till vulet i v 8-9. Men nu kör vi Che! Hast la victoria siempre, eller hur? ;)
    Stort grattis!
  • Saftmedbulle
    Mamma77 skrev 2013-04-03 09:45:32 följande:
    Nog är det "spökigt" väldigt läskigt när man inte känner något
    Håll ut och ha is i magen... Pepp!
  • Saftmedbulle

När jag var gravid med M var jag oxå skitnojjig (klart man är, med våra erfarenheter!) och var inne två gånger på förlossningen för att kolla.

• Saftmedbulle
    Mamma77 skrev 2013-04-16 09:12:45 följande:
    Hur mår alla och hur går det för er? Själv fortsätter jag mina så kallade spökveckor:(
    V.17 är jag i nu...
    Vi håller fortsatt tummar... Har du RUL inbokat?
  • Saftmedbulle
    Mamma77 skrev 2013-04-16 14:30:59 följande:
    Ja det har jag, 29 april är det dags. Har gjort KUB förut.
    Ok, snart... spännande!
  • Saftmedbulle
    CN83 skrev 2013-04-23 23:26:02 följande:
    Hej alla igen!! Hörseltestet nr 2 visade godkänt :) nu är allt hyvsat frid o fröjd i stugan förutom lite magknip..
    skönt
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?