• timoa

4 missfall.. Finns det hopp?

satchel- hur går det för dig? du är väl i v8 snart väl..? när är vul? håller SÅ alla tummar för dig.

mlan- oj, vad du varit med om!! otroligt att du fortsatt kämpa på, och helt fantastiskt att du nu bär på en liten igen, och att det faktiskt gick, grattis!

marieh- hm...låter konstigt med luteralfasen.... hade du kollat ditt fsh-värde? min luteralfas är runt 8-9 dgr, men hållt sig så sedan jag började försöka med att få barn.... (sedan 2007)
    trist med utebliven ÄL, det är ju så trist att "förlora" en hel månad.

jag har iallafall plussat...! helt galet känns det, och overkligt. satt in 2 embryon den 23okt, och testade redan på RD8, vilket eg är för tidigt, testade igen på rd11 och visade gravid.
    har däremot en del ångest för kommande VUL, dels för det uppenbara- klarar jag av att bli bränd 3ggr på raken,,,? tänk om det är ett till MA.... men sen- vi ska till thailand 1v efter VUL....tänk om visar MA, ska jag skrapas? då kan jag inte bada.... alt åka ner & VETA att jag närsomhelst kan blöda ut ett MF....
    önskar bara jag kunde få se ett (eller 2) hjärta slå denna gång....!

• timoa

tack annica&satchel! ja, känns underbart , men MKT oroligt inför vul.... (30nov)
    önskar dig ALL lycka nu på måndag satchel, hoppas SÅÅÅÅ att du får se ett hjärta slå!! skriv gärna här sen så vi får höra hur det gick.

• timoa

blev tyvärr ett minus imorse när jag testade igen, och nyss började jag blöda lite, så tyvärr inte denna gången heller
    är så grymt ledsen...

satchel- håller tummarna för dig idag, måtte det gå vägen!

• timoa

åååå vad underbart, härligt att höra att det kan gå bra efter massa MF!!! grattis & njut

• timoa

marieh- åååh jag är värdo på att räkna....men kan ju hålla tummarna desto bättre

jessijames-åååå vad jag ska tänka på dig idag!!! håller tummarna för att ert mirakel får stanna kvar. du är varmt väkommen hit vad som än händer iallafall!
    ang MF utredning så nekade de mig denna då min ålder är förklaringen till våra MA enl dem (jag är snart 41, fått 2MA sedan i mars, och nu sist ett väldgt tidigt MF , v5 blir det väl)

• timoa

wow, här har det hänt saker sen sist....GRATTIS marieh, helt otroligt!!!!! vilken lycka!!!! snart har du bockat av alla gamla MF

zammi- vilken grej!!!! 8 MF/MA antar jag då om du nu har en son, helt otroligt kul att du äntligen fick se ett hjärta! grattis! får man fråga när i grav de tidigare har slutat?

annica p- håller tummarna för dig!

ego- ja shit, efter 3 MF/MA bara förra året kändes det riktigt tungt.....och alla runt omkring bara går & råkar bli gravida.... men har gjort en ny ivf i början av jan, testade kosta metoden samt ny medicin. fick trombyl denna gång oxå så har det samt progesteron. är på "RD10", ska väl testa tidigast söndag....är så skiiiitnervös....!

• timoa

zammi-känner igen det där med alla frågor....hann knappt komma tillbaka från mammaledigheten förrän folk var på: ska han inte få ett syskon snart då...? och där satt man inne med att man haft 3MF på bara ett år....

kan iallafall meddela att jag testade i söndags (och idag på klinikens testdag) och fick Plus !!
    är såklart överlycklig, men som ni alla vet&känner igen....oron för att det inte ska lyckas igen är så påfallande jobbig att jag mår illa. HUR ska man klara av ett till MA/MF om det skulle bli det?? jag vet jag borde tänka positivt nu, och gör det titt som tätt, men ibland tänker jag de "värsta" tankarna....
    ska ringa kliniken & boka tid för ett vul, blir om ca 3v gissa jag. det är på de 2 senaste av dessa VUL som de inte sett ngt hjärta....
    slutar med proggisar idag (bör man fortsätta???) men äter mina trombyl denna gång & hoppas det ska hjälpa...
    håll gärna tummarna...

• timoa

tack annica! ja, du sätter precis ord på det jag känner...önskar bara vul var över&jag sett ett hjärta slå....eller två..

frågade igår när ringde kliniken om mer progesteron men de tyckte inte jag behövde det....dock fortsätta med trombyl...

• timoa

marieh- tack!
    förstår din känsla oxå, även om jag kan känna 9+3....WOW-jättelångt gånget nu ju
    men gissar du inte är helt trygg (eller när är man det...?) förrän du passerat "ditt förra" MF.... Håller tummarna för ett lyckat UL!

frågade kliniken om kunde få mer progesteron utskrivet men de säger nej till det, att det inte påverkar mer..... får ställa hoppet till mina trombyl....

• timoa

neeeej marieh detta är inte sant !! det bara händer inte igen!! åååååå jag bara sitter & ryser, vilken mardröm.
    allt som sett så bra ut hittills....
    har inte ord, jag vet ju hur fruktansvärt ont det gör, önskar jag kunde göra ngt.....kan bara skicka dig & din man den varmaste kramen ever!!
    Gråter

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?