• che71

4 missfall.. Finns det hopp?

Pimpinellan
    När jag testar ÄL använder jag enkla, billiga stickor o de kan visa först svagt streck en morgon o sen dagen efter starkare streck....det borde väl vara så med ditt ÄL test också , att det kan ge utslag flera dagar  tycker man?!!

Men har du tagit grav testet än???????
    Tänk om du mot förmodan faktiskt är gravid som de tror???!!!Glad

• che71
    Pimpinellan skrev 2012-08-20 15:40:46 följande:
    Gravtestet självklart negativt och ja,det blir FET! Glad På torsdag om han överlever vilket 20% inte gör och vi brukar ju drabbas av det mesta som går. Hem ska han ändå och begravas  med sina syskon här hemma vid vår minneslund... Ringde min privata b.m och hon tyckte också klinikens inställning till glada gubbar var märklig,självklart kan de visa 2 dar!

Har väldiga äl-känningar denna gång,lika starkt som för tre cykler sen och jag brukar inte ha äl-smärta mer än nån gång per år så jag tackar munkpepparn för det! Tidig och tydlig äl får jag av den. Återstår medicinfrågan,men jag hinner ju få svar innan to. Har ju Innohep hemma. Ska sluta med kaffet också och tar e-vitamin,sen kan jag inget mer göra. Hemmaförsök också förstås,man vet ju aldrig! Flört

Lycka till nu Pimpinellan!!!
    KramHjärta
  • che71
    Pimpinellan skrev 2012-08-24 20:56:37 följande:
    Lille Emil överlevd upptining,halverad,försöksvidareodlad,död och hemma i ett provrör... Enda scenariot vi inte räknat med,men som tur var stötte vi på gamla bekanta till mig,fick lunch där och låna dator och kunde boka samma boende inatt igen och på Apoteket kunde jag få till de flesta mediciner jag bara haft ett dagsförråd med mig. Nyss hemkommen.

Ang. IVF ska ni absolut inte sätta nåt stort hopp till det!! Alla ägg som kan plockas ut plockas ut och sen sätts det in som ser bäst ut,ibland får man nåt till frysen,ibland sätts halvdana in om det är det enda man får till,men den inre kvaliteten kan de inget säga om. Mina 2 var 10-poängare,ändå dog lilla J v.7 och Emil efter upptining. Egentligen rekommenderar jag inte IVF till nån,jag tycker man ska lägga ner egna ägg och ta andras ganska så snabbt. Vi har slösat nästan 80000:- förutom resor och hotell och mat och 4,5 år på IVF till absolut INGEN nytta,gör inte det ni med!
    Nej vad säger du, fick ni resa långt o så blev det inget för att upptiningen misslyckades?!
    Tinar de upp precis innan det ska sättas in alltså?
    Usch så ledsamt...så länge ni kämpat!
    Äggdonation - är det alltså det ni ska göra sen?
    Många kramar Hjärta
  • che71

Superfertila!!
    Det stämmer inte riktigt på oss i alla fall.
    I o för sig tog det sig på typ 5 försöket (med ÄL tester) innan första missfallet (men då var jag "bara" 39 år),
    men sen tog det ju över 1 år (o då med hjälp av Pergotime) innan andra missfallet
    o sen gick det snabbt, efter bara 3 månader men också Pergotime, nu sist.

Vet ni om Pergotime på något sätt skulle kunna orsaka missfall?
    Kanske det gör så att fler ägg (av dålig kvalitet) släpps?
    Men då borde de väl inte ens befruktas tycker man?

En jag hörde om hade hjärtformad livmoder, som orsakade flera missfall o sen alldeles för tidigt födda barn.
    Vet ni om det skulle synas på VUL eller gynundersökning i så fall?
    Kollar de det vid en missfallsutredning?

• che71

mensen kom igår förresten
    så äntligen kan de sista resterna komma ut!!
    Har aldrig varit så glad för att mensen kom.Flört
    Skönt att inte behöva vänta längre....
    snart kan vi börja hoppas igenDrömmer

• che71
    Pimpinellan skrev 2012-08-28 16:49:40 följande:

50 mil enkel väg,embryot tinades på morronen och vi fick tid 15.30,men de ringde redan 10.30 och sa att han tappat 2 celler-inte bra!-men ville odla vidare så vi fick ju stanna kvar tills fredagen och tja,då ringde de vid 9.30 och sa att han dött...För en han var det,kändes absolut så,men inte den pojk vi kanske skulle fått så därför slösade vi inte det tänkta namnet på honom utan han fick heta Emil efter farfar. Första stora missfallet var en tjej och hon fick heta vad vårt barn skulle hetat så det namnet "gick åt",men vi har ett nytt redo. Knäpp man är,men jag tror intuition stämmer!

Det är embryoadoption vi tänker prova härnäst. Enkelt,billigt och med bra resultat. Vet en tjej som blev gravid 3 av 3 ggr,2 m.f och nu fått barn på den klinik vi tänkt oss.

Om jag är kvar som är äldst och kämpat längst-vad jag vet- så kan ni andra gammelkämpare utan barn vara kvar också. Vi behöver varann!

Kram!
    usch va tråkigt att det inte lyckades
    Kan man göra embryoadoption i Sverige? Vad kostar det? Är det kötid ?
    klart vi ska kämpa här tillsammans...skönt att känna stöd o dela funderingar med andra i samma situation
    Kram
    kram
  • che71
    M I M M I skrev 2012-08-29 21:09:50 följande:
    Vad skönt Che, nu håller vi tummarna!

Pimpinellan fy vad jobbigt! Skönt att ni har alternativa planer! Det är för jäkligt att det ska vara så här svårt, och att systemet ska vara så trögt! Jag har själv funderat på vad man skulle vilja hända med ev överblivna embryon,,, Är inte helt framme där i tanken ännu, men att det finns möjligheten är ju jättebra, synd bara att man måste bekosta det själv och att det innebär utlandsresor. Vilka länder har ni funderat över?

Är det någon som har börjat kika så smått på adoption? Vi står i kö i en organisation, men har inte tagit något mer steg.

Börjar om lite drygt 2 veckor att spraya inför kommande ivf-behandling, hade varit så skönt om det kunde funka för oss den här gången! Vi har väntat nästan ett halvår från vår förra behandling som misslyckades, ska bli skönt att komma igång!

Jag hoppas att vi kan hålla tråden levande "trots" att många här har lyckats och nu blivit/nära att äntligen bli föräldrar. Jag vill gärna ha sällskap och stöd av er andra  =)

Kram från mig
    Tror att vi är för "gamla" för adoption! Det tar väl flera år o man får ändå inte en bebis (i vår ålder verkar det vara så i alla fall), kanske en 3-4 åring i bästa fall.
    Jag är precis fyllda 41 o min sambo 42.

Vi blev ett par för snart 3 år sen (i December) o har försökt få barn i 2 år exakt, med ÄL tester varje månad (innan dess skyddade vi oss inte så ordenligt de sista månaderna innan projekt "bebisverkstan" startade men försökte inte direkt heller förrän precis jag fyllde 39)
    Jag slutade med P-piller sommaren innan (efter ett långt förhållande, min fd sambo ville inte alls ha barn, sen lämnade han mig för en tjej som redan hade ett litet barn!Obestämd).

Tänk att vi sitter här 2 år senare...inte ens gravid..3 missfall bakom oss...inte ens lätt att bli gravid...
    Men tack o lov för Pergotime, det har ju funkat 2 ggr för oss!!
    Jag känner en som har 2 paket över som jag ska få "ta över" eftersom hon är gravid!

Hoppas så att det ska fungera hela vägen till bebis en dag för oss också!
    Under tiden finns det snart 2 nya bebisar i min närmsta familj...att låna o gosa med!!
  • che71

Idag var vi hos en läkare för att höra vad blodproverna visade på missfallsutredningen.
    Jag har APC resistens - heterozygot- det innebär visst att jag har en lite större benägenhet att bilda proppar,
    men hon trodde inte det skulle ha betydelse i missfallen tydligen(?)

Men det bästa är att om jag har tur kan vi få vara med i en studie i Lund (samma som Leif Matthiesen håller i i Helsingborg), men hon visste inte om jag fick vara med pga detta med APC resistens...
    Så frågade jag om jag ändå inte kunde få blodförtunnande även om jag inte får vara med  i studien, o det skulle vi prata om i så fall.Glad

Men progesteron ville hon inte skriva ut, det trodde hon inte alls på.Obestämd
    VUL gjorde hon också o det såg bra ut.
    Kanske det onda jag hade igår hela dagen var att gulkroppen lossande (?) efter missfallet , för hon såg fri vätska utanför äggstocken (jag förstod inte det riktigt, o hon kunde inte säga om ÄL varit eller var på gång)

Men det kändes bra, hon tog oss på allvar o lyssnade o tyckte att jag såg ung ut o sa att det var positivt i fertilitetssammanhang (samt att min Mamma födde sitt sista barn vid 42)Glad

Dessutom skrev hon remiss på blodprov - kromosomavvikelser för oss bägge som vi gick o tog direkt (men det tar 5-6 veckor att få svar på det, o då ringde jag redan för 2-3 veckor sen o frågade varför de inte tog det provet på oss direkt!???Obestämd)

Hoppas jag blir gravid snart o att de kan hjälpa oss!!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?