• Najje79

4 missfall.. Finns det hopp?

Vilaa: Det finns inga bra ord till att trösta. Det som händer dig (och många andra just nu) är överjävligt!

Jag kommer ihåg tomheten när BM sa att mitt foster hade slutat växa i v 7 (då var jag i v 13). Den smärtan och sorgen kan ingen som inte gått igenom det föreställa sig.

Jag vet att det låter banalt och klyschigt, men du kommer att kunna andas normalt igen, du kommer att kunna vara glad och skratta.

Ta den tiden du behöver för att vara ledsen, arg, bitter, förbannad, sorgsen... var alla känslorna om och om igen och låt ingen förminska dem hos dig!
    Varmaste styrkekramarna!

• Najje79
    Annica P skrev 2011-09-08 22:01:31 följande:
    Går allt bra med dig Najje?
    Tack, Annica, allt går bra hittills... ska på VUL på måndag, hoppas då att få se ett litet hjärta, har aldrig fått se det.
  • Najje79
    Annica P skrev 2011-09-08 22:17:53 följande:
    Åh, vad skönt. Hoppas att måndagen visar något så vackert. Jag inte kommit så långt i någon av MA-graviditeterna.
    Jag är i v 7 och det är då alla MF har kommit, så jag har ju bara fått se en blödande livmoder på ultraljuden. Nu är jag ju liiite nojjig med tanke på tidigare erfarenheter, kommer nog inte vara helt lugn innan jag får bebis i famnen och då börjar en helt annan oro!
  • Najje79
    Kärt barn har många namn skrev 2011-09-11 22:10:43 följande:
    Tack!
    Blödde färsk och det minimalt endast natten efter skrapning o sedan bara pytte bruna flytningar, igår o idag kommer det färskt blod. Man blir så trött på eländet.
    Har som mensont också... Ja jag ringer direkt imorgon bitti.
    Fick remiss på utredning. Någon som gjort det här? Är det bara tester o vul?
    Jag har gjort en MF utredning. Det var bara VUL och massa blodprov (maken gick in först och kom tillbaka likblek och sa att de fyllt två jätterör, på mig tog de 12 rör... han blev rätt tyst...)
    Jättetråkigt att höra om dina missfall. Men härinne kan man få stöd och peppning och framförallt så känner man sig mindre ensam! Kram!
  • Najje79

Jag har försökt i 7 1/2 år att bli med barn, jag har ett MA och två MF bakom mig, jag har gjort två misslyckade IVF-försök. Men idag fick jag se två små hjärtan som slog så starkt och fint på mina små bebisar i magen. Jag vet att det är tidigt (v 8 imorgon), jag vet att allt kan hända... men just nu är jag gravid med tvillingar!!!

Kram till alla er starka, fina tjejer som har stöttat mig så mycket!

• Najje79

Tack tjejer! ja BF blir slutet av april/ början på maj 2012! Som sagt, mycket kan hända och det är jag oerhört ödmjuk inför!

• Najje79

Blodiga flytningar... jag blir så jävla trött, varför kan det aldrig bara få vara lugnt???? Fan!

• Najje79

Sötaste ni!
    Just nu är det lugnt, lite ljusrosa flytningar imorse, inget ont i magen. Jag har sjukskrivit mig i två dagar för att vila lite, är så fruktansvärt trött med en mega-huvudvärk. Jag hoppas verkligen att det inte är någon fara, det har ju hittills inte varit någon blödning, så flytningarna kan ju ha blivit färgade av något ytligt sår efter tex vaggisarna.

Tack för alla tummar och omtanke, det värmer! Hjärta

• Najje79
    Kärt barn har många namn skrev 2011-09-19 17:50:00 följande:
    Åh vad bra, Najje! Vad glad jag blir!
    Barnen är sååå mycket viktigare än jobbet!
    Fortsätter hålla tummarna för dig!
    Gulle dig! Kram!
  • Najje79

Ninnin: Jätteledsen för din skull! Fruktansvärt orättvist att du ska behöva gå igenom detta igen! Jag tycker absolut att ni ska göra en utredning (jag antar att det ingår i de 2000 kr). Då gör de en sköljning av din livmoder för att se om det finns ev hinder för en graviditet, de kollar mannens spermier, gör olika blodprov. Det kan väl vara värt att bara få veta "ni har inga fel" eller "det här behöver åtgärdas". Styrkekramar!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?