arasall skrev 2013-08-18 18:27:36 följande:
Nu har jag läst igenom hela tråden, 320 sidor. :) Det är så många resor och människors liv, och många resor är på väg just nu, mer än halvvägs mot målet. Tack för att ni delar med er av era erfarenheter, känslor och behandlingar. Att läsa om andra i en liknande situation har hjälpt mig att inte bli galen nu de två veckor som gått sedan det senaste missfallet.
Jag bad min klinik (Akademiska) att få prata igen med den läkare som var med när jag gjorde min missfallsundersökning efter MF nr 3. Hon kändes klok. Jag har läst på massor nu senaste veckan. Om de rön som finns och om studierna på prednisolon i England. De verkar väldigt lovande. Men allt tar tid. Och ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag. Är det blodet eller immunförsvaret som spökar när man kastar ut ett levande embryo i v 8?
Tror ni att det är för sent att vara med i Lennart B:s studie? Nu ligger ju Borås 5-6 timmar härifrån, men jag vill gärna ha en läkare som har tänkt lite på det här med missfall. Jag tycker bra om Akademiska, men är osäker på hur intresserade de är av den här delen av fertilitetsproblematik. Det känns som att de är mer inriktade mot IVF (vilket vi dock också behöver).
B-vitaminer ska jag dock börja äta tror jag. (Är vegetarian och då kan man ju ha för lite av detta. )
Kram alla ni som kämpar därute!!
Tråkigt att läsa om din/er kamp, man önskar ju inte att någon skulle behöva gå med i denna tråd... Men välkommen! :)
Jag tycker absolut att du ska kontakta Lennart B. Jag är helt övertygad om att det var tack vare honom som det till slut funkade efter två MA och fyra Mf. Sen vet jag inte om det var medicinen, placebo eller att han fanns till hands och som stöd, som var det som gjorde att det funkade. Det spelar ju ingen roll eftersom vi nu har en liten fin kille på två månader! :)
Sist vi pratade med L.B sa han att det fanns plats kvar i studien så hör av er till honom! :)
Jag åt för övrigt också B-vitamin, vet ej om det hjälpte nåt! Men det slutade jag med när jag började med LBs medicin.
Jag önskar dig lycka till, oavsett vilken väg du väljer att gå vidare!
Pepp även till er andra!