Kär i en man som vill hålla vår relation hemlig
Vet inte riktigt hur jag ska börja. Historien är så klassisk, och ändå vet jag inte hur jag ska lösa situationen. Det blir en lång historia.
För två år sedan fick jag känslor för en kollega. Vi hade varit vänner innan, men hade båda förhållanden. Hans var, enligt honom, inte alls bra och de bråkade ofta. Min relation var stabil, men mest av vana och trygghet. Det fanns ingen lust och vi hade inte samma framtidsdrömmar men kom bra överens i vardagen. Vi var som två vänner som levde ihop.
Min kollega började visa intresse på andra plan än det rent vänskapliga, och jag blev kär i honom. Han hävdade att han blivit kär i mig. Jag våndades ett halvår och försökte glömma honom eftersom han hade tjej (och ett barn) och jag ville inte såra min pojkvän.
Men jag kunde inte glömma... till slut bekände jag för min pojkvän att jag hade känslor för en annan och det tog slut. Ville inte såra min pojkvän... men kunde inte slut tänka på "den andre". Jag blev singel.
Föremålet för mina känslor tog längre tid på sig... men sedan separerade han och hans tjej. Han blev också singel. Vi träffades och det var så underbart som jag föreställt mig det. Jag älskar att vara med honom. Vi har roligt ihop, och "klickar" så bra och när vi inte träffas så sms:ar vi, ringer, mailar... Vi myser ihop och är ute i skogen och springer ihop och diskuterar och retas och har underbart sex. Det har vi gjort nu i nästan ett år.
Men...
Jag är "hemlig".
Ingen får veta om vårt förhållande.
Jag vill ha en riktig relation... han säger att han vill det... men att han inte kan gå ut med att vi träffas... inte ännu...
Hans ex vill ha honom tillbaka, och ger honom dåligt samvete för deras gemensamma barn och menar att man har ett ansvar att leva ihop om man har barn ihop. De fortsätter bråka, kan inte komma överens om hur dela vårdnaden. Han blir ledsen. Jag tröstar. Och han kan inte berätta för henne för då skulle hon bli helt galen (menar han) och deras barn skulle få ta smällen.
Och hur ska jag argumentera mot det? Jag vill inte vara den som splittrar en familj... jag har försökt avsluta det hela och gå vidare... flera gånger. Men då släpper han mig inte... han ringer, kommer över, är helt knäckt, förklarar hur mycket han älskar mig... och jag ger vika... varje gång...
Han verkar så innerlig när han säger att han älskar mig... och jag älskar honom... ska jag vänta? Hur länge? På vad? eller bör jag gå vidare och i så fall hur? Är det kanske bara så att han vill ha en KK och inget annat och jag är helt enkelt lurad?