Inlägg från: mteriksson |Visa alla inlägg
  • mteriksson

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Är förkrossad. Efter flera års försök och missfall på missfall fick vi 1:132 på kub igår. Vilken chock. All glädje byttes till sorg. Nackspalten var perfekt. Det var mina blodvärden och min ålder på 37 som drog ner resultatet rejält. Fick dock snabbt tid till moderkaksprov nu på måndag. Men är sååå rädd för missfallsrisken....

• mteriksson
    idab84 skrev 2013-04-19 10:53:23 följande:
    Mteriksson :

Jag hade försökt i 5 år att bli gravid,, hade barn sen innan (2 st) men efter dom gick de bara inte,, blev äntligen gravid och fick 1:40 på kub nacken va 1,4 men mitt blodprov drog ner resultatet,,, ja ville ju dö!!! Har fått helt fantastiskt stöd här på fl och av en kurator ja vart hos,, hur som helst,, i min kommun göra bara fvp så fick vänta många veckor på de,, fvp tyckte ja var jätte jobbigt och gjorde super ont, men läkaren förklarade att mf risken va på ca 0,5 %,, började dock läcka fostervatten efter provet och trodde de var kört men hinnorna slöt ihop och ja slutade läcka,, efter en veckas olidligt vilande och väntande fick jag brev att bebisen hade normal uppsättning kromosomer (alltså inte ds som va min stora risk) gjorde ca 1 vecka efter rul och fick se en helt fantastisk liten pojke där inne som värkar helt frisk trotts min ganska höga siffra,,,
    Hoppas min resa kan ge dig något lugn :) lycka till och uppdatera är du snäll
    jag har läst din solskenshistoria=) Blev så glad för din skull. Tusen tack för att du delar med dig och stöttar=)
    Det betyder väldigt mycket, att veta att man inte är ensam=) 
  • mteriksson
    zora6 skrev 2013-04-20 09:18:50 följande:
    Mitt svar på fvp kom igår och det va dåliga nyheter. Känns tungt men beslutet är rätt för oss.
    Lycka till alla ni andra.
    skickar en stor kram. Vad jobbigt=( Jag förstår att det känns tungt, men vad skönt att det känns ändå, trots allt att ni gör rätt beslut.  
  • mteriksson

jag gjorde mitt prov igår. Själva provet kändes knappt. Gick jätte snabbt och kändes bara som ett blodprovs stick...
    nu är det bara oron kvar....och hoppas att ingen ringer, för då är det dåliga nyheter. Jag villa ha besked via brev, dvs bra besked.
    Är även orolig för missfallsrisken. Tog det lugnt hela dagen igår... 

• mteriksson
    mallaprick skrev 2013-05-04 10:01:17 följande:
    Var på kub igår och fick resultatet 1:18. Är så ledsen. Svårt att tänka på nåt annat. Vi fick inget mått på nacken mer än att det såg bra ut. Alltså är det mitt blodvärde som är dåligt. Är 36 år och vet ju att detta kan vara en risk....
    mitt blodvärde drog ner på mig också. Har hört flera som får dåligt pga blodvärdet, men alltid läst på alla forum att det har blivit bra ändå.  Håller alla tummarna
  • mteriksson
    771 skrev 2013-05-04 05:43:46 följande:
    Hej. Var i torsdags på Kub och fick helt chockad resultatet 1:2. Jag tror att nackspalten va 4,1 mm men de hade lite problem med mätningen av den då fostret låg långt ner i magen, var tvungen att göra vu för att ens kunna mäta. Så nu har jag tid för mkp nu på måndag, man sitter ju lite på nålar det enda man vill är ju att få svaret direkt, å då ett positivt svar helst. Är det någon som haft så dåliga resultat som mig men ändå fått bra resultat senare???
    Vilken jobbig sits. Förstår din oro. Bra att du får göra provet nu så fort. Tänk på att du har fortfarande 50% chans på att allt är bra!  Försök tänk positivt och tänk på att nästa vecka vid den här tidpunkten så vet du. Just väntan är knäckande hemsk.
  • mteriksson
    mamma40plius skrev 2013-05-06 12:51:07 följande:
    Idag blir det fvp. Känns lite som domedagen. Inte kul alls. Tänker mycket på att risken för missfall är ungefär lika stor som risken för ksomosomavvikelse enligt Kub-resultatet.  Hoppas på vinst i båda dessa risktagningar som vi tar nu.

mamma40plius skrev 2013-05-06 12:51:07 följande:
    Idag blir det fvp. Känns lite som domedagen. Inte kul alls. Tänker mycket på att risken för missfall är ungefär lika stor som risken för ksomosomavvikelse enligt Kub-resultatet.  Hoppas på vinst i båda dessa risktagningar som vi tar nu.

Håller alla tummarna!
  • mteriksson
    jessmess skrev 2013-06-03 12:31:02 följande:
    Sitter och väntar på snabbresultatet av moderkaksprovet. Svaret ska komma denna vecka. Fick 1:2, 4 mm bred nackspalt. Sitter på nålar och väntar. Skönt att läsa att det har gått så bra för många av er! :) min egen nervositet för svaret tar upp större delen av min vakna tid, inatt smög sig även oron in sig i min dröm. Drömde att allt var bra, inga kromosom avvikelser. Men sen vaknade jag tyvärr upp :( hoppas att drömmen blir verklighet!
    håller alla tummar!
  • mteriksson

Vad härligt jessmess! Vilken lycka! Mannen och jag grät när vi fick vårt svar om att allt var bra:) grattis:)

• mteriksson

är i vecka 22 nu...hittils har allt peppar peppar gått bra...var livrädd för missfall efter provet. Idag känner jag bebisen ofta och då blir jag lugn och harmonisk varje gång=)

Vecka 30, vad skönt=) 

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!