Inlägg från: Frökenfru |Visa alla inlägg
  • Frökenfru

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Hej!

Hoppas ni får positiva svar ni som väntar, helst före helgen så ni kan slappna av  =)

Jag gjorde moderkaksprov i tisdags efter stor vånda (på KS - Solna). Är väldigt orolig för missfall och vet inte om jag känner efter extra mycket och gör vissa känningar större än vad de är.... Har ni andra gjort fostervattensprov eller är det någon av er som gjort mkp? Jag tycker att det ilar till i livodern mellan varven, men det kanske det gjorde innan också... Vi får nog vänta till mitten av nästa vecka innan vi får något svar.

Håller tummarna för er alla!

• Frökenfru

Veronica76: Hur har du mått? Har du känt något annorlunda i magen än tidigare? Eller har du kanske lättare att slappna av än mig?

Jag försökte läsa i papprena om vad som gäller, men informationen om vad som gäller efteråt är ju ganska knapphändig, förutom att man ska ta det lugnt första dygnet (vilket kanske betyder att man inte behöver oroa sig och vara så nojjig).  Vågar man bada i sjön tro, eller kan det öka ev. infektionsrisk?  

• Frökenfru

Cesso, hoppas att allt går bra för dig och det verkar det ju göra. Skönt att ni fick komma in för kontroll. 

Ni som har fått svar, skönt att det visat friska bebisar. Grattis till det =) 

Vi fick vårt svar på mk-provet i fredags (har varit bortrest) och det var fint med allting. Visade sig att vi väntar en liten flicka. Fortfarande kvarstår en viss oro för missfall, men jag försöker att släppa det och bara njuta även om det är svårt mellan varven... Jag har fortsatt och tagit det ganska lugnt för det har känts bäst rent psykiskt.  

Hoppas ni som inte fått svar får det snart och att allt runt omkring fungerar smidigt och bra.
    Ha en skön dag!  

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!