Inlägg från: Veronica76 |Visa alla inlägg
  • Veronica76

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Gjorde KUB igår och fick 1/110 och vi har beslutat att gå vidare med mkp och detta ska göras på måndag.
    Hoppas verkligen på att det inte ska visa något avvikande.

Var väl rätt inställd på sämre siffror pga ålder men ändå hoppas man ju på att slippa ta beslut att gå vidare och riskera missfall, värsta scenario är ju att man får missfall och barnet visar sig vara friskt.   

• Veronica76

Jag frågade om vad som drog ner vårat resultat men det kunde hon inte säga/se, men det verkar ju väldigt olika hur man får resultat specad med både vad som drar ner samt vad risken ligger på de olika avvikelserna.

• Veronica76
    snigelkatt skrev 2013-07-04 20:43:53 följande:
    Vi gjorde KUB idag, och fick 1:2 på alla tre trisomierna
    Nackspalten var 4,1, och jag är 38 år.
    Helt förstörd nu Med vår dotter, som är 1,5 år så fick vi 1:20 000.
    Har tid för MK prov i morgon redan, sjukt nervös.

Fick oxå 1:20000 på sonen som nu är 2 år så man var ju inte beredd på att behöva gå vidare.

Håller tummarna för att allt går bra imorgon, får själv vänta till på måndag på mitt mkp. 
  • Veronica76

Precis gjort mkp och det gjorde som tur var inte ont men obehagligt.
    Hoppas nu på att provsvaret inte dröjer allt för länge....

• Veronica76

Snigelkatt - lider med dig! Vilken avvikelse är det? Hoppas allt går bra och att du får bra stöd från nära och kära! Kram

Här är ännu en dags väntan över utan telefonsamtal eller brev.

• Veronica76

turkos77 - inget besked här heller, hoppas verkligen på ett brev i postlådan imorgon! Vore skönt med en helg utan grubbel....

• Veronica76

Fick hjärtat i halsgropen när mobilen ringde nyss men det var som tur var jobbsamtal. Enda gången man blir glad åt jobbsamtal under semestern....

• Veronica76

Provsvaren har kommit, och det var normalt! Pustar ut!
    Och denna gång blir det en flicka!

Cesso - så skönt för er ! Nu håller vi tummarna att allt går bra!

turkos77 - hoppas du oxå får svar snart!

• Veronica76

Frökenfru - har bara haft ihärdig mensvärkänsla som dom sa att man kunde få. Nyss fick jag jordens sammandragning när sonen hoppade upp med knäna först på min mage.
    Hoppas du kan slappna av och att du snart får svar och allt går bra!

• Veronica76

Turkis77 - va trist, hade ju hoppats på att du oxå skulle få en helg i visshet. Men tänkt så här att det är sen portgång hade det varit ngt borde dom ha ringt redan.

Mteriksson - tackar!

• Veronica76

Turkos77 - så härligt att höra! Grattis!
    Här hade vi kod via webben för att kolla kön.

• Veronica76

Cesso- håller tummarna för att allt går bra! Ska du få Lomma tillbaka ngt för kontroll?

• Veronica76

Turkos77 - så irriterande, då inväntar jag rapport på måndag! Har du barn sen tidigare?

• Veronica76

Turkos77 - man blir nojig... Å då ska du se sen när man har dom hos sig å man undrar om dom andas när dom sover :/
    Japp jag har en son på 2 år å 4 mån sen tidigare.

• Veronica76

Turkos77 - va skoj med en surprise i form av en pojke. Som här för gubben som var inställd på en pojk till.

• Veronica76
    Blingbling skrev 2013-08-20 23:54:23 följande:
    Sitter här och funderar lite på om ni som har gått igenom ett mkp har några tips att ge för att det inte ska vara så jobbiga dagar i väntan på resultatet? Kommer ju att göra ett sådant prov om några veckor och funderar på att aktivera mig så mycket som möjligt de dagar man väntar på beskedet, så man kanske inte behöver "tänka så mycket". Eller känner ni som gjort ett mkp att man blev apatisk/trött av att göra ett sådant prov att ni ändå inte orkade göra något speciellt? Visst, jag har ju förstått att man ska ta det lugnt rent fysiskt efter detta ingrepp....men att motionera hjärnan på något sätt vore kanske bra...eller hur tänker ni? Tacksam för synpunkter!

Tog det lugnt första dagen med böcker/film i soffan. Sen så höll jag mig sysselsatt med sonen och lyckades att hålla mig från att tänka på det. Men visst var väntan på posten lång varje dag.
    Försök att sysselsätta dig med sånt du mår bra av, och tänk positiva tankar! Hur mycket man än grubblar så kan man inte påverka resultatet. Men det viktiga är ju att man vet vad man ska göra med det ev jobbiga besked man kan få.  
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!