Inlägg från: LilyHearts |Visa alla inlägg
  • LilyHearts

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Hej på Er!
    Jag läser här i stort sätt varje dag men har inte skrivit än. Tänkte det är kanske dags att göra det.
    Jag är gravid i v14 och ska göra FVP den 17/9. Det är en himla lång väntan. Tiden fick vi för 2 veckor sen så jag lever i en bubbel känns det som tills vi får svaret.
    Jag läste att några av er gick vidare pga dåliga siffror på KUB. Det är precis därför vi tackade nej till KUB och ville gå rakt på en FVP. I Örebro erbjuds inte MKP och jag ville inte gå med flera veckors stress ifall vi fick dåliga siffror. Jag är 39 och var rädd att åldern skulle redan där dra ner resultatet. 
    Min förra graviditet (-07) gjorde jag en FVP och allt gick jätte bra och vi hoppas att det ska göra det denna gången med.

Bubbles: Beklagar det som ni går igenom.  

• LilyHearts

Ida: jag hade en jätte trevlig kvinnlig läkare 07 som var med jätte duktig. Gubben får vara hur han vill bara han är duktig. Å andra sidan har jag svårt att hålla tyst vid dåligt bemötande. Tack för lycko önskningarna!

Minolia: lycka till idag!

• LilyHearts

God morgon på er!

Grattis Carla!!

Jag måste säga att jag håller med MrsC74 angående KUB. Vi valde helt bort det just pga av att det är en uppskattning. Vi visste att vi ville göra ett FVP oavsett och oron jag läser som ni med dåliga resultat lever med mellan proven ville jag slippa. MKP erbjuds inte här. Vi har vårt prov nästa tisdag och jag är riktig nervös!

En fråga: Ni som gör FVP har ni gått ut med graviditeten innan provet och svar? Vi hade tänkt vänta men 3 gånger sista veckan har vi fått frågan om det var "dags att gratulera" så vi valde att gå ut med det mer officiellt. Roligare att få berätta själv om den lill*. När vi väl sa som det var har 2 till sagt att de har misstänkt det men inte vågat fråga :)

Hoppas allt går bra för dig Linda! 

• LilyHearts

Jag minns att jag fick en del mensvärk sist jag gjorde provet med.

Jag sa till min man att han får nog ta min telefon nästa vecka. Jag förstår din oro.

Krya på dig och hoppas på brev!

• LilyHearts

Ja, på tisdag har jag tid. Minns inte att jag var lika nervös sist men jag få tro det går bra.

• LilyHearts

WhifeM lycka till idag! Har mitt imorgon så vet hur du känner dig.

Linda vad skönt att magen har lugnat ner sig :)

• LilyHearts

Lakrits vi får inte välja och här i Örebro får vi inte veta kön på fvp.

Kossan jag fick min tid för flera veckor sen med. Väntan har varit lång men nu är vi här. Ska göra min kl 10. Snart är du där :)

• LilyHearts

Lillen möte några dagar för liten så det blev inget prov idag. Vi fick en ny tid på måndag. Lite trist men hellre vänta än att riskera något. Det roliga är att de numera analyserar kön i Örebro så det får vi reda på med svaret.

extra roligt var att se den lille och den verkade må bara bra :)

Tack för omtanken Linda! Kram

• LilyHearts

Nu är våran test taget. Bara en lång väntan på svar. Läkaren trodde att om det blir ett samtal så är det tidigast på fredag och brev efter helgen.

• LilyHearts

Tack för alla tankar, tummhållningar och kramar. Vi fick äntligen våra provsvar idag. En FRISK liten tjej!!

Jag har 4 söner så det blev lite extra roligt. Stackars henne med så många bröder :)

Välkommen till er nya med. Håller alla tummar!

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!