• Daphnia

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag är ny här, även om jag läst i tråden förut.
    Beklagar verkligen det som hänt dig, Duefigli!
    Hoppas att det går bra för er andra som väntar på ert resultat.

Finns det några andra här som gjort sitt prov på SÖS i Stockholm? Jag gjorde ett MKP (utan att först ha gjort KUB) i måndags eftermiddag och väntar nu på svar (snabbanalys). Känner mig mest orolig för att det ska ha hänt något med bebisen pga provet. Mina bröst ömmar inte lika mycket som tidigare, men annars har jag inget anledning till oro egentligen. Känns som att jag BORDE slappna av, men det är inte så enkelt. Tror att jag ska försöka få ett extra UL snart för att se att bebis lever där inne.

• Daphnia
    Snorpan7801 skrev 2014-01-29 17:09:04 följande:

Du behöver bog inte vara orolig, att få missfall efter provet är ovanligt. Men förstår absolut din oro , var själv orolig efteråt. Be din mvc att lyssna efter hjärtat, det gjorde jag efter vilket kändes bra försökte få ett extra ul men hon tyckte inte man skulle störa bebisen för mycket... Vilken vecka är du i? Hoppas du får ditt positiva svar snart!

Tack, jag tror att jag ska ringa dit i morgon och be dem lyssna. Är i vecka 13 (12+3).
    Ja, jag hoppas att svaret kommer snart och att det är bra!
  • Daphnia
    Happy14 skrev 2014-01-29 22:11:49 följande:

Ni som gjort fvp när tog ni bort plåstret?

Usch jag är så rädd för infektion, jag kräks ju så pga hypermesis så jag känner mig inte så fräsch smile4.gif fy.. Känns som bakterierna flödar, blä..

Jag har inte gjort FVP, men MKP. Fick inget plåster. Det slutade blöda efter bara en liten stund. Borde vara ok att ta bort om du inte blöder. Lycka till!
  • Daphnia
    technicolour skrev 2014-01-30 11:40:47 följande:
    Idag kom beskedet på telefon, "snabb"analysen var normal!  Med dom oddsen jag hade så sitter jag här i
    någon form av glädjechock. NU hoppas vi på att den utökade analysen ser bra ut om ett par veckor samt UL.

Åh, grattis! Vad skönt att du äntligen fick svar. Lycka till med resten av provsvaren och UL!
  • Daphnia
    Happy14 skrev 2014-01-30 17:56:05 följande:
    Fick redan brevet idag, snabbanalysen var normal! Hurra!! Men hur sjutton kunde jag få svar så fort!! Var ju där i tisdags!

Grattis!
    Vad skönt med så snabbt svar!! Då kanske det finns hopp om svar i morgon för mig (gjorde testet i måndags sent på eftermiddagen). Men jag ska väl inte hoppas för mycket kanske.
  • Daphnia
    L1977 skrev 2014-01-31 15:10:33 följande:
    Får jag ställa en fråga här. Får man välja om man vill ha fvp eller mkp? (Jag är 37 när bebisen kommer.)
    Jag tror jag vill göra mkp iom att det provet kan göras tidigare. Ni som gjort prov kanske tom båda.... Har ni för/nackdelar med de olika? Kan jag strida för ett mkp? Kub tänkte jag inte göra alls

Jag fick välja. Jag hoppade över KUB, då jag visste att jag inte skulle känna mig nöjd med ett svar som bara visar på sannolikhet. Jag är iofs äldre än dig - fyller 40 om några veckor. Kanske skiljer mellan olika landsting också. Jag bor inom stockholmsområdet. Här tror jag att det är från 36 års ålder (det sa min barnmorska till mig).
    Jag valde MKP för att man får veta svaret tidigare i graviditeten. Kändes bättre tyckte jag. Lycka till!!
  • Daphnia

Fick svar på mitt MKP idag. Det visade ett normalt svar (inga avvikelser). Vii valde snabbtestet (gjorde provet i måndags eftermiddag klockan 17.00, så svaret kom ganska snabbt). Det visade också att det är en liten tjej där inne. Skrattande Kul när vi redan har en pojke att få en liten flicka! Nu hoppas jag bara att bebisen verkligen klarade av den här undersökningen och att inga komplikationer uppkommer pga testet i sig.

Lycka till alla ni andra som ska ta prov eller väntar på svar!

• Daphnia
    Snorpan7801 skrev 2014-01-31 16:57:11 följande:
    Grattis Daphnia!!!!

Tack snälla!
    Kändes väldigt skönt med ett positivt svar före helgen. Nu ska vi bara mysa. :)
  • Daphnia
    Happy14 skrev 2014-01-31 16:58:27 följande:

Åh vad roligt! Min man vill inte veta könet :-P... Tråkigt! Nu får vi hålla tummarna att de stannar !

Ja, det är kul att veta. Både jag och pappan är alldeles för nyfikna och extremt stora kontrollfreaks, så för oss hade det varit omöjligt att vänta. Både nu och för tio år sedan då vi väntade storebror. :)

Ja, vi får hålla tummarna för varandra här inne! När är BF för dig?
  • Daphnia
    Happy14 skrev 2014-02-04 19:34:07 följande:
    Hur mår alla? Var hos en läkare igår pga min sjukskrivning och passade på att be henne titta om bebis levde, och det gjorde den, supersnabbt ul och såg att hjärtat slog, det var skönt ! En vecka sedan Fvp idag.

Vad härligt att se att den levde! Jag har bokat tid för UL på torsdag för att se efter att vår lilla "loppa" lever efter MKP. Bokade ett privat UL för att snabbt få en tid. De hade kunnat ta emot redan idag, men det blev torsdag (lättare att rodda i vikarie för mina lektioner då). Nu ser jag fram emot torsdag och att få se den lilla igen. Har frågat farfar till bebisen om han vill följa med (sambon är bortrest). Får se om han kan komma loss från sitt jobb. :)
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!