Inlägg från: mteriksson |Visa alla inlägg
  • mteriksson

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Cahela skrev 2013-07-04 14:06:30 följande:
    Mitt inlägg försvann. Vi har moderskapsprov på tisdag o det känns kluvet. Ultraljudet gick bra men blodvärdena drog ner rejält. Är 39 o detta är andra barnet.
    Har hört från flera att om blodproverna drar ner så är det ingen större fara för ds. Det viktigaste är nackspaltmåttet.

Håller tummarna Veronica76 och Cahela! 
  • mteriksson
    snigelkatt skrev 2013-07-10 16:56:44 följande:
    Inget hopp Ska föda fram vår lille son på tisdag. Har svårt att ta in att detta verkligen händer oss. Det är för hemskt
    Skickar dig en stor kram! Vad hemskt=( Beklagar verkligen....
  • mteriksson
    cesso skrev 2013-07-12 12:22:58 följande:
    Jag fick svaret nyss! Det kom på posten. Ett barn med rätt antal kromosomer. De har undersökt de vanligaste kromosomavvikelserna: 13, 18 & 21 och min är frisk! Det är en pojke! Fick det extra bekräftat nu!

Bara några dagar av oro nu kvar... för risken för mf, men nu har det gått 4 dygn så det känns hoppfullt att det ska gå bra.

Provet analyserades i västerbottens landsting 
    åååh vad härligt! Grattis=)
  • mteriksson
    Veronica76 skrev 2013-07-12 12:59:35 följande:
    Provsvaren har kommit, och det var normalt! Pustar ut!
    Och denna gång blir det en flicka!

Cesso - så skönt för er ! Nu håller vi tummarna att allt går bra!

turkos77 - hoppas du oxå får svar snart!
    oj vad mycket bra besked!!! Grattis! Härligt=)
  • mteriksson
    turkos77 skrev 2013-07-15 20:39:53 följande:
    Tack. Så lättad. Smartare att ha en kod. 2 timmars telefontid per vecka är ju omte så smidigt. Kommer slänga mig på luren klockan 14 på torsdag. Är förvisso ganska säker på att det är en liten tös.
    vad härligt! Grattis! =)
  • mteriksson
    Sinni skrev 2013-07-22 17:14:13 följande:
    Jag har fått svar idag. Allting ser helt normalt ut och det är en liten pojke. Känns helt underbart! Nu tänker jag vara gravid och glad, utan oro och nojjor. =) 

härligt! =)
  • mteriksson
    mirala skrev 2013-08-09 14:27:18 följande:
    Jag väntar oroligt på mitt moderkaksprov och svaret på det. Ska göra det på tisdag. Kan inte tänka på annat sen vi gjorde kub igår och pga dåliga blodprover fick risk 1:38 på DS. Nackspalten var bara 1,6 mm, men blodproverna var såpass dåliga. Jag är rädd!
    jag har lärt mig att om ultraljudet är bra, då är det bra. Blodprovet är inte alls att lita på.
  • mteriksson
    Sinni skrev 2013-08-09 14:50:10 följande:
    mteriksson: Så var det inte för min del. Ultraljudet var utan anmärkningar, blodprovet kasst. Pojken var dessvärre sjuk. Kub är knepigt tycker jag oavsett - eftersom man bara får en "gissning" baserad på olika saker. Jag hoppade över kub helt denna gången och gick direkt på mkp.
    ojdå. Det var första gången jag har hört det...vad jobbigt. beklagar
  • mteriksson
    anynom skrev 2013-08-20 11:18:30 följande:
    Var länge sen jag skrev men ville uppdatera att jag gjorde FVP förra onsdagen, och idag ringde läkaren och berättade att barnet har en helt normal uppsättning kromosomer! :) :) :) blev så glad! fick också veta att det är en liten flicka där inne :) :)

Vill önska er andra ett stort lycka till! Och grattis till alla härliga friska bebisar, och ett stort beklagande till er som inte fått samma resultat. 
    Vad härligt! Grattis!
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!