• SmBacke

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

hej!

får man följa med här?
    är så uttråkad på kvällarna ibland att de e skönt att få skriva av sig lite :)

• SmBacke
    SmBacke skrev 2010-09-27 09:09:00 följande:
    hej!

får man följa med här?
    är så uttråkad på kvällarna ibland att de e skönt att få skriva av sig lite :)
    och i allmänhet oxå, inte enbart på kvällarna =)
  • SmBacke

tack!

ja får nog läsas igenom när tiden finns till! :)

hur har ni spenderat era dagar då?

här har vi inte gjort så mkt. inte riktigt känt för de idag, så har blivit en riktig hemmadag med massa mys i soffan :)

• SmBacke

am Zandra:  tack så mkt :)

okej, alltid skönt med en promenad, även om de sista här inte erbjudit mkt av den biten. vi har ist varit ute på tomten och lekt av oss :)

imorgon så ska mannen iväg och fiska hela dagen.. då e de jag och grabbligan här hemma. vet inte riktigt va vi ska hitta på, men hoppas att de e ute väder iaf så man slipper sitta inne en hel dag. iaf för dom två minsta då den största ska till dagis 8:30-13:30.. lätt att dom blir så rastlösa om dom bara e inne.

• SmBacke

ja han e fisketokig =)

att vara ute på resturang och äta tillsammans, de e nått av de bästa jag vet. bara ha en mysig stund utan barn, men händer ju som sagt inte så ofta :) men när de väl gör de så tar jag vara på varje minut!
    vi har våran favorit resturang som vi alltid går till. mumma! =)

nu ligger dom två minsta och vilar och om en timme e de dags att hämta storebror på dagis.. vädret verkar vara snäll mot oss så blir nog att vi går ut sen efter maten.

ska köpa ny soffa imorgon, oxå, äntligen! piffa upp v-rummet lite! :)

pilea
    jätte fint!

• SmBacke

jo visst kan jag berätta lite om mig själv, ska bara komma på vad =)

heter iaf sahra, e 23 år och gift sen två år tillbaka och har grabbarna Isac 4 år, Adrian 2 år och LIlle Wille "bambam" =), 1 år.
    bor i ett hus i limmared.
    har väl bott lite överallt, född och bodde mina första 14 år i oxelösund, 10 mil från sthlm, flyttade sedan till sjuntorp, trollhättan, och till limmared kom jag pga kärleken.
    en äldre bror, mor och tyvärr en far som inte längre finns.

fick isac då jag va 19 och hoppade av första året i gymnasiet så utbildningen kom lite åt sidan, men ska nu försöka ta upp studierna via distans, ska ringa skolan imorgon för att bestämma tid för ett möte..

mjaa, va väl "grunderna" =) vill ni veta nått mer e de bara till att fråga! =)

• SmBacke

tack, jätte nöjd med grabbarnas namn =)

har inte suttit här på några dagar pga renovering av v-rum och halvsjuka barn, men nu fick jag lite tid över.

jag ska till skolan imorgon så får vi se va som sägs.
    hon nekade mig att börja förra gången, när jag va 17, fortfarande gymnasieberättigad, men hon ringde upp mig kvällen innan jag skulle börja och sa att de helt plötsligt blev fullt i klassen... så har väl inte så jätte höga förhoppningar direkt med distansen genom dom.. gjorde ett förök att plugga distans för två år sedan, genom en annan kommun, men avbröt. nu fick jag inte gå tillbaka dit eftersom dom oxå infört distans, och de förstår man ju.. men dom verkar ha ett annat system, vi får väl se.

• SmBacke

ja här rensas de oxå emellanåt och de e massa som slängs och läggs undan. dom e inte direkt försiktiga med sakerna så massor som går sönder.

här är oxå en liten som inte sover bra.. inte gjort sen han va 4 mån.. och dom två senaste nätterna så har han verkligen haft problem. han kommer inte till ro, vänder och vrider sig far runt som en propeller.

• SmBacke

ja vi har renoverat lite grann bara, möblerat om, bytt ut en tapet och köpt ny soffa =)

skolan, MORR..

jag ville ju studera upp allt på distans just nu, eftersom alla A kurser inte startar förns i aug igen, men man kan börja nu på distans, men jag hade inte g i matten från 9an, så måste ta den först. men går ej på distans..!

för två år sen så plugga jag på distans genom en annan närliggande kommun, och de va inga problem att även ta grund matten på distans, pluggade sve a, eng a och matten samtidigt. no problemo, men avbröt pga att tiden inte va den rätta. så jag har ju alla böcker hemma, allt, de enda jag behöver e ett godkännande från skolan jag va i nu, men nej. finns de i kommunen så får man inte. men de finns ju inte eftersom jag inte kan ta den biten på distans. hade jag bara fått de så hade jag kunnat börja nu.. och då måste jag få in dom andra två på dagis och de finns de inte pengar till just nu.

• SmBacke

ja han tjänar ju så vi klarar oss men dom utgifterna som de skulle gå till dagis för dom behövs på annat håll just nu..
    ska ringa till arbetsförmedlingen sen och se om dom kan göra nått, får då får jag ju in lite och kan då sätta in dom.

igår åts de kanelbullar så de stog härliga till, eller ja, dom andra jag e inte så förtjust i sånt, men åt en iaf haha =)

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)