Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
pilea jag vet inte så här skriver hon först:
Du har skrivit om texten till modern svenska på ett bra sätt utan att förändra originaltextens innehåll och använder ett språk som skulle kunna användas i en annons i en tidning idag. Bra! Det är bra att du skrivit om texten efter eget huvud och anpassat den mer till hur en annons skulle kunna se ut idag; ett klart plus! Du har gjort en helt ok språkhistorisk analys; dock hade du kunnat utgå mer från kursboken och hade då fått lite mer kött på benen.
och sen står det så här;
Omdöme: Innehållsmässigt ser det bra ut, men komplettera styckeindelningen och lämna in till mig igen.
nää men det är helt ok,hade avslut på några auktioner här nu som gav lite extra pengar så nu väntar jag o hoppas dom pengarna kommer innan fredag iaf
jaja nu börjar jag ju få kläm på det så
hmmmm bara det att tandläk o bvc ligger 1,2 mil härifrån och tandläk besökt tar 30 min o på bvc kan man få vänta typ 30 min efter utsatt tid så jaaa jag måste boka av bvc besöket tror jag är ingen mening o åka dit nu när agathon är förkyld o hostar och haft feber till o från han lär ju inte få vaccination iaf så bättre och skjuta upp det besöket!!
han verkar ju inte bli mätt på 6 mån vällingen utan maten och gröten är det som mättar honom bäst men man ska ju bara ge gröt max 2 ggr/dag så igår pratade jag med bvc för han är bara grinig när han fått vällingen och inte alls nöjd som han är när han får mat/gröt men hon tyckte inte jag skulle ge mer gröt utan testa o ge ½ burk med mat vid ett mål eller ge såna där små fruttiburkar med fruktpure men herregud då får jag ju mata i honom minst 4 burkar o det blir ju svindyrt i längden!! jag föreslog lite yoghurt och lägga i mjukt bröd men neeej det tyckte hon absolut inte jag skulle ge än utan vänta tills 7 mån så det inte blir för mycket för hans lilla mage
provade o ge såna där fruttisallad burk igår em men näähäää det gick INTE en halv burk sen höll han på o spy o klöktes o rös o en sån burk är ju bara några matskedar i ju så det var ju inte mycket alls han åt!!