Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Pilea skrev 2010-12-07 16:04:35 följande:
Ja, fy, gillar inte sådana där försäljare! Så ni har alltså redan tackat ja?

Så skönt att Agathons tand har kommit upp nu! Det kan ju ha varit en bidragande orsak till hans humör. Jo Arvids mage har fungerat även om han inte bajsar så ofta, men igår morse hade han dock lite problem. Men när han hade kämpat ut "proppen" så kom det massa lösare bajs efter det, så nu är det nog bättre igen. Vi får ge lite extra katrinplommon kanske.
  Så skönt att Agathons tand har kommit upp nu! Det kan ju ha varit en bidragande orsak till hans humör. Jo Arvids mage har fungerat även om han inte bajsar så ofta, men igår morse hade han dock lite problem. Men när han hade kämpat ut "proppen" så kom det massa lösare bajs efter det, så nu är det nog bättre igen. Vi får ge lite extra katrinplommon kanske. Visste inte att det var så. Bra nu då att han ska vara med på nästa möte.
  Visste inte att det var så. Bra nu då att han ska vara med på nästa möte. 
        Hm, kaka på kaka? "Förstår att de lätt försvinner eller kommer bort." skulle vara "Förstår att de lätt går sönder eller kommer bort."  

Jag tänkte också handla lite för den där rabattkupongen, men så synd att du inte hittade något du ville ha. Vilken stl har Agathon nu förresten?
  Jag tänkte också handla lite för den där rabattkupongen, men så synd att du inte hittade något du ville ha. Vilken stl har Agathon nu förresten? Och även för att höra hur det går med hans öron, han har ganska länge nu haft sår bakom örsnibbarna nämligen som inte vill läka. Det blir ju lätt svamp där bakom och sedan vill såren aldrig läka pga att man kommer åt öronen hela tiden eller så river han själv på det. Så det börjar blöda hela tiden. Så hon undrade över det också, och verkade jättegullig! Jag blev helt paff, har aldrig varit med om att en BVC-sköterska frivilligt ringer upp bara för att höra hur det går.
  Och även för att höra hur det går med hans öron, han har ganska länge nu haft sår bakom örsnibbarna nämligen som inte vill läka. Det blir ju lätt svamp där bakom och sedan vill såren aldrig läka pga att man kommer åt öronen hela tiden eller så river han själv på det. Så det börjar blöda hela tiden. Så hon undrade över det också, och verkade jättegullig! Jag blev helt paff, har aldrig varit med om att en BVC-sköterska frivilligt ringer upp bara för att höra hur det går.

Förstår att du blev rörd, när inte du kom ihåg dagen hehe.
  Förstår att du blev rörd, när inte du kom ihåg dagen hehe. Och att bada fötterna i såpavatten är ju inte direkt lika spännande längre som första dagarna så jag har precis mutat henne med en clementin här.
  Och att bada fötterna i såpavatten är ju inte direkt lika spännande längre som första dagarna så jag har precis mutat henne med en clementin här.   Sen ska vi ha på plåster för att skydda enligt sköterskan, men samtidigt ta på salva 2 ggr/dag vilket innebär mycket ta av och på plåster och hon har så himla ont så det går inte att hålla på så. Borde köpa bedövningssalva kanske. Får väl ge det över helgen annars blir det kanske ett samtal till VC igen.
  Sen ska vi ha på plåster för att skydda enligt sköterskan, men samtidigt ta på salva 2 ggr/dag vilket innebär mycket ta av och på plåster och hon har så himla ont så det går inte att hålla på så. Borde köpa bedövningssalva kanske. Får väl ge det över helgen annars blir det kanske ett samtal till VC igen. 
         Måste vara jättefrustrerande för dig som verkligen inte KAN ta tag i det själv, du kan ju bara titta på. Tyvärr kan ju allt kännas ännu mer stressigt om det är stökigt och så. Men försök att tänka att städning är det minst viktiga just nu. För så är det ju.. Angående julklappar så om du vågar vara ärlig så kan du ju säga att du inte tänker köpa något i år för du orkar inte. Men det är inte så lätt kanske. Därför tycker jag att du eller sambon ska ta och göra en stor beställning på nätet, det går faktiskt att köpa precis varenda julklapp där. Så bra att du skrev ihop ett brev, det kan ju hända att de ändrar sig.
  Måste vara jättefrustrerande för dig som verkligen inte KAN ta tag i det själv, du kan ju bara titta på. Tyvärr kan ju allt kännas ännu mer stressigt om det är stökigt och så. Men försök att tänka att städning är det minst viktiga just nu. För så är det ju.. Angående julklappar så om du vågar vara ärlig så kan du ju säga att du inte tänker köpa något i år för du orkar inte. Men det är inte så lätt kanske. Därför tycker jag att du eller sambon ska ta och göra en stor beställning på nätet, det går faktiskt att köpa precis varenda julklapp där. Så bra att du skrev ihop ett brev, det kan ju hända att de ändrar sig. 
         Var det så här långt efter som Alwin hade röd och varig navel? Man tycker ju liksom att det borde ha läkt för länge sedan?
  Var det så här långt efter som Alwin hade röd och varig navel? Man tycker ju liksom att det borde ha läkt för länge sedan? 
        Det är alltså Arvids navel vi fick tid till att visa upp..

Vi är inte många som skriver här just nu.
  Vi är inte många som skriver här just nu.