Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbamamma: oj vad duktiga ni är o renovera!!! Kanon, blir lite sotisGlad Visst var det ni som gjorde erat badrum för ett tag sen oxå? Vi vill ju fixa våran lilla toa o dusch, men vi kollade upp det där i vintras o en firma ville ha 20 000 i runda slängar för o komma o sätta upp våtrumstapet på väggar o golvFörvånad, så det blev inget med det....Trist, för just nu använder vi inte den duschen alls för den gamla våtrumstapeten har släppt o en fuktskada vill man ju inte ha.... Men fy vad trist med Alexandras operation!! Visst förstår man att dom kan få in akutfall, men ändå! Skillnad om det är en vuxen som ska opereras, men ett barn, nej fy vad trist!!
    Am zandra, vad bökigt med medicineringenObestämd hoppas du får ordning på det! Kanske är som du säger att du fått för hög dos förut?
    Xgirl83: härligt o vara ute så länge i det fina vårvädret, nästan som sommar ju, här har vi vart ute nästan hela tiden när vi vart lediga ( fast vi är ju ute när vi jobbar oxå, är parkarbetare   ), underbart! Spontanlånade en bil?   , kul! Det kanske man skulle göra, inte för att vi ska köpa nån, men ändå Skrattande

• 6barnsmamman

Får säga grattis till Glittrax!!! Härligt med liten Baby, bara o mysa på nu!!!
    Angående renovering av duschen, nej vi har bara kollat med en firma hittills, men vi får se hur vi gör, just nu har vi inte råd allsRynkar på näsan Blev tufft ekonomiskt i slutet när jag gick hemma o känns inte riktigt som vi kommit ikapp än, suck.... Funderat på om vi ska sätta in en dusckabin, tillsvidare liksom, men det känns ju inte roligt heller... O göra det själv när det gäller badrum är ju riskabelt! Köket skulle oxå behöva fixas Tur man har hål o stoppa i.....  Vi har faktiskt hållit på o sålt av lite grejor efter min pappa nu så lite extra pengar har det ju kommit in , "pappa" sponsrade ullareds-resan   Men sen har pengarna gått direkt in i ruljansen tyvärr, skulle vilja få undan lite extra så vi har lite back-up om allt går bra o det blir bebis i december.
    Nått helt annat, fyyyyy vad kallt i trist det var idag, vart tog värmen vägen!!!!??? Har stått o planterat träd idag o fy vad kallt det blåste , brrrrr!!!!
    Zandra: huuu, sov du så lite!!! Då är inte jag människa!! Jag är skittråkig, särskilt när jag jobbar, jag måste verkligen sova mina 8 timmar, minst!! Annars går det inte!! Är fruktansvärt kvällstrött, samon å andra sidan är jättepigg på kvällen Glad 
    Xgirl: fy vad trist med förkylning, hoppas vädret blir bättre snart igen, brukar ju vara mindre sånt sommartid, om man har turGlad
    Barbamamma: vi bor utanför Örebro i en liten håla Vad jobbigt med sån PMS, även om du får mycket städatSkrattande. Har du alltid haft så? Jag har fått för mig att jag känner mer av PMS efter barnen kom? Men jag har aldrig kommit så lång att jag tagit nått för det, men jag har funderat på o prova nån hälsokost om det kan funka. Får väl se, är ju gammal nu så det blir väl snart klimakterieproblem istället, nice

• 6barnsmamman

Jag röstar på emil-skjortan o 3/4 dels byxornaGlad Superfint!!! Hade en liknande skjorta till min äldsta när han var litenGlad
    Hinner inte skriva så mycket nu, men välkommen till Tarja!! Jag är ju själv helt ny i tråden! Kort presentation: Är 42 år, har sambo o 6 stycken barn + en i magen , BF i decemberGlad (mina barn är födda -92, bonus, -93,-95,-97,-02 och -09) Mina fyra äldsta har jag med mitt ex o tre av dom åker varannan vecka till sin pappa, min yngsta dotter plus plutten i magen är med sambonHjärta
    Måste bara avreagera mig snabbt, sk försöka hinna in senare o läsa allt ni skrivit o kommentera!! Igår fick jag meddelande från dottern, snart 16 (är hos sin pappa denna veckan), hon skulle ha orientering hela dagen i dag så hon skulle ha lite fika med sig. Hon frågade sin pappa om pengar till det o får till svar att det är sånt hon får ha månadspengen till!! Jaha, o vad får nu denna rara tjej av sin pappa per månad? Jo, 150kr......Nej jag skojar inte!!! Jag förde över 100 kr till hennes konto o skrev att hon skulle gå o köpa sig en stor räkmacka Jäkla snålgris!!!!!!

• 6barnsmamman

Är oxå urusel på o kommentera just nu känner jag... Förlåt!!! Försöker kolla in o läsa lite på kvällen när vi kommit hem, men sen ska det ju fixas mat, duschas o nattas barn o sen sussar jag på soffan o sambon kollar på tv
    Kul att flera av er har tänkt börja plugga! Vad har ni jobbat/jobbar med tidigare allihop?  Jag kom ju på som vuxen att jag skulle utbilda mig inom min hobby, trädgård, så nu är jag parkarbetare o trivs alleles utmärkt med det!!!!
     Har precis bytt område på mitt jobb oxå så ny har jag ett kanonbra område med jättefina planteringar o konstgjorda "sjöar". Superkul!! Förra veckan petade vi ner några tusen perenner o buskar o nästa vecka kommer ett lika stort lass tillGlad
    Barbamamma: vad konstigt med remissen, sånt kan man ju bli galen på!!! O vad mysko med Freya! Hoppas dom kan lista ut vad det är, lät ju inte kul!! Ska kolla in din blogg sen!! Försökte mig på o blogga ett superkort tag, men kände nästan direkt att tiden räcker inte till!!
    Pilea: fy vad ruskigt o trilla i trappan!!! Stackare!!
    Ain: superkul med loppisfynd ju!! Jag är sugen på o åka på lite sommarauktioner, det var så längesen.. Man kan ju hitta nått kul!!

• 6barnsmamman

Pilea:  nu på mitt nya område kör jag faktiskt flakmoppe.... Jag älskar mitt jobb!!!  Nu ska vi se, jag kom ju på detta som vuxen så jag gick en 40-veckorsutbildning i trädgård här på naturbruksgymnasiet i Örebro, sen gick jag en påbyggnadsutbildning i 40 veckor oxå, mer med inriktning mot anläggning, lägga plattor, rita anläggningar mm. Hade superkul hela tiden jag pluggade!!! Vet att det finns massor av såna roliga utbildningar o gå, finns väl nån numera där man får titulera sig "trädgårdsmästare" efteråtGlad Har du nått naturbruksgymnasium i närheten? Tycker du ska kolla upp vad som finns i alla fall!! Du o jag hade samma eftermiddags-sysselsättning igår, plockade lite ogräs i rabatten när jag kom hem o låg en bra stund o sprättade maskrosor ur gräsmattan
    Igår kväll fick vi bege oss in till stan o jourhavande vårdcentral för Ida hade så tungt o andas, tyckte int att ventolinen som vi fått tidigare hjälpte, nu konstaterade dom i alla fall förkylnings-astmaRynkar på näsan Känns trist, jag är ju astmatiker självRynkar på näsan I alla fall fick hon andas in ventoline där o då var det ju bättre ett tag, men inte sov hon nått vidare inatt, o inte jag heller..... Doktorn sa oxå att hon hade vaxproppar i öronen, men eftersom Ida inte alls verkar känna av det så sa hon inget mer om det. Men nu funderar jag på, borde man inte försöka få bort det? nån som har nått tips?

• 6barnsmamman

Pilea: härligt med många barn Skrattande Vad synd att det inte finns nån trädgårdsutbildning i närheten av dig! ska se om jag kan få in lite bilder nån dag så ska du/ni få se hur fint jag har när jag jobbarGlad
    Barbamamma: näää, fy för gamla bilar!!! Vad less man blir!! Alltid när man tror att man börjar ligga bättre till ekonomiskt, o kanske rent av ska unna sig något så rasar en bil, slår aldrig fel!!! Toppackningen, det låter dyrt....?
    Jag har oxå jobbat lite inom vården, åldringsvården. Där var det ju lätt att få jobb när jag slutade gymnasiet ( för 100 år sen eller så ), jobbade några år med det men det är inte min grej alls, fixar inte att jobba kvällar o helger, min kropp är helt enkelt inte funtad för det!! Nej, inget för mig, vill ha raka veckorGlad
    am zandra: tråkigt med kabeln! Man blir lite låst när datorn strular, sånt ska bara funka! Vad härligt att Linn verkar trivas så bra på dagis!!  Låter som det är full fart på henne, härligt, men fullt upp förstår jag?!! Men fy för dagisbaciller, känns som vi varit sjuka här sen Ida började på dagis i marsRynkar på näsan Nu hostar o rosslar hon men är inte tungandad längre. Men vi är ändå hemma idag för jag hade ett läkarbesök imorse så jag skulle åka senare, o precis när vi ska åka så kräks Simon på sitt golv o mattan... (13 år). Han hade ju klarat o ta hand om sig själv idag, men det känndes som jag ville tvätta upp grejorna fortast möjligtKräks 
    Xgirl:Kul med tradera, vi lägger ut lite ibland oxå, bättre det än att grejorna tar plats i garderoben!Glad

• 6barnsmamman

Godmorgon! Hemma igen, Ida hostar o piper i andningen...Rynkar på näsan 
    Glittrax, nej ingen annan allergi med i bilden än så länge i alla fall, hon är ju bara 1 1/2, men det hinner väl komma.... Jag är ju själv astmatiker, har haft det sen jag var liten, var även eksem-barn, tål inte fisk. Testade min allergi genom pricktest för några år sen, reagerade mot allt utom två saker som dom testade mot, jag är inte allergisk mot kvalster, vad det andra var minns jag inte... Men jag reagerar på alla träd, alla gräs, alla djur dom testade mot, mögel. KulGlad  Visst finns hoppet att hon ska växa ifrån sin förkylningsastma, men samtidigt försöker jag ställa in mig på att hon kanske inte gör detRynkar på näsan Just nu har vi bara flytande ventoline att ge henne o det funkar sådär, men det verkar som att ju oftare hon får astma o vi får åka in så kan vi få andra mediciner o använda hemma som hon kan andas in.
    Barbamamma: Nej men inte ge upp hoppet om sonen!!! Jag vet att ni har kämpat så! Vad säger han själv, är han ledsen över att inte lyckas? Det är inte hela världen att få läsa in ett par år extra! Det är det massor som gör ju! Jag gissar att han inte vill läsa vidare sen, eller? Åtminstonne här får dom ju oxå möjlighet till praktik när dom läser in o då har man kanske möjligheten till o få in foten nånstans sen för o hitta jobb. Min sambo tex gick bara högstadiet o sökte sen jobb, jobbade lite med allt möjligt o är nu parkarbetare o en förbastat duktig sådan, händig med det mesta, en av våra bästa trädfällare Skryt vadå...?  Jag jobbar ju på samma ställe, gick gymnasiet, o även lite lösa kurser på universitetet, jobbade lite, o kom ändå fram till att jag ville jobba praktiskt, utbildade mig inom trädgård o stortrivs!!! Han kanske får läsa in ett par år o sen kanske kan jobba lite, får han sen lust o utbilda sig så finns ju massor av vuxenutbildningar!! Låt honom inte deppa ihop bara, det löser sig!! Här har vi ju bonusen som blir 19 snart o inte är färdig med nian o kommer inte o bli heller.... Helt o hållet för att han är lat, tyvärr, nu går han bara o drar, går inte till skolan o sambon har inte fått iväg honom till arbetsförmedlingen heller vilket gör mig galenSkrikandes Dags o ta det där snacket igen om att gör han inte det får han flytta, vi försörjer inte nån som bara vill lata sig hela dagarna!! Suck, tråkigt! Men jag tror inte han växer upp förräns vi tvingar honom o klara sig själv tyvärr.
    Am zandra: härligt med ny datakabel!Glad

• 6barnsmamman

GodmorgonFlört Precis varit o slappt av 8-åringen vid skolan, kort paus nu, sen börja torka golv o tvättaSkrattande Kuligt värre! Men idag är det så gråmulet o mörkt här, så jag känner inte för o gå ut i alla fall. Kanske skulle klarna upp framåt eftermiddan , hoppas på det för då ska jag fixa med min nya rabatt som sambon grävde åt mig igår
    Xgirl: nej det är inte alls särskilt synd om migFlört Jag klarar mig bra, min astma är inte av den värsta sorten så det är inte så ofta jag mår dåligt av den, mest om jag blir riktigt förkyld ( som denna våren tex   ). Fiskallergin har jag ju haft sen jag var liten o det är ju lätt o undvika, mest knöligt om man är utomlands o ska läsa menyer! Pollen har jag ju i o för sig haft en del problem med, men har för några år sen gått o gjort en sån där behandling med sprutor så nu är det mycket bättre!! Sen har jag ju själv valt att skaffa två katter av rasen cornish rex, där känner jag ju av allergin lite men det är helt ok om jag medicinerar!! Gillar mina missarGlad
    Då är det mer synd om dottern, men vi får hålla tummarna att det växer bort ändå.
    Nej, vi tror inte alls att bonusen har nån diagnos, försöker trösta mig med att enligt sambons mamma så var han likadan, han blev oxå utslängd tror jag   Men nu är han då en av de mest arbetsamma o noggranna på vårt jobb, får hoppas det blir likadant med bonusen! Han vill helt enkelt inte göra något alls förutom o spela dator o hänga med kompisarRynkar på näsan Nej jag står fast vid att vi blir nog tvungna o hiva ut honom så han lär sig att pengar till mat o hyra måste in, ingen annan som fixar det när man är vuxen.
    Zandra: usch stackare, det är jobbigt att ha det så tung ekonomiskt, det tär verkligen på psyket!! Men det är konstigt att man tycker att det är så pinsamt o jobbigt att gå iväg till soc, det är ju det vi betalar skatt för, det är därför dom finns där!!! Har själv vart i samma situation för rätt många år sen så jag vet hur det känns! Hoppas Dan hittar nån sysselsättning snart, både för det ekonomiskas skull o så ni slipper gå på varandra hela dagarna
    Glittrax: tråkigt med din mormor, beklagar! O fy vad tråkigt att det blir strul med begravningen!! Säger som zandra, kan ni inte gå till graven själva då o ha en egen minnesstund? Det sista man vill en sån dag är ju tjaffs!Rynkar på näsan Tråkigt med din mamma, är det länge sen? Min pappa gick bort -08, han fattas mig Gråter

• 6barnsmamman

Hej alla! Är inte försvunnen, men det blir liksom aldrig tid o sitta vid datorn....Har vart fullt upp här i veckan med skolavslutningar KUB-UL (gick jättebra, jag var supernervös att inget pyre skulle finnas där, men allt såg bra ut!!!!) Stora dottern slutade 9an o var på bal i onsdags, de blev sminkade o fick håret fixat av elever från gymnasiet o hon såg ut som en filmstjärna tyckte stolta mammanGlad Sen går  ju två an barnen på nått som heter engelska skolan, där har dom typ en amerikansk skolavslutning med sån där blå cape o doktorsmössa ( vete 17 vad det heter men hoppas ni förstår vad jag menar!!Flört) Det delas oxå ut lite awards till duktiga elever o Erica fick en!!! Fick kliva upp på scenen o ta emot diplom av rektorn som sa att hon hade jobbat jättehårt!!Solig lilla gumman vad duktig hon är!!! Hennes award fick hon för att hon är allsidig, alltid punktlig, förberedd, positiv, aktiv , alltid gör sitt bästa helt enkelt!  Mång elever så chansen att få en award är ju inte jättestor.
    Har inte hunnit läsa igenom allt...Barbamamma: låte definitivt som magkatarr, har ju oxå haft problem med det till o från, jättejobbigt!!! För mig spelar stress in o oxå vilken mat jag äter, om det är mycket fett eller salt blir inte magen så glad... Grillat är inte alltid så populärt... (i magen alltså    )  Jag har en hälsokost-dyck som jag provat o som funkar för mig: silicol, finns ett märke som heter silicea oxå. Kanske värt ett försök?
    am zandra: härligt med säsongskort på furuviksparken!!!
    Pilea: spännande med testet, håller tummarna!!!
    Usch nu blev det mest ego idag, får skärpa mig o läsa igenom allt nån dag o kommentera ordentligt!!! Nu börjar det åska här!! Hej så länge!Flört

• 6barnsmamman

Barbamamma:ååååhhhh vilken bra bil!! Nu blev jag lite sotis!Glad  Konstigt med dina blödningar, kanske får kolla upp det? Fy, känner igen det där med magenRynkar på näsan det är så förbaskat jobbigt!!
    Jag märker att veckorna när mina "stora " barn är här blir väldigt intensiva, därför hinner jag inte alltid "titta in" hitGlad Har ju vart mycket nu inför skolavslutningar osv. O ja, jag hade redan tänkt försöka få in ett par bilder här senare, bla på dottern, får se om jag lyckas...Teknisk idiot som man är....
    Ja jag är gränslöst stolt över henne, blir nästan tårögd när jag tänker på hur hon fick knalla upp på scenen. Jag är en sån där som lipar till allt, blev alldeles tårögd bara dom kom inknallandes i sina blåa caper, så stiliga!!!
    Engelska skolan är en friskola, mina tre äldsta går/har gått där. Hälften av undervisningen är på engelska, matte, kemi, fysik, biologi o så engelskan då sker all undervisning på engelska. Barnen vänjer sig jättefort o ingen av mina har klagat på att det varit för svårt, ingen av dom har ändå vart nått geni på engelska. Dom har oxå mer regler än vad en "vanlig" skola har. Tex: ingen mössa på inomhus..... Inga mobiltelefoner eller mp3-spelare (får läggas i skåpet när man kommit dit) Om en telefon skulle ringa blir det kvarsittning direktGlad Dom tilltalar sina lärare med efternamn osv. Enligt mig inga konstiga regler alls o alla mina barn har trivts toppenbra där. Lite strängare än en vanlig skola kan man väl säga om ni förstår vad jag menar? På ett bra sättGlad
    am zandra: jobbigt o leta snutte! Ida har napp o bara det kan ju göra en galen ibland o springa o leta efter!! Ändå har vi många!!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)