Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbamamma: var oxå inne hos dig o kikade, hade vart superkul o åka o kolla på älgarna, men det blir lite långt som dagsutflyktObestämd.Får nog bli ett annat år. Lutar åt att vi tar eskilstuna zoo istället för furuvik (närmre...) och förhoppningsvis skara sommarland oxå. på tal om astma, jag ska byta VC för Ida ( har själv redan bytt för på den andra finns ingen BM längre), för där vi går så har dom bara en läkare o han borde ha gått i pension för ca 30 år sen....   Känns tryggare o vara på en lite mer uppdaterad VC nu med Ida, lika nära blir det oxå, bara åt ett annat hållGlad Men ni verkar ju ha bra läkare som har koll!!
    Xgirl: vad mysigt det lät med båtturen!! Middag i lugn o ro famför datorn kan ju vara ljuvligt oxå iblandSkrattande Vad härligt att ni äntligen fick besked om Arvids plats!!! Själv måste jag sätta mig i vecka o räkna på när jag kan tänkas gå hem om jag får havandeskapspenning, måste ju säga upp våran plats, vill helst inte betala i onödan...Glad
    Pilea: Mysigt med nyfödd liten granne!!! Låter som ni fixar fint i trädgården!! Gillar sten, det är fint! Jag använder kalksten mycket för det kan jag hämta hur mycket jag vill gratis

• 6barnsmamman

Am zandra: Vaken tidigt här som vanligt   Men du, dina pollenproblem, har du blivit testad för dom? Ett pricktest alltså?Jag gjorde ett för första gången för inte alls många år sen, reagerade mot allt dom testade mot utom två saker har jag för mig... Fick då direkt godkännande att få göra hyposensibilisering (undrar om jag stavade rätt nu....), en sån där behandling med sprutor ( finns i tablettform numera oxå tror jag), så det höll jag på med i ett par år. Jag blev mycket bättre!!! En del blir ju helt bra, men jag nöjer mig med att det är så mycket bättre!!!! Sen har jag ju mina två katter oxå , som jag egentligen inte borde Det är jobbigt med allergier!!!
    Tråkigt  att ni har det så tungt i erat förhållande! Har inte så många goda råd att ge därObestämd, hoppas du kommer fram till vad som är bäst för dig i alla fall.
    Idag ska jag dra iväg på förmiddagen o införskaffa diverse prylar, gödsel till tomaterna o gurkorna i växthuset, penslar i olika storlekar så jag kan komma igång med mina målningsprojekt, kanske lite mera färg, o just det: dammsugarpåsarSkrattande Sen hoppas jag på fint väder, då ska jag se om inte äldste sonen kan slita sig från datorn en stund o åka o bada liteGlad

• 6barnsmamman

Åhhh vad spännande barbamamma!!!!! Hoppas, hoppas!!!  Jag åkte oftast åt dina trakter till nån gång om året förut eftersom exet har sin morbror med familj åt det hållet (supertrevliga, dom saknar jag!! Har funderat på om man skulle ta Astrid Lindgrens värld nån gång igen, har bara vart där en gång, när mina "stora" barn var små. Då skulle man ju kunna kolla in älgar oxå Skrattande Får se hur det blir nästa år!! I år vart det ju så tokigt att mina största sommarjobbar ju båda två, i olika perioder... Så i princip har vi två veckor att vifta på när alla kan vara med... En har redan varit o nu nästa gång dom kommer ska vi försöka hinna med skara o kanske eskilstuna o så vill alla barnen att vi åker ut med båten, hoppas på fint väder.....
    Blev ingen badtur igår för även om solen sken så var det inte så varmt. Men sonen kom ut o gjorde Ida o mig sällskap ute i trädgården en stund i alla fall, man får vara glad för det!!!Skrattande Ida blir superglad när nån av de stora kommer o leker med henne o oj vad hon kör med dom Hon vet vad hon vill....Skrattande
    Ha en bra dag allihopa!!!

• 6barnsmamman

Men, nu är du ju här före mig på morgonen barbamamma!!!! Skrattande Himmel vad ni har skrivit här sen sist!!! Mycket läsningGlad
    Vad duktiga ni har varit med vardagsrummet, här blir det mer en vägg i taget.... Du måste lägga in mer bilder sen så vi får se!!! Men jag har bestämt mig för att när semestern är slut så ska i alla fall vardagsrummet o övre hallen vara färdiga!!
    Fy vilken läskig olycka ni var med om!!! Förstår att du var rädd efteråt, jag avskyr när folk ligger för nära men jag har ju aldrig ens råkat ut för nått! Usch!
    Am zandra: vilka små sötnosar!!! Men visst är det jobbigt när dom bråkar, jag har haft en "bitare" oxå, suck, det var inte så kul. Men har för mig att det inte var så lång period i alla fall! Du får trösta dig med det! Å andra sidan, det där med att retas med  varandra, undrar när det går över? Dottern som är 16 nu, hennes största nöje är att retas med alla sina syskon, utom lilla Ida, som hon skämmer bort istället...Grabbarna blir galna på henne ibland o jag förstår dom faktiskt!!!
    Pilea: vad duktig du varit som kommit igång med träningen!! Jag skjuter mitt framför mig tills efter jul nån gång...   Det här med kalkstenen, min mamma bor ju kvar i mitt barndomshem o på marken som hör till har det stått en fabrik där dom tillverkade saker av kalksten + att ett par kalkstensbrott ligger i närheten. I alla fall, där fabriken stog finns det massor av kalksten som bara ligger, stora, små, tjocka , smala, bara o välja Skrattande O sen ska man ju släpa hem dom oxå förstås

• 6barnsmamman

Vad fint det blir!!!! Vilken jätteskillnad det blev av att taket blev vitt!! Supersnyggt!! Vi har bara tråkiga gipstak, inga fina trätakSkrattande Fint med öppen spis, brukar ni elda i den?

• 6barnsmamman

Jag håller på med en liten mini mini, budget renovering av våran lilla toa/dusch, vi hade ju tänkt fixa till den men det stupade på att det skulle bli för dyrtRynkar på näsan Men nu gör jag ett ryck med färg, målar lister o taket ska målas, bara det gör att det ser lite bättre utGlad Sen får vi försöka jaga rätt på en billig dusch-kabin, för våtrumsmattan i duschen har ju börjat släppa från väggarna, därför har vi inte använt den sen vi flyttade in. Vi har ju ett stort badrum på övervåningen så det har ju funkat ok, men med en liten till nu sen så vore det skönt o kunna använda den här nere oxå.... Ett badrumsskåp står oxå på önskelistan, nu sitter det bara en spegel, blir ju lite prylar i ett badrum....

• 6barnsmamman

Godmorgon!!
    Barbamamma: vad jobbigt o inte få veta ändå om alwin!! Bara o vänta alltså o se om han blir dålig igen? Usch vad jobbigt!! Här hade vi tvärtom väder mot dig igår, var fint o riktigt skönt på förmiddagen, tvättade som en galning o hängde ut. Allt torkade fort som bara den men jag hann inte ta in den, när vi satt o åt så började det bara forsa ner o åskaFörvånad var ju ingen ide o springa ut då liksom.... Får hoppas det torkar idag då....Solen skiner än så länge i alla fallSkrattande
    Pilea: är säkert inga problem med o få vinbärsbusken o ta sig, blir det torrt så se till o vattna bara! Men nej, visst är det så att bästa tiden o flytta den är ju inte när den är full med bärSkrattande

• 6barnsmamman

Glittrax: visst är jag gravid, precis gått in i v 20 nu, RUL på tisdag, det ska bli skönt, hoppas bara att allt ser ok ut. Vi har ju även gjort KUB så då gjorde vi ju ett UL i v12 ungefär, då såg det ju bra ut, men det gjorde det ju vid min förra graviditet oxå o då fick vi MF i v 16 sen....Rynkar på näsan Så den här gången har vi verkligen inte tagit ut en massa i förskott, men jag känner ju att pyret snurrar på sig i magen nu så det känns rätt bra nu. Men den här gången har vi väntat länge innan vi berättat, ni här på nätet har ju vetat länge, men många av mina kompisar vet inte än.... Många visste ju om det sist o visst var dom ett enormt stöd när det gick åt pipan o alla har vetat om att vi skulle försöka igen men vi har ändå hållt på o berätta....
    Xgirl:Visst är det skönt att göra saker utan sambon ibland!! Det tror jag dom flesta av oss behöver!! Jag kan dra iväg till närmsta köpcentrum ibland, bara för o få "vara själv", ska inte ha nått, bara gå runt o kolla i lugn o ro....Glad
    Ain: jag är oxå förkyld, blir galen på det snart, är bättre nån vecka bara sen är det tillbaks igen... På sommaren ska man ju vara frisk ju!!!
    Am zandra: men usch vad jobbigt det lät med ditt bäcken!!! Brukar du ha så eller har det kommit nu? Stackare!!
    Pilea: bra arbetsplats du verkar ha!! Skönt att dom är positiva, gör ju att det känns lite lättare! När börjar skolan då?
    Barbamamma: blir riktigt avundsjuk på erat vardagsrum!!! Jättefint! Vårat är mycket mindre, men det blir nog helt ok när det är klart. Får slänga in en bild då!
    Jag har oxå fyndat på rean,halva reapriset, sånt gillar jag Blev mest till Ida, men håller på o kollar igenom övrigas garderober för o se vad dom behöver.
    Igår var jag på bio förresten!!! För första gången på evigheter!!! Min äldsta grabb,Kim (snart 18), jag o Anton, 9år tittade på sista Harry Potter filmen, i 3-D , häftigt faktiskt!!!

• 6barnsmamman

Barbamamma: läste om erat åskoväder på expressen nu, huuuu!!!! Vi hade åska här när jag vaknade men det var aldrig riktigt nära så det var riktigt mysigt att ligga under täcket o lyssna på regnet o bullret.... Stackars sambon däremot skulle ju ut i eländet, men sista dan nu, sen är han ledig i tre veckor, härligt!!! Men vädret verkar ju inte bli så mycket bättre, ingen badsommar i årRynkar på näsan Glömde ju berätta förut, Min 13 (snart 14)-åring kom ju från sin pappa i söndags,  säger till mig i onsdags att han har jätteont i ett öra. Storasyster säger sen till mig att han sagt det till sin pappa redan förra veckan men att han inte brydde sig om det?! Sa bara att "det kan jag gissa vad det är", sen inget mer!!! Jag kunde ju oxå gissa, hans pappa har själv haft stora problem med vaxproppar tidigare. Jag ringde VC direkt igår morse o vi fick komma dit, dom spolade örat för det satt en ordentlig propp där+ att det blivit en inflammation i ytterörat, pga vaxet tror jag hon sa, så vi fick en salva o droppa i 3ggr om dan. Hjälpte inte det skulle vi komma tillbaka för då får han penicillin.....Suck, vad säger man?
    Hade på min mail imorse ett mail från pappan, FK har ju bestämmt att han kan betala hela underhållet själv till mig o nu fick han ju en räkning för flera månader tillbaka.....Han var inte glad....( Gäller alltså äldste sonen som bor heltid hos mig)

• 6barnsmamman

Åhhh nej!!! Jag som såg fram emot o se er i rutan!!!Rynkar på näsan Vad tråkigt!!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)