Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
x-girl: ååh va spännande med köket, ska bli kul att se hur det blir sen 
 . jaha gårdet fort undanför Arvid nu när han kryper?? tyckte ju nyss det var han lärde sig krypa 
 . nää du skainte ha dåligt samvete över färdiglagad mat, tänk inte ens tanken gumman!! man gör så gott man kan helt enkelt 
 . men jag förstår att både du o Andreas längtar efter att få det färdigt 
 . 
ja jag tycker om lampan, det är av "la poterie", en speciell design.vi visste inte riktigt om detta utan fick två muggar i den serien o sen hittade vi på en loppis aven slump både lampa o skål i samma serie o sen hade vi en vän på besök som frågadechockat att har vi såna dyra föremål hemma, la poterie lixom, ööh sa vi då 
 . hade ju själv ingen aning, brukar ju inte kolla på märken o sån't 
 . men jag har sett en lampa jag vill ha i köket, men den är för dyr att köpa ny så vi får väl se. 
nä det verkar som att våra kontaktpersoner har fullbokat så jag vet inte när vi kan fixa ett schema 
 . ska dock prata med min kontaktperson nästa fredag..idag var det ett slags café som de anordnar i samma lokal som öppna förskolan är så tanken är att fler lite annorlunda familjer kan komma dit och träffas o hitta gemenskap 
 . och så ska det bli lite aktiviteter också o allt sponsras av kommunen oxå så man behöver inte betala nå't där. 
barbamamma: nää fy stackars Alwin, och stackars er sommåste vara sååå jäkla trötta efter alla sjukdomar nu 
 . men idag träffade jag en 6-barnsmamma o de har också haft sjukdomar som bara gått runt sen julas så det verkar ha varit mycket skit överallt i år. 
va skönt att tjejernas mammor förstod läget och tog sig ett snack med dom, tjejer kan nog annars tyvärr vara värst vad gäller mobbning, så elakt lixom. 
ööh har du fått för 6 månader?? men det är inget sån't som du får testa o sen säga nej till så du inte får mer?? eller har du gett till andra också?? jo jag fick 20 paket med smoothies, skulle spara 6 själv o ge bort resten. Linn vill ju helst äta allt själv så det är skönt att hon vill dricka detta ur sugrör. tråkigt att du inte fått va med!! 
tack för allafina kommentarer om köket 
 .jo jag tänkte att det var dags för lite somriga gardiner 
 . Dan sa först nej till gardinerna, tyckte de var alldeles för rosa och blommiga, men jag stod på mig o när gardinerna väl kom på plats kunde han erkänna att det blev väldigt fint 

har haft en kul eftermiddag iaf. vi var på nätverkscaféet och det var enbart en annan familj där, ett par med en son som är en vecka yngre än vad Linn är så de hade det jättekul. typiskt nog så bor de då i Söderfors 
 .ja va säger man 
 . vi verkar ha gemensamma intressen så det var jättetrevligt. hade bara extrem ångest så jag skakade lite, var lite synd. är ju skitsvårt att få med Dan på aktiviteter, men vi började prata om att laga mat de kommande träffarna där o det nappade han på så han är projektledare 
 .
. men kul att du fick tag i lite kläder iaf 
!! hon är allmänt helt hopplös,är trotsig som tusan o påminner om Selma när du beskriver henne x-girl 
. sen har hon blivit sån att hon sympatigråter om Noah gråter.han ramlade här igår och då vart det två ungar som började yla. puh, var helt slut igår efter vi lade henne i säng!!
. fast hon sa "puss" imellan så hon fick väl inte nog med pussar helt enkelt 
.