Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Barbamammans...
Oj, vilken tur att han kunde låsa upp! Den tanken har slagit mig när jag varit ute på tomten o grejat, att tänk om barnen låser o inte kan låsa upp o nycklarna hänger inne, shit vad skulle man göra då!
Skoj att du kan börja plugga på distans nu då o att maken din får gå den där utbildningen! 
Åh, skulle också vilja vara hemma på heltid. Skulle säkert kunna det egentligen om vi bara prioriterade lite annorlunda, men R vill inte det. Samtidigt vill han inte att jag ska gå tillbaka o jobba varannan helg o kvällar o röda dagar osv. Ja, ja, den dagen, den sorgen   

i värsta fall så hade man ju fått slagit sönder rutan som vi har vid ytterdörren o sen låst upp nöden har ingen lag i vissa lägen
 i värsta fall så hade man ju fått slagit sönder rutan som vi har vid ytterdörren o sen låst upp nöden har ingen lag i vissa lägen 
 Men det gäller att pensionsspara då om man ska klara av att leva på äldre dagar, måste man ju iofs ändå göra. Och en vårdlön (eller jag kanske ska säga bidrag) gör ju varken till eller från i kassan
  Men det gäller att pensionsspara då om man ska klara av att leva på äldre dagar, måste man ju iofs ändå göra. Och en vårdlön (eller jag kanske ska säga bidrag) gör ju varken till eller från i kassan   Men han orkar inte sitta några längre stunder!
  Men han orkar inte sitta några längre stunder!