• Burberry

Självlockigt hår - borstar / kammar ni det?

Ja, jag undrar alltså hur alla ni andra med självlockigt hår gör, borstar ni håret eller inte? Varför / varför inte?

Själv borstar jag det aldrig, tycker det gör ont och blir frissigt. Så jag sätter bara lite leaveinbalsam i det och låter det lufttorka när jag tvättat det.

Nu börjar min dotter på 17 månader ha så mycket hår att min make borstat det några gånger, och han blev förvånad när jag sa att jag tyckte det var onödigt, han trodde alla människor kammar eller borstar håret (undrar hur han under våra 12 år tillsammans lyckats ungå att notera att jag aldrig borstar..). Dessutom tycker jag mig minnas att jag läst någonstans att barnens självlockighet oftast försvinner om man alltid borstar deras hår, vet någon om det stämmer? Jag vill ju gärna att dotterns lockar stannar..

Ja, jag har tvillingar & Nej, jag tycker inte det är det minsta jobbigt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Självlockigt hår - borstar / kammar ni det?
  • Flisan79

Annat: Varierar en hel del. Har mycket självfall (ser ut som om man haft fläta typ). Vill jag få snygga lockar kan jag möjligen kamma det när det är helt blött men sen måste det få torka själv och inte röras för då blir det bara friss.

Kan välja att borsta det om jag vill ha uppsatt eller föna det rakt.

• Applebaum

Nej, aldrig. Det blir inte tovigt i och med att jag inte använder schampo så det behövs aldrig.

• Skruttunge
    Superbia skrev 2010-09-08 18:25:30 följande:

Annat: Jag borstar det efter duschen, men sedan blåser jag det torrt och efter det borstar jag det inte igen. Om jag inte borstar det från början skulle jag nog se ut som ett troll, men om jag borstar det efter att jag har blåst det så blir det helt platt och konstigt.

Så gör jag också!
    Om jag sedan inte duschar håret nästkommande dag så borstar jag ut det torrt. Men då sprayar jag vatten blandat med lockspray i det och VOILÀ! Lockigt och fylligt
    ~ Beräknad födelse 5 januari 2011 ~
  • avilo
    Applebaum skrev 2010-09-10 10:46:36 följande:
    Nej, aldrig. Det blir inte tovigt i och med att jag inte använder schampo så det behövs aldrig.
    Vad tvättar du ditt hår med då?
  • 071001

Jag borstar det och plattar det allt som oftast. Även om jag ska låta lockarna spela fritt så borstar jag håret när det är blött.

• M C

Jag borstar igenom det när det är blött, sen rör jag det inte. Lockarna blir bäst om man låter dem torka i fred och sen inte rör dem.

Sätta borsten i lockar ger ju Bobby Ewing hjälmfrisyr - allt är en stor homogen massa. Microfonfrilla!

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • LjubaviMoja

De enda gången jag borstar är efter jag duschat när det är blött, annars aldrig då det ser hemskt ut efter jag borstat.

Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • Applebaum
    avilo skrev 2010-09-10 10:50:06 följande:
    Vad tvättar du ditt hår med då?
    Balsam.
  • avilo
    Applebaum skrev 2010-09-10 10:56:25 följande:
    Balsam.
    Speciellt märke?
  • LillTussen

Ja, jag borstar mitt hår. Men jag, till skillnad från många andra här, gör det inte när det är blött.

Svar på tråden Självlockigt hår - borstar / kammar ni det?