• emilsmamma

hur många ml bröstmjölk 1 mål för 2-månaders?

hej!
    ja, som rubriken lyder. tänkte börja testa att mjölka ur och ge flaska så maken kan mata lillen nån gång ibland så jag undrar ungefär hur många ml bröstmjölk som behövs för ett mål till en 2-månaders?
    tacksam för svar!

• Svar på tråden hur många ml bröstmjölk 1 mål för 2-månaders?
  • Mama Mia

Det är säkert väldigt individuellt och ni får testa er fram.
    Minns inte vid vilken ålder precis, men jag kommer ihåg när vi tyckte att Wow! vad mycket hon hade ätit! Och det handlade om 80 ml.
    Jag slutade amma helt och gick över till ersättning vid 3,5 månads ålder. Så det var ju innan det iaf.

• emilsmamma

tack! ja, det är klart det är individuellt, kände bara att jag inte hade nån koll på ens ungefär hur mycket. har ju bara ammat så man ser ju liksom inte vad som kommer ut 

• Nygift2008

Jag frågade på BVC sist jag var där av samma anledning, men det kändes helt omöjligt att säga... Fick inget ordentligt svar.

• Blgebo

Det går tyvärr inte att ge ett ordentligt svar på den frågan, eftersom det är stora individuella skillnader mellan hur mycket barnen suger i sig. Det beror bland annat på din sammansättning i bröstmjölken, en del har mer grädde andra lättmjölk...
    Min dotter åt 130ml urpumpad mjölk/mål när hon var runt 5 månader. Så någonstans mellan 80-100 kanske? Testa! hon lär sluta suga när hon är mätt

• Kazeer

Jag säger som ovanstående, att det nog är väldigt individuellt.

När min yngste var två månader, åt han 50-60 ml/måltid (förvisso en blandning av bröstmjölk och NAN1).

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • emilsmamma

tack för svar!
    förstår såklart som sagt att det är olika men ändå skönt att få nåt slags grepp om det.

• emilsmamma

skakar liv i en 2 månader gammal tråd... för nu är min kille 4 månader! och då kanske äter mera per mål??
    jag får typ ut ingenting när jag mjölkar ur.. 10-30 ml på en dag.
    ska om 2 veckor lämna honom ensam med sin pappa en dag och kämpar för ett (litet) frysförråd. ska man testa med 100 ml kanske?

Svar på tråden hur många ml bröstmjölk 1 mål för 2-månaders?