Inlägg från: TSmamma |Visa alla inlägg
  • TSmamma

gemensam vårdnad, måste jag berätta att jag döper vår dotter?

hej!
     jag separerade med min dotters pappa då hon bara var 2 veckor, hon är idag 3 år.
    idag har jag fått en till dotter med min nuvarande sambo som funnits med oss sen äldsta var ganska nyfödd.
    Nu vill vi döpa vår yngsta tillsammans med ''vår'' äldsta, men det jag funderar över är om jag ens måste meddela mitt ex att jag döper vår gemensamma dotter eller om jag kan bara göra det utan att han vet? ( vi har sedan förra sommaren gemensam vårdnad av någon märklig anledning..)
    till saken hör såklart att han inte träffat henne på över 9 månader och inte nånsin varit speciellt aktiv i föräldraskapet.
    någon som vet hur det funkar eller varit med om liknande?

• Svar på tråden gemensam vårdnad, måste jag berätta att jag döper vår dotter?
  • TSmamma

oj, många svar.
    anledningen till varför jag inte vill ringa honom är helt enkelt att jag inte orkar med honom i mitt liv igen just nu, vi har haft en väldigt ansträngd relation sedan separationen av olika anledningar.
    jag tror inte han skulle bry sej om själva dopet, men eventuellt börja jävlas bara för att göra mitt liv lite jobbigare..

• TSmamma
    Comtesse skrev 2010-09-08 18:32:27 följande:
    Vem vet, pappan kanske tänker som du och har döpt dottern redan?
    haha nä, han har inte haft henne tillräckligt för att ha haft tid att göra det.
    han har knappt haft henne sen vi skrev på gemensam vårdnad förra sommaren, och det gjorde jag enbart för att jag tyckte synd om honom, just då.
Svar på tråden gemensam vårdnad, måste jag berätta att jag döper vår dotter?