• LinaIda

Föräldrautbildning Malmö?

Är det någon som vet om man erbjuds någon sorts föräldrautbildning i Malmö, där man går igenom föräldraförsäkring etc.?
    Har försökt googla, men hittar ingenting. På många "gravidsajter" står det att man erbjuds det på många ställen i landet, men hittar som sagt ingenting här i Malmö och har inte nästa BM-besök förrän i slutet av oktober.
    Jag antar att jag klarar mig utan, men just olika regler och rättigheter hade varit bra att få lite bättre koll på. Jag har försökt läsa mig till saker på bl.a. försäkringskassans hemsida, men jag förstår ärligt talat inte hälften av vad de skriver där och jag har ändå högskolepoäng så att det står ut ur öronen på mig...

• Svar på tråden Föräldrautbildning Malmö?
  • SBM

Det beror på vart man går tror jag.
    Har hört att där är ställen som inte har det, medan jag erbjöds det med barn nr 1. Har inte hört något om det nu med barn nr 2. (bf i feb 2011) Jag går på Capio.

För vår del fick vi inte ut något alls av föräldrautbildningen så blir vi erbjudna det denna gången kommer vi att tacka nej.

FK har så man kan gå dit på "föreläsningar" och få svar på frågor och förklaring till hur allt funkar. 

• LinaIda
    SBM skrev 2010-09-10 13:27:04 följande:
    Det beror på vart man går tror jag.
    Har hört att där är ställen som inte har det, medan jag erbjöds det med barn nr 1. Har inte hört något om det nu med barn nr 2. (bf i feb 2011) Jag går på Capio.

För vår del fick vi inte ut något alls av föräldrautbildningen så blir vi erbjudna det denna gången kommer vi att tacka nej.

FK har så man kan gå dit på "föreläsningar" och få svar på frågor och förklaring till hur allt funkar. 
    Tack! Då ska jag kolla upp FK-föreläsningarna istället! Det var det jag var intresserad av! :)
  • SBM

Om du går in på FK´s hemsida och sedan under sidan för "föräldrar" och i rutan under föräldraguiden så står där att man kan anmäla sig till informations träff :)

Är det något speciellt du undrar över kan du inboxa mig? Jag har hållt på en del med Fk och föräldradagar de senaste åren så jag kanske kan ge dig något svar.

Svar på tråden Föräldrautbildning Malmö?