• jos79

Nakenfoto

Hej hopp.

Jag har mina funderingar på vad som anses vara sexbilder och inte. Satt och pratade med en kompis och hon frågade mig om vi brukade ta nakenfoton. Hmm det har vi ju faktiskt gjort en hel del men frågan är om det räknas som sexbilder. Under mina graviditeter har vi tagit massor av bilder på min nakna kropp. Har tagit bilderna lite överallt och en del av dom är ganska intima. Frågan är nu hur ni andra ser på detta. Räknas det som sexfoton eller sensuella foton eller vad säger man?

• Svar på tråden Nakenfoto
  • Anonym (Kåt gubbe!)

Måste få spana in bilderna för att avgöra det...

• pussgurkan86
    Anonym (Kåt gubbe!) skrev 2010-09-08 21:49:06 följande:
    Måste få spana in bilderna för att avgöra det...
    haahahahaahhaaha down boy

ts: det beror på vilken pose man gör, tar man ett kort framifrån och man har särade ben så då är det ett sexfoto men tar man fotot ex. på sidan och man täcker könsorganet och kanske bara visa lite av brösten, då är det sensuellt iaf enligt mig.
  • Rhoda Horswunce

Enligt min åsikt, så är det en sexbild om könsorganen syns tydligt (alltså typ om man har öppna ben) eller om man utför någon sexuell handling på bilden. Annars är det en nakenbild/sensuell bild/konstnärlig bild (exakt vad jag skulle kalla den beror nog lite på hur den ser ut).

• jos79

Kanske inte borde avslöja så mycket här egentligen men vad f-n det är ändå ingen annan som får se korten. Jo man ser hela mig ganska tydligt men det är inte så att vi har sex eller att jag ligger och "särar" utan mer typ duschbilder och sånt. Jag själv tycker inte det är sexbilder men det beror väl på hur man definierar det. Därför jag undrar hur ni andra ser på det.

• Krampen

Jag har oxå tagit såna under mina graviditeter, det var väl mest sensuella men en del blev väl sexiga. Det hela beror väl på hur man kändes sig när man tog bilden tycker jag !Skäms
    Kram

• villiga Lisa

Inga bilder är för vågade om alla på bilderna är med på fotot.
    Jag och min kille tar ofta fota när vi knullar och det gör vi även om vi har någon med. 

• MammaSara1980

jag tycker att även bilder där man särar benen kan vara sensuella och fina. det blir mer sex eller porrbilder om man särar blygdläpparna och väldigt tydligt visar precis allt. jag har oxå tagit en hel del nakenbilder både före, under och efter graviditeten. Jag tycker att en naken kropp är väldigt fint och ser det som sensuellt mer en sexuellt eller porrigt

• PenMan1

Det beror på, svårt och avgöra när man inte har sett de.

• Lestat

En "sexbild" är en bild som har arrangerats för ett specifikt ändamål och trycker på gängse sexuella anspelningar. En "nakenbild" är en bild på en människa utan kläder, om det uppfattas som sexuellt
    är ju upp till var och en.

Svar på tråden Nakenfoto