Inlägg från: LyckligLine |Visa alla inlägg
  • LyckligLine

"Dagiskläder" lite panik

Hej!

Min dotter har gått på dagis sen i januari. Under våren har vi inte haft dubbla uppsättningar med regnkläder utan har oftast bara tagit med oss det hem på fredagar om vi inte skulle va ute och det regnade så klart... Det fungerade jättebra, ina problem alls. Däremot har hon  ärvt en till uppsättning regnkläder som än så länge är lite stor men ändå fungerar  bra att använda så den får hon ha hemma nu och det är faktiskt skönt. Men jag skulle aldrig köpt det själv  för så jobbigt var det inte att bära med sig hem då och då.
    Nu i oktober kommer vi nog köra med överdragsbyxor, eller vanliga regnbyxor och en vanlig jacka. Om det ine blir jättekallt förstås :) Är det inte blött ute kan du ju aldit köra med strumpbyxor och jeans, när det blir lite kallar alltså!
     En sak som faktiskt är jättebra att ha är Polarn o Pyrets fleecejacka. Den är liksom bra året om. Att ha under overall när det är riktigt kallt, eller under regnjacka under hösten när det är lite för kallt att bara ha regnjacka osv. Plus att de kan ha den lääääänge. Dottern som annars har 86-92 ikläder kan fortfarande ha sin i stl 74!! Kappahl har en liknande men skillnaden är at de inte har någon mudd på sin och det är den som jag tror gör att det går att använda dem så länge.
    Stövlar måste du nästan ha. I vintras hade vi ett par vattentäta vinterkängor från vincent, lite dyrare men väldigt bra! Men de blev ju för varma under våren.

Lycka till!

Svar på tråden "Dagiskläder" lite panik