• grisan

hjälp mig kvinnor som tappat lust till spontan närhet

När jag är så som du beskriver att din fru är så beror det ofta på att jag är trött och stressad, men också uttråkad. Jag har stort behov utav av få vara ifred så när jag hamnar i det läget så vet min man om att han ska backa lite och ge mig utrymme. Men det är också så att jag i dessa perioder inte ser min man, jag vet att han vill ha närhet och sex men jag känner mig bara uttråkad. Så vad gör vi.

Jo vi försöker att tänka på att vi har roligt ihop. Vi dricker vin ihop och spelar uno och min man snyggar till sig flera gånger i veckan. Jeans och t-shirt, gillar jag att se honom i,  samtidigt så gillar jag att han låter mig vara den som tar initiativ till närhet. Att snygga till sig inför varandra tycker jag är superviktigt, men också att göra något ihop som är roligt . Jag har också många väninnor som känner likadant för sina män, de vill vara ifred och känner sig uttråkade. Min man har också gått upp i vikt och suttit i soffan alldeles för mycket, det är avtändande för mig. Jag vill ha en man som jag blir attraherad av, som tar initiativ till att vilja hitta på aktiviteter med mig, inte bara till sex. För då känns det som om det enda som jag är bra till är att ligga med, ha en mamma till barnet och sköta hushållet.

Självklart så måste ju jag också ge det som min man behöver till honom, men det är ju så enkelt för det enda han vill ha mer av är närhet och sex. Jag vill också ha det men för mig krävs det att jag först känner samhörighet med min man och det gör jag genom att vi gör saker som får oss att skratta ihop. Det gäller ju att ha roligt ihop, att göra sig attraktiv inför den andra.

Nästa vecka börjar vi på salsakurs så vi får väl se om det också gör lite nytta för förhållandet.

Svar på tråden hjälp mig kvinnor som tappat lust till spontan närhet