• Anonym

Hur ska jag göra med paketen som ligger på posten????

Pga oväntade utgifter har jag inte så mycket pengar kvar den här månaden, endast till och leva för.

På posten ligger nu 2 paket som måste hämtas innan den 15:e!!!

Vad ska jag göra med dem? Har inte råd och ta ut dem förän den 25:e? Nån som vet vad jag kan göra?

• Svar på tråden Hur ska jag göra med paketen som ligger på posten????
  • Anonym

Låta dom gå tillbaka och sedan beställa igen när du VET att du har pengar att hämta ut dom igen...

• Anonym
    Anonym skrev 2010-09-09 15:22:10 följande:
    Pga oväntade utgifter har jag inte så mycket pengar kvar den här månaden, endast till och leva för.

På posten ligger nu 2 paket som måste hämtas innan den 15:e!!!

Vad ska jag göra med dem? Har inte råd och ta ut dem förän den 25:e? Nån som vet vad jag kan göra?
    Låt dem gå tillbaka, men räkna med att du får betala för att du inte löst ut paketen. Brukar vara 100-150 beroende på vart du skickat efter varorna.
  • Tow2Mater

En del företag debiterar en summa för att täcka sina hanteringskostnader/frakt för ej uthämtade/utlösta paket. Beroende på vem du beställt ifrån, och värdet på varorna, kanske det är bättre att försöka låna pengar från någon och hämta ut dem. Om du kan betala tillbaka lånet den 25:e, borde väl nån kunna låna dig pengar.

• Birgitta2

Ring dom du beställt paketen av  och be att de får ligga längre. Därifrån kan du få bekräftelse och med den går du till postutlämningsställe så håller de paketen till dig.

Går de tillbaka finns risk att de i sina avtal har "straffavgift" på nån hundralapp eller två.  Oavsett var varan egentligen kostar.

• Anonym (e)

Ring dit där du ska hämta paketen o fråga om de inte kan ligga kvar längre! Jag har jobbat på en mack där vi hade post, vi fick många sånna samtal o lät dem alltid ligga kvar utan extra kostnad :D

• Anonym
    Anonym skrev 2010-09-09 15:24:25 följande:
    Låta dom gå tillbaka och sedan beställa igen när du VET att du har pengar att hämta ut dom igen...
    Nu var inte dem utgifterna sånt jag hade räknat med den här månaden men men
  • Anonym
    Birgitta2 skrev 2010-09-09 15:31:12 följande:

Ring dom du beställt paketen av  och be att de får ligga längre. Därifrån kan du få bekräftelse och med den går du till postutlämningsställe så håller de paketen till dig.

Går de tillbaka finns risk att de i sina avtal har "straffavgift" på nån hundralapp eller två.  Oavsett var varan egentligen kostar.

tack för tipset!
  • Anonym
    Anonym (e) skrev 2010-09-09 15:32:39 följande:
    Ring dit där du ska hämta paketen o fråga om de inte kan ligga kvar längre! Jag har jobbat på en mack där vi hade post, vi fick många sånna samtal o lät dem alltid ligga kvar utan extra kostnad :D
    Ska jag även höra av mig till dem jag beställt paketet av? För de ser ju att betalningen kommer senare?
  • Anonym (e)
    Anonym skrev 2010-09-09 15:46:06 följande:
    Ska jag även höra av mig till dem jag beställt paketet av? För de ser ju att betalningen kommer senare?
    men ligger inte alltid betalningen i slutet på månaden? annars ja...
  • Anonym (e)

oj, postförskott... ja, d skadar väl inte att ringa om dem nu kan låta paketen ligga... :D

• Anonym (Abbe)
    Anonym skrev 2010-09-09 15:46:06 följande:
    Ja, ofta har man t ex 14 dagar på sig att betala. Det går säkert bra, företag brukar vara förstående.
  • jådåsåatt

Ring till ditt utlämningsställe och be dem behålla paketen tills den 25e.
    Jag jobbat extra i en butik med post och vi låter alltid paket ligga om kunden ber om det, de flesta är väl rätt förstående.

• elmadumle

man måste väl kolla med företaget man beställt varor från att de får ligga kvar? det har vårat utlämningsställe sagt att man måste göra, så de får en bekräftelse från de att det ska ligga kvar.

• Birgitta2

Jag var igår nere vid postutlämningsstället och bad dom att låta min dotters paket ligga kvar till den 20:e då hon inte hade tillräckligt med pengar att lösa ut det (nix - JAG tänker inte lösa ut hennes postförskottspaket). De skrev bara på själva paketet "låt ligga kvar t o m 20:e". Så var det med det.

Svar på tråden Hur ska jag göra med paketen som ligger på posten????