• chleome

2 samtidiga registrerade ägare på bil?

Är det möjligt att två personer är samtidigt registrerade på en bil i bilregistret? Jag har hört att det kan vara så men hittar det inte på hemsidan. Blev lite nyfiken för jag har inte hört något om det tidigare....

• Svar på tråden 2 samtidiga registrerade ägare på bil?
  • Korsriddaren

Vad jag vet kan man bara vara en ägare på en bil i Sverige. Gäller både för trafikverket och försäkringsbolaget.

Ditat scientia vitam!
  • Korsriddaren
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-09-13 00:16:06 följande:
    Nej, se ovan
    Källa?!
    Ditat scientia vitam!
  • Korsriddaren
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-09-13 07:39:27 följande:
    *skakar på huvet och tycker synd om*
    Har du attitydproblem? Det var en rak och enkel fråga. Saken är den att det går inte att vara mer än en ägare på en bil. Har nu precis pratat med Trafikverket, så skaka du bäst du vill. Tomma tunnor bullra mest!
    Ditat scientia vitam!
  • Kjell2
    Korsriddaren skrev 2010-09-13 08:36:58 följande:
    Har du attitydproblem? Det var en rak och enkel fråga. Saken är den att det går inte att vara mer än en ägare på en bil. Har nu precis pratat med Trafikverket, så skaka du bäst du vill. Tomma tunnor bullra mest!
    Det är skilland på vad som är registerat hos Trafikverket och ägaren. Hos trafikverket kan det bara finnas en ägare, Finns inget som hindra att man sen samäger en bil via ett vanligt avtal.

Registerad ägare är inte nödvändigt samma som den/de sakrättsliga ägaren/ägarna till bilen.
  • Korsriddaren
    Kjell2 skrev 2010-09-13 08:45:33 följande:
    Det är skilland på vad som är registerat hos Trafikverket och ägaren. Hos trafikverket kan det bara finnas en ägare, Finns inget som hindra att man sen samäger en bil via ett vanligt avtal.

Registerad ägare är inte nödvändigt samma som den/de sakrättsliga ägaren/ägarna till bilen.
    Har du läst TS kjell? Hur många ägare kan vara registrerade på bilen i bilregistret. Svar: EN. Frågan handlade inte om samägandeavtal av lösa saker.
    Ditat scientia vitam!
  • Ulf Harrys Farsa

Nej man kan bara vara en ägare registrerad på en bil, enklare att förstå nu.

Källhänvisningsidioter, använd Google. (där har du mitt attitydproblem)

• Korsriddaren
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-09-13 10:56:26 följande:
    Nej man kan bara vara en ägare registrerad på en bil, enklare att förstå nu.

Källhänvisningsidioter, använd Google. (där har du mitt attitydproblem)
    Ja det är ju skitsmart att hänvisa till Google, när man kan gå direkt till huvudkällan. Foten i munnen
    Ditat scientia vitam!
  • Korsriddaren
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-09-13 11:20:28 följande:
    Du förstår fortfarande inte mitt första inlägg så nåt fel måste det vara.
    Men då får du väl lära dig att uttrycka dig litet tydligare. Ett tips är att använda mindre glåpord, då det varken gör det du säger tydligare eller mer trovärdigt.
    Ditat scientia vitam!
  • Ulf Harrys Farsa
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-09-13 00:16:06 följande:
    Nej, se ovan
    Inga glåpord.

Sen att du är en källhänvisningskärring är ditt problem
  • Korsriddaren
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-09-13 11:26:57 följande:
    Inga glåpord.

Sen att du är en källhänvisningskärring är ditt problem
    Är det ett problem? Att sitta och fantisera kan vem som helst göra, men det hjälper inte den som söker riktiga svar på sina frågor.
    Ditat scientia vitam!
  • Korsriddaren
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-09-13 11:32:17 följande:
    Oj blev du så stött så du var tvungen att anmäla inlägg, oj oj oj
    Jag har inte anmält några inlägg. Däremot fick jag meddelande om att inläggen jag citerat tagits bort. Jag klarar bra att argumentera för mig själv, utan att behöva trycka på någon anmälaknapp. Däremot tyckte väl fler än jag att du var otrevlig, och anmälde dig. Föga förvånande. Jag slutar nu i denna tråd, då det känns som vi varit på tok för Off Topic redan.
    Ditat scientia vitam!
Svar på tråden 2 samtidiga registrerade ägare på bil?