Behöver råd
Det händer ju tydligen sånt här ibland, vilket är en enorm gåva att ge till det barn ni redan har! Är det så att ni har pengar, men att det innebär att ni får ställa in annat så går ju barnet först. Har man däremot lite snålt redan så har man ju hamnat i en riktigt knivig sits. Kan ni få ihop pengarna så JA JA JA!!!!! GÖR DET! Tänk om barnet får reda på att ni tackat nej till ett biosyskon. Nej det får bara inte hända, för det är ju inte helt säkert att den familj som adopterar syskonet skulle vilja hålla kontakt (om i Sverige) även om man skulle undra vad för människor det är som inte vill ha den kontakten mellan syskonen. Jag skulle tycka det vara en chansning att lägga över ansvar på andra föräldrar, därför skulle jag inte ha tvekat en sekund om pengar fanns. Jag tycker ju att man BÖR kunna plocka pengar från en fond eller liknande på adoptionsorganisationen så att biologiska syskon verkligen har möjlighet att växa upp tillsammans. Har tänkt mkt på att man kanske borde starta en sådan för adoptivföräldrar i samma sits som ni är. Vilja finns, men frågetecken kring pengarna.