Susie skrev 2010-11-18 20:02:00 följande:
Jag läste "Att föda" innan jag fick min dotter och idag har jag ingen aning om vad det stog i den

, jag hade INGEN som helst hjälp av den när min förlossning satte igång vad jag kan minnas...... Jag tror att den handlar mer om själva processen att föda och inte HUR man kan möta smärtan.
Jag har ingående läst "Föda utan rädsla" nu och har 9 V kvar.....och känner att den beskriver exakt det jag hade behövt hjälp med vid min förra förlossning! Jag hade en väldigt lååång förlossning utan smärtlindring och 3 dygn hemma fram tills krystvärkarna, och klarade det så jag vet verkligen vad jag hade behövt och hur jag kände. Dock vet man ju inte om det kan hjälpa den här gången men jag känner redan att den har fått mej att förstå, jag kan ju dock relatera till smärtan och förstå eftersom jag fött en gång. Den handlar ju inte riktigt om att du är livrädd att föda såvida jag inte fattat den helt fel ha ha ha! Den har lite missvisande titel tycker jag och handlar ju om hur man möter smärtan. Jag blev dock intresserad av den andra boken som nån skrev om med Abascal som skrev "att föda". Lycka till! Du kanske redan fött din bebis?
Nä, jag har 48 långa dagar kvar till bf!

Jag har läst "Föda utan rädsla" och min sambo har fått i läxa att läsa den, bläddrat i de andra böckerna ("Att föda" t ex) men det verkar som att "Föda utan rädsla" är vad jag känner att jag behöver. Skönt att höra att någon med lite erfarenhet tänker likadant! Det viktiga för mig har varit att hitta tekniker som inte är prestationsinriktade eller stressande, som jag upplever att profylaxandning t ex är... Har du övat på verktygen i boken? Du måste berätta hur det gick sen!