• marsflicka

Köpa ett par UGG stövlar? Undra om detta är en seriös sida? Nån som vet?

Hej!
    Är sugen på ett par UGG men tycker att de är rätt dyra men nu hittade jag denna sida :
    http://www.uggbootssverige.com/

De flesta UGGS är då mer än 50% billigare. Undra om de är äkta eller om de är fejk. Den modellen jag ville ha kostar över 3000 kr på flera andra webshopar som jag vet är seriösa. och på denna sida kostar de knappt 1000 kr. Man blir ju lite misstänksam att nåt ska vara skumt.

Nån som har lust kolla och ge sin åsikt?

• Svar på tråden Köpa ett par UGG stövlar? Undra om detta är en seriös sida? Nån som vet?
  • Mrs Charles

Ingen aning och det fanns ingenting att läsa om det heller under "frågor och svar" eller "om oss".
    Det går ju att kontakta dom, jag hade skickat iväg ett mail!

• Tittij

Med stor sannolikhet kopior. Läste att företaget ligger i Hong Kong. Verkar dessutom som om de använt nån automatisk översättning då deras FAQ är bedrövlig..

Tex:
    2.Hur att beställa?
    Först måste du välja de skor som du älskar, det andra du hångla storlek, sedan klickar du på knappen "Lägg i varukorgen", så skorna har köpt. Om du vill köpa annan sak, kan du klicka på "Fortsätt handla". Annars kunde du släppa "Gå till kassan", det tredje behöver du ut den information som vägbeskrivning, sista steget är på "betala med paypal". När du har avslutat din betalning, då kommer våra servicer skicka din storlek form och bekräfta din klänning färg

Ha ha, hångla storlek?!! Och bekräfta min klänning...

• Mrs Charles
    Tittij skrev 2010-09-10 09:44:50 följande:
    Med stor sannolikhet kopior. Läste att företaget ligger i Hong Kong. Verkar dessutom som om de använt nån automatisk översättning då deras FAQ är bedrövlig..

Tex:
    2.Hur att beställa?
    Först måste du välja de skor som du älskar, det andra du hångla storlek, sedan klickar du på knappen "Lägg i varukorgen", så skorna har köpt. Om du vill köpa annan sak, kan du klicka på "Fortsätt handla". Annars kunde du släppa "Gå till kassan", det tredje behöver du ut den information som vägbeskrivning, sista steget är på "betala med paypal". När du har avslutat din betalning, då kommer våra servicer skicka din storlek form och bekräfta din klänning färg

Ha ha, hångla storlek?!! Och bekräfta min klänning...
    Haha jag läste inte ens igenom FAQ
  • marsflicka

Har mailait lite frågor bara..ska bli kul se vad dom svarar. Men som sagt,är nog helt säkert fejk. Synd för priserna var bra.

• marsflicka

Det här var svaret som jag fick!

Hello, All of our products are directly from the factories (located in China) with authentic quality and 100% original packages. So you are welcome to our website and pick up your favorite items. And due to certain stocks from our own factory,non tax fees and no shipping fee. That is why the price is so cheap. Any questions pls feel free to contact us. Best regards Yours sincerely, Customer Service Department

• Freiya

Antagligen är det samma sak som med Converse, Hong Kong-fabrikerna har köpt licenser för att tillverka skorna och tillverkar dem i sin egen fabrik, så då blir de mycket mycket billigare än de som är gjorda i USA.
    Det är original, fast Hong Kong-original helt enkelt :)

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Mosen08

Vågade du beställa? är så sugen på ett par där nämligen...

Neo -06 & Moa -08
  • stockrosen

Hur gick det? Beställde du?

• Melissaehis

KÖP INTE DOM SOM ÄR BILLIGA!! DOM ÄR KOPIOR FRÅN KINA!!!!!
    Även det är på svensk sajt eller canada,usa osv..dom beställer från kina till er!!!
    Jag vet att kina gör kända märke kläder och skor kopior att dom ser äkta men falska!!!
    Om du läser på deras infor mation låter skumt, sen finns inte telefon nummer det mesta.. för lite information.
    Jag vet att många som säljer sin nya uggs på blocket ,har dom beställt från nätet precis som ni har hittat. Dom är kopior därför säljer dom. dom användar originala bilder . SE UPP !!

• Julia Olofsson

Tror samma som Tittij & Melissaehis, nästan omöjligt att de skulle kunna sälja de så mycket billigare om de var äkta. Jag var själv i jakt på billigare Uggs och det går inte att hitta online, du måste i så fall åka till USA eller Australia och handla dem där. 

Vad jag annars kan tipsa om är att faktiskt investera i ett par äkta, det känns mycket bättre men även härliga kvalité. OCH en väldigt god nyhet är att UGG Australia nu har öppnat en Europeisk webshop så frakt och leveranstid blir lägre!

Kolla in här: http://www.uggaustralia.eu/

UGG Australia Europa
Svar på tråden Köpa ett par UGG stövlar? Undra om detta är en seriös sida? Nån som vet?